Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Moderátor: Moderátoři

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvekod Luděk Musil » čtv srp 25, 2016 05:57

Mara píše:... spinac nejlepe pouzit teplotni od sahary, ... .
:?: Tomu nerozumím :scratch: .
Spínač můžeš použít jakýkoliv manuální k zabudování do palubní desky, třeba originální kolébkový Lada (třeba ventilátor) nebo třeba tento od Konráda: http://www.conrad.cz/kolebkovy-prepinac ... ve-spinace .
A s těmi dráty z pračky bych byl opatrnější :idea: .
Na ovládací obvod (85 a 86) postačí tenké kabely - protéká tudy (téměř) žádný proud.
Ale do silového okruhu je třeba užít silnější kabely, minimálně čtverečný milimetr průřezu :idea: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvekod Mara » čtv srp 25, 2016 07:06

Na chladici z una je "cidlo" teploty vody, to jsem myslel, ze je nejaky teplotni spinac, ktery sepne ventilator pri urcite teplote a ten bych nejak zkusil zabudovat a napojit k rele jako spinac automaticky. Pokud to tak jde. Na hlavni proud bych dodrzel prumer kablu z odstrihnuteho konektoru, tenkemu by mohlo byt horko :D


\/ \/ \/ \/ ("šipka dolu")

To, je dobre řešeni, diky Luďku. Tim odpada verze pokus/omyl (nehledě na řádky níže). Zkusim vyjit z dilu co mi lezi navic a cidlo nekde u stare řady uz bylo popsano, ze jde vměstnat na hadici k chladici na nejaky mezikus. Pripadne by mohl pasovat cely Uno chladic 1,5i s cidlem.
Naposledy upravil Mara dne čtv srp 25, 2016 09:34, celkově upraveno 1
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvekod Luděk Musil » čtv srp 25, 2016 07:42

Ano, takto lze.
Však je jednodušší sehnat si originální chladič s již zabudovaným teplotním čidlem. Potom lze, ano, udělat zapojení (jednou větví) jako automatiku - přes čidlo, a další (druhou větví) manuální spínání. To manuální spínání proto, aby bylo možno ventilátor kdykoliv (v předstihu) zapnout.
Potom by šlo udělat elektrické zapojení např. takto:
L.
PS: předchozí schéma bylo upraveno tak, aby zapojení ovládací části relé si bylo co nejpodobnější.
Přílohy
1488_001.jpg
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvekod Slizax » stř čer 14, 2017 20:19

K variante na 1,7i kedy je relé ovládania ventilátora chladiacej sústavy ovládané RJ je možné čierno červený vodič (pin 86 na relé a pin C1 na RJ) odpojiť od RJ a nahradiť manuálnym spínačom ku kostre? Aké by bolo zapojenie keby som chcel mať zapojené obidve paralelne? stačila by jednosmerná dióda smerom od RJ?
Slizax
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř čer 14, 2017 19:59

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvekod Majo » ned čer 25, 2017 14:21

Funguje to aj bez diódy.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvekod Cory » ned čer 25, 2017 15:42

Na m7.9.7 treba aj diodu, inak pri vypnuti zapalovania ostava zapalovanie visiet do vypnutia hlavneho rele. Ale tusim iba vtedy ak sa pouzije vypinac so zapojenou kontrolkou
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Ventilátory spousteji kolem 90stupnu

Příspěvekod Mara » stř lis 08, 2017 20:08

Jak se nekde psalo, ze ventilatory sepnou po odpojeni cidla teploty, tak se mi povedlo objevit nezapojene funkcni origo vedeni k ventilatorum. Uz hodne dlouho to auto ma jen vrtuli na vodni pumpe, tak to tam zas doplnim. Akorat nevim jestli tam dat 1 ventilator nebo 2 a jestli nechat jeste tu vrtuli na te pumpe. Videl bych to spise na ty 2. A ta vodni vrtule je otazka, jestli by bez ni mene trpely loziska pumpy, nebo by se nechladil altik? Trochu tam roztocena a nekryta budi respekt :|
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Předchozí

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků