Stránka 1 z 2

čidlo chlazení

PříspěvekNapsal: ned lis 07, 2010 20:37
od Míra151
Mám prosbu, kde najdu spínací čidlo na sepnutí sahary?
K sahaře vedou dva svazky po dvou drátecha je zapojen jen jeden, druhej kus se stejnou zápojnicí jsem nikde nenašel , Niva 1,7i , 99rok

PříspěvekNapsal: ned lis 07, 2010 20:40
od Jelen
V levo dole na chladiči.

PříspěvekNapsal: ned lis 07, 2010 20:48
od Míra151
no , tak tam je jen výpustní šroub.
V každém případě ten jeden kabel by tomu odpovídal tak jsemho tam hledala není
Co teď?

PříspěvekNapsal: ned lis 07, 2010 21:15
od Saša
Íčko nemá v chladiči spínač ventilátoru . Ventilátor spíná ŘJ přes relé a snímač teploty je na boku hlavy na přišroubovaném dílu od kterého vedou hadice .

PříspěvekNapsal: ned lis 07, 2010 21:22
od Míra151
tak to tam je, a dokonce s dvouma drátkama
a stejně nefunguje,
dojel jsem domů a voda vřela tak jsem na ten volnej kabel o dvou drátech přived na jeden plus a už se vrtule točí
Ale tak se nedá jezdit

PříspěvekNapsal: ned lis 07, 2010 21:42
od Jelen
Aha, íčko, tak to sorry, v tomhle se moc nevyznám, zmátl mě tvůj avatar :-)

PříspěvekNapsal: pon lis 08, 2010 08:14
od Chester
Míra151 píše:Ale tak se nedá jezdit
Dalo by se, ale musel by sis dát vypínač na palubku a hlídat si teplotu sám.
Zkus proměřit kabel k ŘJ (zkušenější určitě poraděj kterej pin na ŘJ to je) jestli neni někde překroucenej.
Nebo si sežeň chladič s čidlem a zapoj to jako u klasiky.

PříspěvekNapsal: pon lis 08, 2010 20:28
od veliz
Saša píše:Íčko nemá v chladiči spínač ventilátoru . Ventilátor spíná ŘJ přes relé a snímač teploty je na boku hlavy na přišroubovaném dílu od kterého vedou hadice .


Aha, tak proto se ventilátor i v horku nekompromisně přestává točit s vypnutím motoru, zatímco u jiných aut se ještě několik desítek sekund točí.

PříspěvekNapsal: sob lis 20, 2010 21:26
od TomasNM
Jo,presne preto. Je dost choroba tych i-blbosti. Hlavne ked jazdis na Nive po kopcoch a potom si das pishpauzu,hned sa vari. Najvacsi problem je,ze na SPi v schemach su vrtule vobec neni. Inac mozno sa aj RJ sprava inac,keby bol kabel od cidla zly. Podla mna ten snimac okrem ventilatora IMHO keca aj do vstrekovania. Mohol by byt problem v rele ventilatora,ak to cidlo funguje.

PříspěvekNapsal: ned pro 05, 2010 13:45
od Křáp
Ahoj. Prosím o radu. Problém s ventilátory chlazení. Ventilátory spínají,normálně se točí.
Ale: zjistil jsem rozpálené svorky na pojistce (25A!!). Vyměnil jsem ji za 8A,hned shořela.
Dal jsem mezi svorky žárovku a svítí. Tak je někde zkrat. Odpojil jsem kabely před ventilátory vše v pohodě. K ventilátorům vedou 2 dráty modrý+,černý-. Připojil jsem pouze
plusový drát a zkoušečku dal na mínus a kostru. Ta svítí. Rozpojil jsem ventilátory a dělají
to oba. Jsou špatné motorky? Uvažuju správně? Je to 1,7i. Díky za pomoc.

PříspěvekNapsal: ned pro 05, 2010 14:01
od Saša
Křáp píše:Uvažuju správně?

Ne . Ventilátory mají velký odběr a tudíž ti žárovka bude svítit . To že je to u pojistky horké znamená že nemají dobrý kontakt a tím pádem hřejou (vyčistit) . 8A pojistka samozřejmně odejde , ventilátor bere víc .

PříspěvekNapsal: ned pro 05, 2010 14:48
od TomasNM
Nemate niekto dodatkovu schemu k tym ventilatorom na SPi? To je jedina vec,ktoru nemam ako zo schem analyzovat,pac to tam vobec neni. Alebo je to vlastne rovnako zapojene ako MPi-tam su?

PříspěvekNapsal: ned pro 05, 2010 16:12
od Saša
Ventilátor ovládá přes relé přímo ŘJ motoru . Na ŘJ je to pin číslo C1 . Při překročení nastavené hranice se tento pin uzemní a tím sepne relé .

PříspěvekNapsal: ned pro 05, 2010 17:32
od Křáp
Dal jsem pojistku 16A,vyčistil svorky,vyzkoušel a vypadá to dobře. Byla tam umělá pojistka a jak se hřála,tak se smrskla a tím se hřála ještě víc. Sašovi díííík.

PříspěvekNapsal: úte led 04, 2011 22:47
od Venca
Zdar,
problém s nefunkčními větráky na chladiči jsem měl také. Z ničeho nic přestaly fungovat. Mám 2001, 1,7i. Větráky se spínají přes 30A pojistku, která je umístěna nalevo vedle dveří, dále jsou tam další 2 nebo 3 pojistky 15A, které řídí systém motoru a napojení na počítač. Měl jsem přepálenou tu 30A pojistku. Po výměně ventilátory stejně nefungovaly, pouze jsem slyšel cvaknutí někde pod palubní deskou , když měly zapnout. Šel jsem tedy po kabelu a důkladně vyčistil spojky na kabelech. Od té doby zas fungují. Jinak tam mám kabely také dva a jeden je nezapojený.