Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Moderátor: Moderátoři

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Petr HC » pát říj 09, 2015 21:56

Ondra1,7mpi píše:ok díky za odkaz na dlouhou diskuzi kde se to řeší až na 23 straně, ale nevadí, prokousal jsem se...
..

Ono to nejdůležitější je na str.24. A můžu říci, že jsem PXX čistil každých cca 20 tkm. Kupovat nový nestojí za to a "jetý" bude mít tu jehlu zaprasenou také. Pokud mluvíš o zaslámí serva -nestačí vyčistit samotnou jehlu, ale i její sedlo v komoře škrtící klapky, jinak se tam přilepuje a obtokový kanál zůstává zavřen (viz. červená šipka).
A pozor na tuto informaci :Tělo klapky, pozice 7 (zde pos. 1), ten váleček dole co trčí doprava na konci má tří pinový konektor. PXX má ČTYŘPINOVÝ konektor. To, co má třípinový je snimač polohy škrtící klapky a je umístěno nad PXX.
Přílohy
servoXX.jpg
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Raduz » sob říj 10, 2015 07:42

Za tu mistifikaci s piny se omlouvám.
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Petr HC » sob říj 10, 2015 08:09

Raduz píše:Za tu mistifikaci s piny se omlouvám.

V pohodě, mně se to taky stává, jak se ten Němec od A začíná angažovat.
A doplním k tematu: Nejjednodušší demontáž jehly PXX je taková, že se na kterékoli dva krajní piny (1-2 nebo 3-4) připojí cca 15 - 20 V střídavých a jehle se pomůže ven tahem (pozor ke konci pružina jehlu "vystřelí") .Před montáží zpět se po připojení napětí musí jehla zatlačit až na doraz do PXX (aby se nepoškodila při dotahování šroubků). před touto akcí se musí zašroubovat rukou tak, aby drážka v jehle zapadla do výstupku v servu. Sedlo jehly čistím tyčkami na čištění uší dokud se barví šmírem a nakonec ještě dočistím hadříkem namočeným v benzinu, namotaným na šroubovák.
Tak snad je to všechno dopodrobna popsáno.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Ondra1,7mpi » sob říj 10, 2015 16:50

No super, je vidět že šikovný, ochotný a trpělivý lidi ještě existujou, díky za to, pro nás méně technicky zdatný je to velká pomoc...
Až na to budu mít čas, tak to provedu, jen nevím kde vemu těch 15-20V střídavých, uměl bych na to zapojit tak maximálně autobaterii, nebo dvě za sebe aby to bylo víc jak 12, ale jak ze zásuvky s 230V dostanu 15V?

Jinak je to popsaný fakt dobře! myslím, že to budu každý rok čistit:-D
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Petr HC » ned říj 11, 2015 08:32

Ondra1,7mpi píše:Až na to budu mít čas, tak to provedu, jen nevím kde vemu těch 15-20V střídavých, uměl bych na to zapojit tak maximálně autobaterii, nebo dvě za sebe aby to bylo víc jak 12, ale jak ze zásuvky s 230V dostanu 15V?

?????????????????????
Nejlepší bude, když s tím zajdeš za někým, kdo se v elektrotechnice dobře vyzná (bude rozlišovat co je střídavý a stejnosměrný proud , bude něco vědět o impedanci vinutí a co je bezpečnostní oddělovací transformátor), aby sis v horším případě nezpůsobil úraz elektrickým proudem.
V lepším případě dvěma autobateriemi za sebou (seriově) spolehlivě přepálíš vinutí serva. Neber to jako podceňování ,ale jako dobrou radu.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Ondra1,7mpi » ned říj 11, 2015 15:54

ok díky za radu. Pár věciček jsem už zničil neodborným zacházením, mimo jiné 3 dvoutaktní motory a 2 motory v autech, takže se raději hodně ptám než se do něčeho pustím...

ta metoda že to nechám zapojené (ale vymontované) v autě a jen se spouší zapalování, opakovaně, aby se vysunula jehla, je vhodná nebo ne? to by asi pro mě bylo nejschůdnější...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Petr HC » ned říj 11, 2015 21:50

Ondra1,7mpi píše:... ta metoda že to nechám zapojené (ale vymontované) v autě a jen se spouší zapalování, opakovaně, aby se vysunula jehla, je vhodná nebo ne? to by asi pro mě bylo nejschůdnější...

S šikovným pomocníkem je to řešení. Některým kolegům se ale nedařilo, pokud byl šmír na jehle hodně zatuhlý. Za zkoušku to ale stojí.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Ondra1,7mpi » ned říj 11, 2015 22:03

jo díky za poznatky z praxe, dělám v lese a když bude pršet mám k ruce takového pomocníka, tak to vyzkouším...
ještě jednou všem díky, ladu mám chvíli a rád bych jí přišel na kloub aby mi vydržela... tak přivítám jakékoli užitečné informace...

až to vyzkouším dám vědět jak to dopadlo, zatím mi nezbývá nic jiného než jezdit s kontrolkou v nouzovém režimu, který se podle mého nijak neliší od normálu, jen snad ta spotřeba bude malinko vyšší...


díky hlavně tobě Petře!
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Ondra1,7mpi » pon říj 12, 2015 19:57

taksi představte, že jsem dnes jezdil takový couračky, asi 30 zastavení, a kontrolka CHECK z ničeho nic zhasla, ale auto vždy po nastartování chvilku jelo bez plného výkonu, opravte mě jesli to není možné vysvětlení:
podle mě lambda před katalizátorem hlásí chudou směs, jejíž chudost je tak na hraně s normálem, vinu nese špinavý PXX který nebude až zas tak špinavý, pokud je auto se svítící kontrolkou v nouzovém režimu neřídí se pokyny lambdy a s vyšší spotřebou tam pere normální výkon s normální jízdou, ale pokud bere údaje z lambdy někdy ještě v normě ale na hraně může to za studena dělat neplechu...
no nic stejně PXX čeká výlet na denní světlo...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
 
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Hanuš » pát lis 27, 2015 18:14

Dobrý den.
Chtěl bych si obstarat kabel k diagnostice a program (elm 327 + scanmaster (nevím jaká verze)). Nějaké doporučení odkud? program se dá někde stáhnou? Díky
Hanuš
 
Příspěvky: 80
Registrován: sob říj 22, 2011 19:05
Bydliště: Krkonoše

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Hanuš » ned lis 29, 2015 15:26

prosím jde mi o to, abych to koupil od doporučeného prodejce. Jestli mám koupit kabel samotný, s čipem nebo bez...jestli scanmaster někde stahnu, nebo ho koupit s tím. zas velké peníze do toho dávat nechci.
Hanuš
 
Příspěvky: 80
Registrován: sob říj 22, 2011 19:05
Bydliště: Krkonoše

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Majo » pon lis 30, 2015 10:28

Myslím, že každý pôjde. Ja som kupoval podľa ceny. Aj bluetooth model za 12€ mi funguje spoľahlivo a navyše aj s mobilom. Ale zázraky nečakaj, hlavne s mp70 dosť vecí ukazuje nesprávne. U m7.9.7 je to lepsie

Nedávno som od renomovaného predajcu kúpil lpg kábel za dosť veľkú cenu a asi im ho buchnem o hlavu.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Hanuš » pon lis 30, 2015 10:39

mám taky lpg na to potřebuju další kabel? jinak scanmaster stahnu z webu? jakou verzi? díky za odpovědi
Hanuš
 
Příspěvky: 80
Registrován: sob říj 22, 2011 19:05
Bydliště: Krkonoše

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Majo » pon lis 30, 2015 20:40

na lpg je samozrejme uplne ina diagnostika. lisi sa pre kazdeho vyrobcu LPG, jak konektorom, tak softwarom(hoci ten je povacsine volne stiahnutelny z oficialnych stranok lpg vyrobcu). Da sa kupit "uni kabel", ale s tym radsej radit nebudem, co som mal pozicany fungoval perfektne, co som si objednal nejde zo ziadnym systemom na ktorom som ho mal moznost vyskusat...

scanmaster nie je volne siritelny, je potrebne si ho zakupit - fungovali mi jak starsie verzie, tak tie najnovsie....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Matúš » pát pro 04, 2015 08:26

Zdravim viete mi prosim poradit nejaku diagnostiku na ladu nivu 1999,59kw,1.7i dakujem
Lada Niva r.v.1999,1.7i, 59 KW
Matúš
 
Příspěvky: 84
Registrován: pát říj 02, 2015 08:18
Bydliště: Trnava

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků