Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Moderátor: Moderátoři

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Henry » pát črc 09, 2021 10:18

Riesil som to iba na SPI, ale princip fungovania lambda sondy snad bude rovnaky. Je tam iba 1x12 V, + iduce do vyhrievania LS. Potom je tam 2x zemnenie (-) vyhrievania a samotnej sondy a este signal (pri zapojenej LS cca. 0,5 V na zaciatku pri zapnutom zapalovani, potom klesne na 0,2 V a ked sa LS zohreje na prevadzkovu teplotu, musi to oscilovat medzi 0,1-1 V pri beziacom motore). Bezny voltmeter sice tie oscilacie nedokaze zachytit a zobrazit poriadne, ale bude ukazovat hodnoty 0,1-1 V. Ak je LS odpojena, na signalovom pine by malo byt konstantnych 0,5 V. Ak je to na MPI inak, tak pardon za zmatok.
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Citronidlo » pát črc 09, 2021 11:54

No, něco podobného jsem naměřil se zapnutým zapalováním.
Pin A na štekru fialový kabel, do sondy jde černý kabel 0,45V (měl by to být signál)
Pin B na štekru filaovo černý, do sondy jde bílý kabel 12 V (měl by být výhřev)
Pin C na štekru hnědo bílý, do sondy jde bílý, 3 V (opěk by měl být k výhřevu)
Pin D na štekru šedý, do sondy šedy, to je -

Takže pokud jsem změřil dobře a nepokazil polaritu, tak to vypadá, že mám někde mezi štekrem a sondou kablík v háji
Citronidlo
 
Příspěvky: 39
Registrován: čtv črc 21, 2016 14:03
Bydliště: Jílové

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Henry » pát črc 09, 2021 14:27

Pin A a B vyzeraju byt ok. Pin C by mal byt - pol sondy a pin D - pol vyhrievania. A tie 3 V na pine C su nejake divne, tam by mala byt 0.

Co mozes este spravit je, ze zmerias signal lambda sondy v zapojenom stave pocas chodu motora. Ten konektor ma zo zadnej strany take gumove tesnenia/priechodky, tie sa daju vytiahnut a strcit tade spicku voltmetra a merat to priamo proti kostre. Ako som pisal, signal by po zohriati (par desiatok sekund) mal oscilovat medzi 0,1-1 V. Ak to bude robit nieco ine, tak bude pravdepodobne lambda sonda na vyhodenie. Vyhrievanie lambda sondy sa da overit pri vymontovanej sonde, citelne to tu sondu zohrieva.
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Citronidlo » pát črc 09, 2021 15:49

Tak jsem ještě sebral poslední zbytky dobré nálady a došel do garáže k vozu korejské značky zkoumat lambdu, což měla být má poslední záchrana. Mám štěstí, měla stejné označené drátů, takže by to měl být stejný typ. Odpojil jsem sondu, zapnul klíček a mutimetrem proměřil kontakty na štekru a výstupy byly stejné pro stejné dráty, jako to má Lada.
Z toho jsem opatrně usoudil, že při závadě "lambda není pod proudem" to znamená, že mám někde špatný drát mezi štekrem a sondou.
Citronidlo
 
Příspěvky: 39
Registrován: čtv črc 21, 2016 14:03
Bydliště: Jílové

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Henry » pát črc 09, 2021 20:59

Ja sa v MPI sice nevyznam, ale ak sem napises presny kod chyby, ktory to uklada, skor ti niekto poradi, kde by mohla byt zavada.
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Cory » sob črc 10, 2021 06:50

Aky je to rocnik? O ktoru lambdu sa jedna? O lambdu pred alebo za katalyzatorom? Lambda bez prudu...to znamena co? Kde chyba prud? Na vyhrievacom obvode alebo signalovom? Po zapnuti zapalovania musi byt medzi pinmi B a D 12V. Po odpojeni lambdy treba zmerat odpor medzi B a D /na konektore od lambdy, nie od kabelaze/. Zmeraj to za studena a daj vediet, aku hodnotu si nameral. Podla roku vyroby a typu lambdy su rozne hodnoty.
Taktiez pri odpojenej lambde musis na pine C namerat kostru /na konektore od kabelaze/. Ak bude toto vsetko v poriadku a stale bude vyhadzovat chybu lambda sondy, treba postupovat dalej. Su dve moznosti - bud vezmes do ruk osciloskop alebo diagnostiku, ktora ti ukaze live data, alebo jednoducho vymenis lambda sondu za novu. A hod sem este ten chybovy kod, ktory ti ukazuje.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Citronidlo » sob črc 10, 2021 08:26

Tak, jedná se o Nivu ročník 2009, Euro 4.
Chybu hlásí lambda před katalyzátorem. Pin C jsem proměřil a je to kostra. Z B na kostru je 12v, z D na kostru cca 3V. Propojením B a D jsem naměřil při vypnutém motoru 9V a při nastartovaném 11-12 V. Pak jsem teprve měřil sondu (běžel motor tak max 30 s, ale doměřím odpoledne znovu) a mezi B a D na sondě je 22 ohm.
Chybový kod neznám, bohužel, na ten jsem se v rozladění zapomněl zeptat.
Lambdu mám objednanou, tak snad v úterý nebo ve středu bude doma. Jestli auto bude držet otáčky a půjde za studena normálně, tak jsem vyhrál, jestli ne, budu muset pátrat dál v kabeláži.
Citronidlo
 
Příspěvky: 39
Registrován: čtv črc 21, 2016 14:03
Bydliště: Jílové

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Cory » sob črc 10, 2021 09:01

Citronidlo píše:Propojením B a D jsem naměřil při vypnutém motoru 9V a při nastartovaném 11-12 V.


Ak si tych 9V nameral par sekund po vypnuti motora, kym je este zopnute hlavne rele, tak je to v poriadku.

Citronidlo píše: Lambdu mám objednanou, tak snad v úterý nebo ve středu bude doma. Jestli auto bude držet otáčky a půjde za studena normálně, tak jsem vyhrál, jestli ne, budu muset pátrat dál v kabeláži.


A teraz za studena nedrzi otacky a nejde normalne? Potom je chyba este niekde inde.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Citronidlo » sob črc 10, 2021 10:16

Ty volty jsem naměřil před startem, po vypnutí to bylo stejné.
Ty problémy právě začaly tím, že za studena nechce auto držet sytič a chvíli mě neco jakoby drží za zadek. Po pár metrech se to v pohodě rozjede a jede to běžným způsobem.
Před tím to sytič drželo v pohodě. První diagnostika byla že není labda pod proudem. Vůbec. Proměřil to a na štekru žádné napětí. Pak to dohledal, zafungovalo to, smazal chybu a ta po cca 40 km naskočila znovu. Jiný diagnostický přístroj a chyba byla tatáž, vůbec to není pod proudem. Sice tam něco málo je, ale proč tak málo, to nevím.
Já vlastně čekám, buď nová lambda vyřeší problém, nebo by se mohlo stát to, že naskočí jiná chyba...
Citronidlo
 
Příspěvky: 39
Registrován: čtv črc 21, 2016 14:03
Bydliště: Jílové

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Citronidlo » stř črc 14, 2021 06:59

Tak drobná auktualizace.
Po dlouhém boji jsem za pomocí ohřátí a schlazení povolil lambdu a dal novou. Pak jsem vyndal a vrátil relátka na reléovém bloku kvůli oxidaci kontaktů. Zkusil jsem to několikrát včera natočit a v pohodě, teď jsem to byl i projel abych viděl chování za studena.
Po nastastartování jde auto do sytiče jak má, ale pak klesnou otáčky, tentokrát to ale nechcíplo a do sytiče se to vrátilo. Rozjetí tentokrát bez větších problémů, už mě nic "nedrží" za zadek od začátku, jen mě to pak po pár meterech cuklo, ale hned se to zas rozjelo a pak už to jede v pohodě. Jisté zlepšení to tedy je. Zkusím ještě najet 40- 50 km, jestli se rozsvítí kontrolka nebo ne.
Citronidlo
 
Příspěvky: 39
Registrován: čtv črc 21, 2016 14:03
Bydliště: Jílové

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Henry » stř črc 14, 2021 10:43

Z mojich skromnych skusenosti a vedomosti sa mi nezda, ze by lambda sonda mala ovplyvnovat tvorbu zmesi tesne po starte, ked je motor studeny a vyzaduje "sytic". Jednak chvilu trva, kym sa LS zohreje na prevadzkovu teplotu a dava spravny signal a jednak aj RJ moze mat iste podmienky, ktore musia byt splnene, aby sa tvorba zmesi riadila signalom z RJ (na SPI napr. min. teplota vody 32°C alebo isty cas behu motora od jeho startu, ktory sa odvija od pociatocnej teploty vody). Dovtedy bezi motor v rezime tvorby zmesi na zaklade ostatnych vstupov a tabuliek tvorby zmesi a ta zmes byva dost obohatena, takze "diery v plyne" by sa vyskytovat nemali, resp. ak sa vyskytuju, moze to poukazovat na nejaky dalsi problem.

Ja vidim principialne 2 cesty ako sa starat o Nivu: bud to das nejakemu externemu servisu a tam ti za nemale peniaze vsetko opravia tak, aby to fungovalo (o com na zaklade vlastnych skusenosti dost pochybujem). Alebo sa rozhodnes to kompletne riesit sam a v tom pripade sa nezaobides bez diagnostickeho pristroja na OBD2 (nie su vobec drahe) a bez manualu k RJ.

Otazka do plena: existuje na MPI nejaky manual podobne ako na GM?
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Citronidlo » čtv črc 15, 2021 12:19

Děkuji všem moc za názory a pomoc.
Po výměně sondy jsem najel na třech testech přes 100 km a kontrolka motoru zatím nesvítí, což mě činí šťastným. To byl jeden z bodů, které musím po cestě k úspěšnému zdolání emisní kontroly splnit. Teď hlavně ty emise.
Jinak co se sytiče týká, tak v obou případech po nastartování po pár vteřinách prošlápnu pedál k 2000 ot. a už to drží v pohodě. Asi to není správná cesta, ale funguje je. Šubání nebo "držení za zadek" po rozjetí zmizelo úplně, auto jede zcela normálně. Dokonce jsem se spotřebou u přes tu závadu dostal pod 10l...
Ještě jednou děkuji
Citronidlo
 
Příspěvky: 39
Registrován: čtv črc 21, 2016 14:03
Bydliště: Jílové

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod soooc » čtv lis 11, 2021 10:35

Ahoj,

řeším emise a auto píše tyhle chyby - po čem jít? Druhá lambda byla měněná, protože jsem někde urval dráty. Kontrolka motoru nesvítí.

P0340
P0138
P0141
P0134

Díky moc
soooc
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned kvě 11, 2014 21:01
Bydliště: Vsetín

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod Henry » pát lis 12, 2021 21:54

Asi sa nepytas na to, co jednotlive chyby znamenaju, to sa da vyhladat. Prichadzaju do uvahy vadne senzory, ale aj poskodena kabelaz, hlavne ked pises, ze boli kable odtrhnute. Snad to nevyskratovalo RJ. Nova lambda sonda by nemala mat nefunkcnu naraz aj signalovu cast aj obvod vyhrievania, to je divne.

Ak nesvieti kontrolka motora, nie su tie chyby starsieho data a po oprave ich len niekto nevymazal? Chyby lambda sond patria medzi tie, ktore rozsvietia kontrolku motora a signal snimaca vackoveho hriadela asi tiez.
Henry
 
Příspěvky: 622
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Diagnostika Lada Niva - 4 bod

Příspěvekod soooc » pát lis 12, 2021 22:45

Henry píše:Asi sa nepytas na to, co jednotlive chyby znamenaju, to sa da vyhladat. Prichadzaju do uvahy vadne senzory, ale aj poskodena kabelaz, hlavne ked pises, ze boli kable odtrhnute. Snad to nevyskratovalo RJ. Nova lambda sonda by nemala mat nefunkcnu naraz aj signalovu cast aj obvod vyhrievania, to je divne.

Ak nesvieti kontrolka motora, nie su tie chyby starsieho data a po oprave ich len niekto nevymazal? Chyby lambda sond patria medzi tie, ktore rozsvietia kontrolku motora a signal snimaca vackoveho hriadela asi tiez.


Odhadl jsi to správně, kódy jsem dohledal - je divné, že kontrolka motoru nesvítí. Lambdy nějaké hodnoty ukazují, nad 2V to není, hodnoty se mění při změně otáček.

Závady jsme mazali, po nastartování ihned nenaskočily, ale objevily se po 20 km jízdy. Lambdu jsem měl urvanou tu druhou, nejsou v cestě ještě nějaká relé? První lambdu jsem nechtě koupil, když jsem byl ujištěn, že první a druhá je stejná - není, mají jiný konektor. Tak ji preventivně taky vyměním.

Je možné, že nesvítí kontrolka motoru, protože je třeba odpojená? :-D Auto normálně jede, nevoní teda po fialkách, ale po startu normálních 1500 otáček, po zahřátí drží volnoběh cca 900, nechcípá.
soooc
 
Příspěvky: 28
Registrován: ned kvě 11, 2014 21:01
Bydliště: Vsetín

PředchozíDalší

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků