Niva-nedobiji.

Moderátor: Moderátoři

Niva 1,7 r.v. 96 dobíjení

Příspěvekod chmelař » stř čer 25, 2008 10:10

Prosím o radu, před týdnem jsem hýbal s alternátorem a začala mi svítit kontrolka dobíjení, no pohl jsem konektorem u alternátoru a přestala svítit,. samodřejmě jsem konektory očistil , ale pořád to blbne chtěl bych se zeptat hlavně kam vede od alternátoru drát na buzení a kde hledat další svorku. Dík Pepa
Uživatelský avatar
chmelař
 
Příspěvky: 50
Registrován: úte led 29, 2008 19:00
Bydliště: Kroměříž

Příspěvekod Luděk Musil » stř čer 25, 2008 11:28

Někde jsem maloval principielní schema dobíjení pro 21073i (což je totéž jako 21213i). Někde to pohledám - pak Ti bude jasno, kde hledat. L.
Edit: zde: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=138&start=30
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod chmelař » stř čer 25, 2008 16:11

Díky, byl to asi jen blbý konektor
Uživatelský avatar
chmelař
 
Příspěvky: 50
Registrován: úte led 29, 2008 19:00
Bydliště: Kroměříž

Příspěvekod FOMA » čtv čer 26, 2008 14:27

JmJ mi zvětšoval schéma zapojení je to v sekci EL.Kontrolka dobíjení.

v podstatě je tam buzení přes kontrolku,takže hl.přívod od baterie značený(30 ,popř +).je jasný, pak je tam ještě tenký káblík s konektorem jako buzení a ten je zapojen na relé alt.,Když zapneš klíček a tento konektor dáš na kostru(-)tak by se ti měla rozsvítit kontrolka dobíjení,pokud tomu tak bude hledej chybu v alt. pokud ne a na konektoru nenaměříš 12v je chyba někde v napájení-buzení.

A ted jednoduše: po zapnutí klíčku musí být na všech přívodech k alt 12v.
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod Luděk Musil » čtv čer 26, 2008 14:36

FOMA píše:A ted jednoduše: po zapnutí klíčku musí být na všech přívodech k alt 12v.

Upřesnil bych to takto:
Na "živým" šroubku M6 bude +12 V stále, na konektoru se objeví napětí po zapnutí klíčku. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod chmelař » sob čer 28, 2008 09:47

Tak to je všady napětí, dnes ráno to zase nedobíjelo, no a po příjezdu, jsem se po tom začal pídit a ono to zase dobíjelo, no ale příšel jsem na to že při volnoběhu to dobíjí 13V a když tom pořádně přidáš tak to ukazuje 11,8V měřeno na svorkách baterie. Můžou to dělat uhlíky? Dík Pepa
Uživatelský avatar
chmelař
 
Příspěvky: 50
Registrován: úte led 29, 2008 19:00
Bydliště: Kroměříž

Příspěvekod Luděk Ondrůch » sob čer 28, 2008 12:54

Zkontroluj utažení šroubku co drží regulátor s uhlíkama na alternátoru, a ukostření motoru ke karoserii. pPokud se to nezlepší tak vyměň celý regulátor s uhlíkama za jiný a uvidíš jestli to bylo tím. Napětí při chodu motoru by mělo být mezi 13,9 - 14,4 V.
Mně dobíjí při volnoběhu 14,2 V a při zaplých světlech na volnoběhu 13,9 V. Při zvýšených otáčkách se drží na 14,2 V.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Příspěvekod chmelař » sob čer 28, 2008 16:11

Díkky a ještě jedna prozba nemáte někdo oskenovaný ten nový alternátor z katalogu náhradních dílů, ať vím jak se do toho leze, předpokládám že je to všechno za tím umělím deklem.
Uživatelský avatar
chmelař
 
Příspěvky: 50
Registrován: úte led 29, 2008 19:00
Bydliště: Kroměříž

Příspěvekod Saša » pon čer 30, 2008 10:39

chmelař píše:Můžou to dělat uhlíky?

Mně to dělalo to samé a opravdu to dělaly uhlíky po vměně OK . Vyměň jen uhlíky pasují z altíku Favorit a dají se samostatně koupit skoro v každém krámu v LTM 15kč/kus . Musí se jen připájet .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod chmelař » pon čer 30, 2008 16:20

Alternátor dobrý, vyměněný klínák, je to lepší. Jen i nový při zapnutých světlách a ventilátoru klouže při přidání plynu. Hřeje se mi ale první pojistka ta modrá nožovka na boku, nevíte někdo co je na ni napojeno. Dík Pepa
Uživatelský avatar
chmelař
 
Příspěvky: 50
Registrován: úte led 29, 2008 19:00
Bydliště: Kroměříž

Příspěvekod chmelař » úte črc 01, 2008 09:05

Klíňák pořádně napnut, po problémech s dobíjením, ani nevíte jak jsem si oddechl, jen ještě vyřešit proč se ta pojistka tak hřeje, po delší době na ni neudržíte prst, Má stím někdo zkušenost. Prosím poraďte
Uživatelský avatar
chmelař
 
Příspěvky: 50
Registrován: úte led 29, 2008 19:00
Bydliště: Kroměříž

Příspěvekod Hurikán » úte črc 01, 2008 11:56

Nejspíš bude mít pojistka na kontatech přechodový odpor. Vyčistit, zkontrolovat.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Dobíjení 1.7 - prosím o radu

Příspěvekod marango » pát pro 11, 2009 15:57

Můžete mě někdo polopatě vysvětlit, jak funguje dobíjení u Nivy? Už jsem ji měl u 2 elektrikářů a všichni nechápou.

Když zapnu klíček, kontrolka - LED dioda se nerozvítí, nastartuji jedu zapnu světla stěrače, kontrolka se rośvítí a do půl hodiny je baterka vybitá. Už jsem tam dal i jiný altik a pořád to stejné.
Navíc mám takový pocit, že na baterce je pořád jen 12V

II. aletrnátor byl
VAZ combi 1,7i 1997

Já mám VAZ 21214 z roku 1996 1,7i

Prosím nemáte někdo sedadlo spolujezdce?
marango
 

Příspěvekod Saša » pát pro 11, 2009 16:40

Pokud je tam místo žárovky LED dioda , musí tam být ještě nějaký odpor nahrazující žárovku a mohl odejít , mám dojem že je v přístrojovém štítu na plošáku . 1.7 altík jí (žárovku) potřebuje na předbuzení .
Mám dojem že se to tu již někdy řešilo . Luděk Ondrůch bude vědět .
Jde ti na tu LED klíčkové + ?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Luděk Ondrůch » pát pro 11, 2009 19:32

To by mně zajímalo jaký je to bastl :lol: Já mám rok 1997 a mám tam standartní žárovku. Odkud z Brna jsi ? Mohli bychom se na to někdy podívat, akorát teď marodím.
VAZ 1117
Uživatelský avatar
Luděk Ondrůch
 
Příspěvky: 1499
Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků