Stránka 3 z 3

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: pon říj 29, 2018 14:06
od Hanuš
Ahoj. Zřejmě mám podobný problém, ale:
Kontrolka dobíjení jen tak zlehka svítí, ale občas i zhasne. Baterka myslím že dobrá, nedávno kupovaná má 12,69V, pak nastartuji a má 12,11 zapnu světla 11,84 a zvýšený otáčky 13,80V. Ráno má baterka třeba 12,70. Ale pak jezdím dál a dál a stejnak to pomalu vycucám, že zas musím nabít, nebo my to i občas zdechne i při jízdě a musím bat. vyměnit (mám další v kufru). Když jedu v noci, tak to evidentně málo svítí, ale občas se stane, že se to najednou rozvítí jak má být, a pak zas někdy to svítí uplně na prd. Co to může být, altík jsem měl vymontovaný a dal jsem ho skouknout jednomu chlapíkovi, co řeší altíky a startéry, a říkal že je v pohodě. Tak nevím....Díky za pomoc

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: pon říj 29, 2018 16:48
od valda1971
Zkontrolovat všechny spoje (kontakty) a kabely.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: pon říj 29, 2018 18:12
od Mara
Co sledovat volt metr na baterce nastartovane a hybat dratkama u altu nebo pojistkovky pod volantem.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: úte říj 30, 2018 08:42
od hush
Hanuš píše:Ahoj. Zřejmě mám podobný problém, ale:
Kontrolka dobíjení jen tak zlehka svítí, ale občas i zhasne. Baterka myslím že dobrá, nedávno kupovaná má 12,69V, pak nastartuji a má 12,11 zapnu světla 11,84 a zvýšený otáčky 13,80V. Ráno má baterka třeba 12,70. Ale pak jezdím dál a dál a stejnak to pomalu vycucám, že zas musím nabít, nebo my to i občas zdechne i při jízdě a musím bat. vyměnit (mám další v kufru). Když jedu v noci, tak to evidentně málo svítí, ale občas se stane, že se to najednou rozvítí jak má být, a pak zas někdy to svítí uplně na prd. Co to může být, altík jsem měl vymontovaný a dal jsem ho skouknout jednomu chlapíkovi, co řeší altíky a startéry, a říkal že je v pohodě. Tak nevím....Díky za pomoc


Mě to dělalo když byla oxidace na diodovém můstku alternátoru... Nebo je jedna dioda KO

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: úte bře 02, 2021 18:59
od Rankl
zdar, narazil jsem na toto https://aukro.cz/voltmetr-ampermetr-2v1 ... 6981296825
nechalo by se to měření odběru v našich vozech použít nebo to zahoří během startování. případně, jak to zapojit. byla by to dobrá pomůcka pro měření odběru, když je auto v klidu.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: úte bře 02, 2021 19:02
od Georgius
jako frajeřinka je to dobrý, ale tipuju že napěťové špičky z cívek a proudový ze startéru by se tomu asi moc nelíbily - ale počkej na někoho, kdo má přesná čísla v malíku

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: úte bře 02, 2021 20:11
od Saša
Jako V-metr to jde použít bez problému , špičky snáší dobře vyzkoušeno v mnoha autech , ale s A-metrem je ale .
Samozřejmně tímto nejde rozumě měřit proud startéru né že by to nešlo (vyrábějí se na značný rozsah proudu ale úbytek napětí na měřícím bočníku je zbytečně velký ,Takové proudy se měří nepřímo pomocí halového snímače .
Navíc tyhle tipy měřáků mají měření proudu na bočníku bohužel v mínusové větvi a to velmi stěžuje neli znemožňuje použití v autě .
Mám podobné doma tak zkusím jestli se nedá přemluvit aby měřil na plusovém vodiči . Pak by to nebyl problém .

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: stř bře 03, 2021 20:52
od Rankl
ahoj, budu rád, startér měřit není potřeba, spíš průběžně za jízdy, mam třeba pocit, že když jedu v noci krajinou se zaplými přídavnými světli (srny jsou lépe vidět) tak vysávam baterku. Prostě jako kontrolu stavu alternátoru, případně, jestli se při vyplém klíčku něco někde neztrácí. a zjistit to pohodlně bez šaškování s multimetrem, i když chápu, že tohle je nepřesná levná hračka.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: stř bře 03, 2021 21:09
od Luděk Musil
Když vzpomenu, že starej Moskvič 408 nebo Jawa měly A-metr na palubce (nádrži) :idea: .
A ten palubní štít u Moskviče byl mooc pěknej :oops: .

https://www.bing.com/images/search?view ... ajaxhist=0

Sice málo kontrolek, ale o to víc "budíků" :lol: .L.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: stř bře 03, 2021 21:13
od valda1971
Luděk Musil píše:Když vzpomenu, že starej Moskvič 408 nebo Jawa měly A-metr na palubce (nádrži) :idea: .
A ten palubní štít u Moskviče byl mooc pěknej :oops: . L.

Ampér metr měl i Moskvič 412, ale bylo to u nich "kurvítko" - příčina poruch elektriky :( Už jsem to s klukama zažil víckrát.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: stř bře 03, 2021 21:29
od Rankl
jo ampermetr mam na malotraktoru (MF 35 z roku 1960) taky, ukazuje na obě strany, jenže tam je to nějak napojené na to magneto (jako právě u motorek), to by asi nešlo na vaz namontovat, co? ručičkovej ampérmetr by mi vůbec nevadil, klidně na kousek plechu k středovému panelu...

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: stř bře 03, 2021 22:24
od Saša
Ručičkový A-metr tam zapojit lze . Zapojuje se vždy do série (tedy mezi baterii a spotřebič) . Laicky řečeno rozstřihneš drát a do té mezery vložíš A-metr.
Pokud bys chtěl měřit v autě odběr i dobíjení současně bylo by nejlepší měřit proud na kabelu od altíku k baterii ale hlavní přívod do auta by musel vést od altíku nikoli od + svorky baterie . Některé vozy to tak mají a nebo to lze jednoduše přepojit . A-metr musí mít tím pádem NULU uprostřed stupnice .
K zjištění jestli něco po vypnutí klíčku nežere se takový A-metr nehodí , pokud má ukazovat třeba 50A tak 100mA na něm nebude vidět .
Pokud máš podezření na to že ti něco žere je nejlepší použít žárovku (cca 2 W -palubka,pozičky) nebo žárovkovou zkoušečku . Vše v autě vypneš odpojíš jeden kontakt na baterii a vložíš mezi kontakt baterie a odpojený drát žárovku .
Který kontakt to bude + nebo - je jedno ale vždy je bezpečnější odpojovat - ! (nemůžeš klíčem udělat zkrat o kostru).
Pokud je vše OK žárovka možná mírně "mrkne" ale pak nesmí zůstat svítit ani malinko . Pokud žhne něco tam teče . U starých aut jedině co má stálý odběr je rádio , alarm , centrál , hodiny . Ale celkový klidový odběr by neměl přesáhnout 50mA .

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: čtv bře 04, 2021 08:18
od Teepee
Ampérmetr má i Tatra 148. Budíky Moskviče 408/1 byly stejný jako 412. Bylo hezky vidět, jak do baterky teklo po startu víc a pak už míň.