Stránka 2 z 3

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: čtv pro 25, 2014 00:39
od barumák
hoj,mam dotaz.mam nivu 1.7 r.v 2004. Vybíjí se mi baterka nevím proč.Když ju nabiju tak asi měsíc jezdím normálně a pak baterka slabne a nakonec nenastartuju ani s teplým motorem.Alternátor dobíjí normálně.Na baterce nemám r.v. tak nevím jak je stara.Dík za rady.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: čtv pro 25, 2014 08:22
od Michael 4x4
1.) Stará baterka
2.) Alternátor. Môj sa tiež tváril že dobíja normálne, iba "občas" som nenaštartoval. Stávalo sa to stále častejšie až kým som ho nevymenil celý. Meniť diodové mostíky a reglere ma prestalo baviť.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: čtv pro 25, 2014 09:32
od Petr HC
3.) Jezdíš-li krátké trasy, nemáš LED denní svícení a často startuješ, pak ani dobrý alternátor baterku nedobije.
S tím debilním 150 W svícením ve dne, konstruktéři nabíjeci soustavy s alternátorem nepočítali.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: čtv pro 25, 2014 12:52
od Raduz
4.) Užírá nějaký jiný spotřebič - např. radio i při vypnutým stavu a jak píší výše při krátkých jízdách altík nedobije.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: čtv pro 25, 2014 13:49
od barumák
Kdyz mam všechno vypli tak je odběr zanedbatelny. Už nevim presně kolik,ale autoelektrikař řikal ze tim se to vybijet nemuže. Jezdim kratke aj dlouhe trasy. Baterku sem měl na inteligentni nabiječce a ta ukazala ze je všechno o.k. Tak asi koupim altik a uvidime. Z vrakaču to asi nema cenu,že? Ale novej za 4tis.když nevim jestli to vyřesi ten problem. To se mi taky moc nechce.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: čtv pro 25, 2014 19:00
od Raduz
Standardni altik je 80A. Tak koukni jaky mas, na bezny dobijeni staci, jestli nemas navijak nebo jinyho zrouta. To by pak chtelo silnejsi.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: pát pro 26, 2014 16:40
od Majo
a otazne je ako dobija. To ze nesvieti kontrolka, neznamena, ze je dobijanie v poriadku. Moze dobijat bud malo V alebo malo A. To prve je vacsinou vadnym reglerom, to druhe odpalenou diodou ci prechodovymi odpormi na konektoroch. To druhe sa vacsinou prejavi aj poklesom Voltov, hlavne pri zapnutych spotrebicoch, takze oboje sa da zistit merakom...

Dobíjanie batérie-spotreba el.energie

PříspěvekNapsal: čtv bře 26, 2015 00:15
od Beny1
Ahoj všetkým.
K počudovaniu mám ošesť problém (ošesť je o jedno viac ako opäť).
Každý druhý deň dobíjam baterku(niekedy aj každý), už som z toho jeleň.
Kliešťovým ampérmetrom namerané hodnoty, na pluse.

Naštartované.
bez svetiel: -9 A
Zap. parkovačky: -8 A
Zap.stretávačky: -0,5 až 0,5 A
Zap. dialkové. 7 A

Bez motora.
Bez svetiel: O,1 A
Parkovačky: 1,5 A
Stretávačky: 10,4 A
Diaľkové : 18,7 A
Nevieťe koľko A, by mal dávať alternátor? A vôbec

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: čtv bře 26, 2015 08:55
od Roman
Na takto polozenu otazku sa neda odpovedat (max. prud altiku zmeras na testovacej stolici, v aute nie). Meral si vlastne stav dobijania na baterke. Ak su namerane udaje spravne (zalezi od presnosti ampermetra), tak si nameral: pri nastartovani - prvy udaj hovori, ze ti dobija baterku 9 timi ampermi. To by bolo ok (i ked je 9A dost, ale zalezi ako dlho po starte bolo merane a v akom stave je baterka). Po zapnuti parkovaciek sa dobijaci prud znizil na 8A tiez v podstate ok. Ale ak sa pri stretavackach a dialkovych zmenila polarita prudu, tak ti to vobec nedobija (teda nedobija ti to pri tych otackach, pri ktorych si meral)
Stav bez motora - ak je udaj bez 0,1A bez svetiel spravny, tak je to vela, malo by byt tak 0.04 - 0,05A maximalne (neviem ci kliestovy ampermeter zmera take hodnoty presne).
Ale aj tych 0,1A by ti dobru baterku nevybilo za 24hodin. Mal by si zmerat napatie na baterke - pri volnobehu, pri zvysenych otackach, so svetlami aj bez svetiel.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: čtv bře 26, 2015 09:46
od Luděk Ondrůch
Změř následující:
1. napětí na baterii s vypnutým zapalováním.
2. napětí na baterii při nastartovaném motoru na volnoběh.
3. napětí na baterii při nastartovaném motoru na volnoběh a rožlých potkávacích světlech.
4. napětí na baterii při nastartovaném motoru při cca 3000 otáčkách a rožlých potkávacích světlech.
5. Po delší jízdě, potom odpoj kabely od baterie a znovu ji změř druhý den.

Všechna měření prováděj přímo na kontaktech baterie, ne na svorkách.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: pát bře 27, 2015 00:07
od Beny1
Takže Luďku.
1. 12,68 V
2. 12,30V (1100 ot.-sitič)
3. 12,1 V
4. 11,94V
No bod 5. skúsim dodržať, ale zajtra bude asi vybitá. Nosím 2 ks batérií a ked už nechce naštartovať tak dám druhú.
Jazdím na parkovačky a vtedy to vydrží tak 50 KM..
Dík moc za poradenstvo.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: pát bře 27, 2015 06:42
od valda1971
Z toho plyne, že Ti to bez ohledu na kontrolku nedobíjí a jezdíš jen na baterku. V obdobě naší "LadaBibli" pro Fiat 125p je i psáno, kolik hodin se dá na (dobrou) baterii jet bez zaplých ostatních spotřebičů a kolik s potkávacími světly.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: pát bře 27, 2015 07:17
od Majo
V kombinacii s tymi nameranymi amperami hore by som povedal, ze to trosku dobija, ale strasne malo. Takze uplne mrtve to nebude(rotor a stator by mali byt ok), cize uhliky(kratke, alebo vydrana drazka v rotore = slaby pritlak), ale pri tom by presvecovala kontrolka, takze regulator napatia, pripadne diodovy mostik. Zacal by som premeranim diod v mostiku a ak budu vsetky ok tak vymenou reglera.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: pát bře 27, 2015 07:55
od Luděk Musil
Kdysi před lety při cestě ze Sence (Slovensko) mi to přestalo dobíjet někde 20 km před Břeclaví. Už od Bratislavy mi V-metr pomalu "padal".
Na plně nabitou 70 Ah baterku jsem ujel cca 130 km (bez světel - mám denní ledkové svícení). Jo - a byla to 21073i.
--------------------------------------------------------
Nic to nemění na faktu, že nedobíjíš. Třeba jsou to "jen" krátké uhlíky. L.

Re: Vybíjení aku

PříspěvekNapsal: pát bře 27, 2015 13:09
od Luděk Ondrůch
1. jak už kluci psali, nefunguje ti dobíjení.
2. pokud odpojená baterka sama od sebe ztrácí napětí, tak je po ní.