Stránka 2 z 2

Re: zapojeni svetel

PříspěvekNapsal: pát črc 13, 2012 19:42
od Netopýr
zapoj to na samostatné pojistky a uvidíš :c)

ideálně jedna pojistka - jedno světlo, ale jsou to přídavné, tak to klidně zvládne i jedna samostatná pojistka...

Net.

Re: zapojeni svetel

PříspěvekNapsal: pon črc 23, 2012 18:24
od Luděk Musil
veliz píše:Ale pozor. Toto řešení je háklivé na kolísání napětí palubní sítě. Je tam trimr pro nastavení rozhodovacího prahu. Když v noci zničehonic zhasnou světla na dálnici, tak to není příjemné.

E-e :idea: . ATS funguje jako "samodržné relé" Když po nastartování zjistí zvýšené napětí - pustí proud do světel. Navíc ovládání je napojeno na klíčkové plus. Takže světla se vypnou (ATS přestane "propouštět" proud), když zmizí klíčkové plus. A to zmizí kdy? Když se vypne motor.
Cory píše:Pokiaľ sa nemýlim, Ludek má na ATS napojené denné svetlá, to znamená, že pri poklese napätia sa mu zapnú hlavné svetlomety (alebo sa mu denné svetlá jednoducho vypnú a hlavné svetlomety zapína ručne? :scratch: kto si to má pamätať :) )

Mýlíš se :lol: . ATS mám napojenou před hlavní vypínač světel. ATS pustí proud na 3-polohový vypínač, který v originálním zapojení má 0=vypnuto, 1=obrysovky, 2=hlavní světla. Já to trošku překopal: 0=vypnuto, 1=denní světla, 2=obrysovky+hlavní světla. Navíc jsem musel vyměnit "páčky" pod volantem, abych získal zpět "ztracené" obrysovky.
Raduz píše:No ale stále nikdo, neporadil jak na ty dálkáče - pochlubte se jak jste to řešili!.

Když vidím, jak máš už nyní vylepšenou elektriku, tak si myslím, že ani radu nepotřebuješ.
Osobně bych to řešil solovým okruhem s vlastním vypínačem a relátkem a pojistkama. L.

Re: zapojeni svetel

PříspěvekNapsal: pon črc 23, 2012 20:40
od veliz
Luděk Musil píše:
veliz píše:Ale pozor. Toto řešení je háklivé na kolísání napětí palubní sítě. Je tam trimr pro nastavení rozhodovacího prahu. Když v noci zničehonic zhasnou světla na dálnici, tak to není příjemné.

E-e :idea: . ATS funguje jako "samodržné relé" Když po nastartování zjistí zvýšené napětí - pustí proud do světel. Navíc ovládání je napojeno na klíčkové plus. Takže světla se vypnou (ATS přestane "propouštět" proud), když zmizí klíčkové plus. A to zmizí kdy? Když se vypne motor.


...a nebo při poruše modulu. Nakonec i výrobce v návodu nedoporučuje jezdit v noci na světla rozsvícená automatickým spínačem (což ale lidi dělají). Proč asi?

Re: zapojeni svetel

PříspěvekNapsal: úte črc 24, 2012 05:50
od Luděk Musil
veliz píše:...a nebo při poruše modulu. Nakonec i výrobce v návodu nedoporučuje jezdit v noci na světla rozsvícená automatickým spínačem (což ale lidi dělají). Proč asi?

Ano, porucha modulu ... i zde je nějaká ta desetinka procenta pravděpodobnosti. Tato eventualita je v mém autě ošetřena tak, že "silový" vstup a výstup je propojen přes vypínač (úprava made home), takže stačí sáhnout na správné místo ... . Také to občas použiji, potřebuju-li si posvítit a motor zrovna neběží. L.

Re: zapojeni svetel

PříspěvekNapsal: stř kvě 04, 2016 13:22
od Mara
Zbyly mi svetla na denni sviceni a chtel by je dat na Nivu. Svetla maji zarovku asi 6w. a z kazdeho vedou jen 2 draty. Vic k nim nemam nic. Teoreticky spojim obe svetla ++ a -- a minus ukostrim. Co ale udelat s plusakem, aby fungovaly jak maji a pri zapnuti svetel se vyply? Diky za radu, jestli se s tim neco da delat.


Díky Luďku, to by se mohlo podařit zapojit :)
Trochu neznámé mi je ale pořád -relé-. Asi bych použil 30A, které mám navíc a to má 5 koncovek. Prostřední bych asi neřešil a tuším, že na relé bývá vyznačené schéma. Tak bych asi na protilehlé kontakty zapojoval to co jsi popisoval.

Re: zapojeni svetel

PříspěvekNapsal: stř kvě 04, 2016 16:19
od Luděk Ondrůch
- pól ukostři, + pól od světel připoj přes rozpínací kontakt relé a pojistku 7,5 A na spínací skříňku na kontakt na kterém je napětí po zapnutí zapalování (tuším že má č. 30), Jeden kontakt cívky relé ukostři a druhý kontakt cívky relé zapoj na + vedoucí k obrysovým světlům.

Re: zapojeni svetel

PříspěvekNapsal: stř kvě 04, 2016 20:13
od Veteranista
Zapnutí zapalování je kontakt 15/54.

Re: zapojeni svetel

PříspěvekNapsal: pon kvě 23, 2016 05:28
od Mara
Tak sviti, diky :idea: :)
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?f=13&t=29223
Relatko mi ale dalo zabrat, nez jsem objevil popis jeho napojeni. :D

Re: zapojeni svetel

PříspěvekNapsal: pon čer 13, 2016 10:08
od Mara
drobna zavada pri zapojeni je, ze jak mam rozvicena svetla (hlavni), tak po vypnuti klicku motor vypnu az zhasnutim svetel 8) To bude chtit najit lepsi pin ve spinacce? Nejak jsem nestudoval, ktery ma jake cislo, z toho co jste psali (to je nekde oznaceni v manualu?) :)