V-meter

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Paťo Zvolen
Příspěvky: 190
Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

V-meter

Příspěvek od Paťo Zvolen »

Prečítal som si tu na fóre v rôznych sekciách mnoho príspevkov na témy : nedobíja, prebíja BATT, kontrola BATT, digitálne meráky a pod. Rozhodoval som sa kde zaradím môj skromný "výtvor" a nakoniec (keďže je to implementované v Nive) davám to sem.

Vzhľadom k poskromnejšiemu výkonu alternátora a prítomnosti navijáka som už dávnejšie uvažoval nad monitorovaním stavu BATT. LED-kovú variantu vzhľadom k dobe a cene modulu cca 6€ zavrhol a vyriešil to nasedovne. Je tam ešte malé relátko, takže sa to spína otočením kľúča do 1 polohy. Za tie prachy nie je o čom mať trvalý (a navyše veľmi presný) prehľad.
Přílohy
VM1.jpg
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman »

Pekné, ale tých 11,52 voltov je dosť blbý stav baterky. Alebo si to fotil počas štartovania? :P
Roman
Uživatelský avatar
Paťo Zvolen
Příspěvky: 190
Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

11,52V

Příspěvek od Paťo Zvolen »

Zrejme niekedy v situacii ked BATT uz bola vplyvom NEjazdenia poslabsie na tom
Přílohy
VM264.jpg
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Marek89 »

Ako si vyriešil napájanie toho V-metra ? Je to napájane priamo 12V či je to stabilizované na nižšie napätie ? Ja skôr uvažujem nad led voltmetrom 3,5 miestnym
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Paťo Zvolen
Příspěvky: 190
Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Napájanie

Příspěvek od Paťo Zvolen »

Napájanie je vyriešené cez 9V (tak požaduje výrobca modulu) BATT , pretože modul nie je schopný merať za stavu, že napájacie napätie (hoc aj stabilizované) ja zároveň napätím meraným. Má to nejaký súvis s galvanickým oddelením zeme. Proste meria to, ALE bludy.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Ano jde o potřebu galvanického oddělení napájení . Prodávají se ovšem i moduly s možností neodděleného napájení . Jsou ovšem o trohu drahší . Napájení (aby tam nemusela bejt baterie) lze vyřešit DC/DC konvertorem . Dá se zdarma vyštrachat (sehnat) ze starých desek z počítače (je to na desce pro internetové připojení přes telefoní linku 64kb) černá krabička cca 3 X 1.5 cm .

LED nedoporučuji špatná viditelnost na dením světle .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Paťo Zvolen
Příspěvky: 190
Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Galvanické

Příspěvek od Paťo Zvolen »

Saša píše: Dá se zdarma vyštrachat (sehnat) ze starých desek z počítače (je to na desce pro internetové připojení přes telefoní linku 64kb) černá krabička cca 3 X 1.5 cm


Máš pocit, že pouhopouhé "sériové" zapojenie DC/DC galv. oddlenia do obvodu vyrieši tento "problém" ?
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Ano . Je to vlastně miniaturní zapouzdřený impulsní zdroj oddělení je pomocí imp. trafíčka uvnitř . Vstup a výstup má galvanicky oddělenou GND (zem) Tím nahradíš samozřejmně bateriji .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Uživatelský avatar
Paťo Zvolen
Příspěvky: 190
Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Jednoduchosť

Příspěvek od Paťo Zvolen »

Zapojenia sú GOOD, má to však 1 podsatnú vadu. Keďže sa jedná o auto ktoré okrem asfaltu relatívne často vidí aj terén, nie je zrovna najvhodnejšie "prešpikovať" ho prídavnou a doplnkovou elektronikou. Elektronika a vytriasanie sa v teréne to NEM dobrý kombinácia. Kto nezažil nempochopí.
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

No tych suciastok tam nieje vela a menic sa da spravit otrasu vzdorny (zahnute nozicky, zalakovany plosak a zaliaty)...skor mam obavy o ten cinsky smejdovy displej...
Uživatelský avatar
Paťo Zvolen
Příspěvky: 190
Registrován: úte bře 07, 2006 12:48
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Jednoduchosť prevedenia ...

Příspěvek od Paťo Zvolen »

Počet súčiastok - veľa/málo v zapojení je relatívny pojem. Je tam cca 12 súčiastok a to ešte neberem do úvahy stabilizátor z 12V na 9V ktorý nie je v zapojení zahrnutý. Predmetné zapojenie (aj keď určite funkčné) je podľa mňa vhodné pre nevybúreného "tuningáča". V našom OFF segmente a "vytriasaní" sa skôr uchytí čo najjednoduchšie zapojenie s najmenším počtom komponentov celkovo. Ak človek reálne aj chodi do terénu (nemyslým tým prašnú nespevnenú cestu poľom) má určite iné starosti ohľadom "servisu" auta ako ho "prešpikovať" podobnými zapojeniami.
A na margo Displaya : nevydrží ?? no nevadí, za 6 € sa kúpi ďaľší. Je to určite nepomerne presnejšie ako ručičkové orientačné "divočiny".
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Ten s toho PC je téměř nezničitelný , vydrží i mrštění proti zdi a přejetí autem a navíc je zdarma a hotov .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“