zapaľovanie ?

Moderátor: Moderátoři

zapaľovanie ?

Příspěvekod alena25 » úte dub 14, 2009 19:12

zdravím
prosím o radu, skúsenosť a pod. :idea:

mam lada niva 1,6 karburátor
keď som kúpil mal som motor lager 1,6, pri zohriatí sa mi rozladilo zapaľovanie, a nie naštartovať
vymenil som motor za 1,3 to isté
vymenil som motor za 1,6 po GO to isté, vymenil som asi 7 karburátorov a 4 rozdeľovače /nové kladivká, ložiská, kondenzátor.../ -to isté vždy keď sa zohrial problémovo štartoval ale na roztlačenie naskočil
nakoniec som kúpil v jeseni fungláč nový rozdeľovač -max spokojnosť až do dnes,
bol som v teréne motor za zohrial a čím ďalej tým horšie štartoval až sa mi podarilo vyšťaviť batériu ale došiel som nejako domov, motor vychladol, batériu som dobil a na šupa našťartoval,
ak má s tým niekto skúsenosť tak prosím poraďte
už neviem čo meniť, indučku, káble, karburátor ?
dik
slavo

už sa nezlostím iba :lol:
Uživatelský avatar
alena25
 
Příspěvky: 44
Registrován: ned čer 03, 2007 15:57
Bydliště: PO okolie

Příspěvekod vik2 » stř dub 15, 2009 06:15

mam vyzkousene 3 Nivky. Jedna motor dost v haji(klepal, tlaky 9,5), druha jetej motor(tlaky 10,5), a treti motor motor po GO.
Prvni dve chytaj na otoceni teple/studene je jim to jedno. Akorat teple stojici delsi dobu, odpari se benal a musim tocit dele.


Treti paradoxne chytala tepla uz delsi dobu spatne. dlouho tocit a pak teprve, nekdy ani ne a musel jsem ji chvili nechavat stat. LPG/Benzin - jak byla tepla a nechytla hned, mel jsem problem. Kde co jsem vymenil a nic(kabely, svicky, atd)......
Nakonec se jako zavada ukazaly male tlaky 2 prostrednich valcu, spatne tesneni(povestna kvalita ND). Jednoho dne proste ulitlo a bylo(tlaky 11,5-0-0-11,5). Ted po oprave chyta tepla/studena dobre a jede lepe.(tlaky po oprave jsem nemeril)

Takze moje rada, zkus nechat zmerit tlaky.
LR Def 110 300Tdi

Rumunskej trip 2016
Rumunskej trip 2015
Montenegro 2014
Romania Nivama 2009
Uživatelský avatar
vik2
 
Příspěvky: 1904
Registrován: stř črc 20, 2005 14:39
Bydliště: ChomutOFF

Příspěvekod Puhi » stř dub 15, 2009 07:29

vik2 píše:Akorat teple stojici delsi dobu, odpari se benal a musim tocit dele.

Tu bude problém. U krabíc je to to isté, jednoducho to ani nieje závada, stačí pri štartovaní naraz stlačiť plyn na podlahu a ono to hneď naskočí :wink: Môžte meniť motory a zapaľovania, ten odpar tam bude vždy :wink: :P
vik2 píše:Nakonec se jako zavada ukazaly male tlaky 2 prostrednich valcu, spatne tesneni(povestna kvalita ND). Jednoho dne proste ulitlo a bylo(tlaky 11,5-0-0-11,5). Ted po oprave chyta tepla/studena dobre a jede lepe.(tlaky po oprave jsem nemeril)

Nemyslím, pozri koľko motorov vymenil :P
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Majo » stř dub 15, 2009 10:42

Ze by ho to nenapadlo? Stlacit plynovy pedal? Ak je to skutocne tak tak to tu mame vykon roka - menit motory jeden za druhym kvoli tomu :mrgreen:

Inak to potvrdzujem - 90percent karburatorovych zigulov/niv a samar nevynimajuc) proste zohriate bez stlacenia plynoveho pedala nenastartujes. Dokonca tento manier maju aj niektore vstrekovacky :lol:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Puhi » stř dub 15, 2009 10:45

:dontknow:
No, zo začiatku ani mne to štartovanie nešlo :mrgreen: a plyn som stláčal, no ale kto mal vedieť že hneď naplno ho treba.... :lol:
Som zvedavý čo odpíše :)
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Pája » stř dub 15, 2009 12:04

"po zohriati sa mi rozladilo zapalování", tak nevim, co si pod tim představit... Ale nestlačení plynu při startu asi ne proboha.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Puhi » stř dub 15, 2009 14:33

no keď menil toľko motorov a karburátorov atď, tak preto som si myslel a písal túto blbosť, myslel som že bude tá porucha nakoniec medzi sedačkou a volantom no :mrgreen:
len nech sa už vyjadrí, som zvedavý :)
ps. ako sa môže rozladiť zapaľovanie kôli teplote??? :shock: nejak mi toto hlava neberie :scratch:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod alena25 » ned kvě 10, 2009 21:36

zdravím
ospravedlňujem sa, sorry
nejako som pozabudol /@ ma neinfo o Vašich príspevkoch/

vik2 píše:zkus nechat zmerit tlaky

tlaky som meral u prvých dvoch motorov boli dosť slabé tak preto som vymenil za motor po GO

/
Majo píše:Stlacit plynovy pedal? Ak je to skutocne tak tak to tu mame vykon roka - menit motory jeden za druhym kvoli tomu


vyskúšal som veľa variant štartovania až do vyšťavenia... a to mi nechcel veriť ani mechanik, ktorý bol a je "odkojený" v servise
až kým mi nespravil zapaľovanie a pri skúšobnej jazde sa rozladilo...


po poslednej zrade som vymenil podtlakovú hadicu k posilovaču brzd :D ,lebo sa mi zdalo, že ťahá falošný podtlak, štartovanie so studeným a zohriatým motorom zatiaľ bez problémov :mrgreen:

ešte raz dik
slavo
Uživatelský avatar
alena25
 
Příspěvky: 44
Registrován: ned čer 03, 2007 15:57
Bydliště: PO okolie

Re: zapaľovanie ?

Příspěvekod Patrik145 » sob bře 03, 2012 12:04

Ahojte banda, kamarat ma nivu RV 1998 [asi]. Poslednych par mesiacov mu blbol motor. Musel auto drzat vo vysokych otackach. Pozrel som isku a hadze, do vsetkych 4 valcov. Ked sa to snazime nakopnut tak ako tak chyta. Kable su v poriadku, mam pocit ze uz je na case vymenit veko rozdelovaca a palec. Neviem co to je za model, ma tam akurat napisane GM [ze by general motors?]. Palec chyta len polkou uz. Mam pocit ze bude rozhaseny predzapal, lebo mi tvrdil ze mu to strielalo do vyfuku. Otazka teda znie, ako ho tam nastavim [na skodovke to spravim lavou zadnou :D] a na aku mieru maju byt nastavene odskoky sviecok?
Patrik145
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř úno 29, 2012 11:55

Re: zapaľovanie ?

Příspěvekod Cory » sob bře 03, 2012 12:25

1) rok vyroby 1998 nema rozdelovac (vstrekovanie SPi)
2) neviem ako si "pozeral" iskru, ale ak to skusas na kostru, tak mozes zachvilu kupovat zapalovaci modul (vstrekovanie SPi)
3) kde je napisane GM? na rozdelovaci asi tazko
4) palec chyta polkou? Palec sa nema nicoho dotykat, skor myslis prerusovac v rozdelovaci.
5) strielanie do vyfuku sposobuje zly predstih, zly stav prerusovaca alebo vylagrovane lozisko v odstredivej regulacii predstihu
6) ak ho nastavis na skodovke lavou zadnou, to znamena, ze princip poznas, tak ho nastavis aj na zigulaku - potrebujes namierit stroboskop na remenicu a nastavit rozdelovac na 5°, cize na strednu rysku na prednom dekli (zalezi aj od toho aky mas motor - 1,6; 1,7; 1,7SPi..)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: zapaľovanie ?

Příspěvekod Patrik145 » sob bře 03, 2012 13:57

Lada 1.7i. A ano na rozdelovaci je napisane GM
Patrik145
 
Příspěvky: 2
Registrován: stř úno 29, 2012 11:55

Re: zapaľovanie ?

Příspěvekod ger007 » sob bře 03, 2012 15:41

lada 1,7i nema rozdelovac, rozdelovac je ta vec ktora kuka z bloku ked otvoris kapotu na a pozres sa od soferovej strany a vyzera takto http://cortina-mk3.webzdarma.cz/opravy/ ... _bosch.jpg obrazok ilustrativny, nasadzuje sa do motora z vrchu a idu od neho kable ku svieckam a k indukcke,

lada 1,7i ma zapalovaci blok a vyzera ilustrativne asi takto +/- http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 21699.html
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Re: zapaľovanie ?

Příspěvekod hush » sob bře 03, 2012 16:16

Lada Niva 1.7 SPI LPG 1998 Praktik
Lada 4x4 1.7 MPI 2017 Clasicc
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 307
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Re: zapaľovanie ?

Příspěvekod Cory » sob bře 03, 2012 20:36

Asi si mylis rozdelovac so zapalovacim blokom.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: zapaľovanie ?

Příspěvekod mdok1 » čtv lis 27, 2014 09:34

Ahojte, mám Niva 1,7 MPI. Pred pár mesiacmi mi občas jednoducho zdochol motor pri voľnobehu. Ale nič viac. Teraz, posledné 2 týždne mám problém pri studenom štarte. Proste, motor točí, ale aj ke´d naskočí, nezapne sa automatický sytič ako predtým..doslova sa dusí, ak mu pridám plyn, už sa rozbehne, ale len na základných otáčkach. Súvisia tieto veci spolu? 3krtiaca klapka vyčistená, káble a sviečky nové pred rokom, nový palivový filter, aj vzduchový...A stále mi robáí aj to, že napríklad, keď vytočím motor na nap. 3000 ot/min na dvojke, chcem preradiť, otáčky ostávajú stále, hoci je noha s plynu dole, proste nepadajú ako by mali na neutrále..Ak mi viete relevantne poradiť, budem Vám vďačný))
mdok1
 
Příspěvky: 52
Registrován: stř srp 14, 2013 10:06
Bydliště: Sečovce, Slovensko

Další

Zpět na Elektrická soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků