Nevšimol som si, že už je druhá strana príspevkov, odpovedám až dnes...
Tak to bola teplota vody, to nie je podstatné.
Diagnostika bola bez chýb. Už asi 3 krát sa pri prepnutí na plyn objavila chyba misfire a motor išiel na 2-3 válce. Táto chyba sa neukladá.
Včera mi vymenili čidlo tlaku plynu. Plyn odvtedy ide bez problémov (až na voľnobeh). Pred výmenou RJ plynu dosť často (posledný týždeň aspoň raz za 20 minút) hodila chybu (neviem akú, nemám diagnostiku na plyn) a prepla sa na benzín.
Voľnobeh blbne úplne rovnako na plyn aj benzín, ale až po zohriatí motora, keď voľnobežné otáčky klesnú na asi (kúsok pod) 800 RPM.
Blbnutie voľnobehu sa prejavuje takto:
otáčky sú asi 800 RPM,
otáčky začnú klesať,
otáčky stúpnu kúsok nad 800 RPM a upravia sa na tých 800.
Toto celé sa opakuje s periódou asi 1 sekunda. Hodnota RPM, na ktorú klesajú otáčky, niekedy postupne klesá až do zdochnutia motora.
Ak počas kolísania otáčok odpojím servo, otáčky zostanú konštantné. Servo je podla mňa OK.
Tibor
zelvotron píše:Tybor píše: a aj tomu vždy vypadlo spojenie pri meraní teploty oleja.
Priora přeci nemá senzor teploty oleje...
Diagnostika byla bez chyb?
Falešný vzduch by způsobil kolísání otáček pokud by třeba byla zpuchřelá hadička a přívod falešnýho vzduchu se střídavě uzavíral a otvíral, stálýmu přísunu falešnýho vzduchu by se řj v rozumných mezích dokázala stabilně přizpůsobit, spíš by to mělo vliv na spotřebu a výkon, než že by to způsobilo kolísání otáček.
Pro začátek bych zkusil standardní diagnostikou zjistit hodnoty z váhy vzduchu na volnoběh, při vypnutým motoru apod, jestli to neukazuje jo blbosti, spíš bych tipova servo volnoběhu + čidlo klapky. To kolísání dělá na benzín i na plyn?