Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiahne?

Moderátor: Moderátoři

Dodi
Příspěvky: 47
Registrován: pát bře 27, 2009 18:02
Bydliště: Valaliky

Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiahne?

Příspěvek od Dodi »

Nová Priora po kúpe v júni išla stabilne nad 90 oC, v jeseni teplota už len na 75 oC. V servise zistený vadný termostat, ktorý sa vymenil. Teplota odvtedy klesla na cca 82 oC. S príchodom zimy je ale nábeh teploty pomalý, po ubehnutí cca 14 km je len okolo 75 oC. Kúrenie vďaka takej teplote je o ničom, ešteže je to lux a má ohrev sedadiel. Moja stará 111 kúri ako divá krátko po naštartovaní a teplotu drží v lete aj zime rovnakú. Aká je teda správna prevádzková teplota a za aký čas, resp. po koľkých km bežnej jazdy po rovine v terajších mínusých teplotách sa dosiahne? Ako je to u ostatných majiteľov? Vďaka.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6488
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Příspěvek od JmJ »

Hadal bych to na bud opet zly/nevhodny termostat nebo treba netesnost soustavy. Mas vicko na expanzce? :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
ger007
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Příspěvek od ger007 »

ty tusim vyhladavas prispevky a prorokujes zly termostat :-D
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Dodi
Příspěvky: 47
Registrován: pát bře 27, 2009 18:02
Bydliště: Valaliky

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Příspěvek od Dodi »

JmJ píše:Hadal bych to na bud opet zly/nevhodny termostat nebo treba netesnost soustavy. Mas vicko na expanzce? :-)


Chladiaca zmes nikde neuniká, neubúda v expanzke a samozrejme že expanzka má viečko. Servis to chce riešiť tak, že demontujú masku a dajú pred chladič clonu, s čím samozrejme nesúhlasím.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6488
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Příspěvek od JmJ »

Dodi píše:
JmJ píše:Hadal bych to na bud opet zly/nevhodny termostat nebo treba netesnost soustavy. Mas vicko na expanzce? :-)


Chladiaca zmes nikde neuniká, neubúda v expanzke a samozrejme že expanzka má viečko. Servis to chce riešiť tak, že demontujú masku a dajú pred chladič clonu, s čím samozrejme nesúhlasím.


to je kokotina. ten termostat bude zly, nebo je pro jine auto.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Dodi
Příspěvky: 47
Registrován: pát bře 27, 2009 18:02
Bydliště: Valaliky

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Příspěvek od Dodi »

JmJ píše:
Dodi píše:
JmJ píše:Hadal bych to na bud opet zly/nevhodny termostat nebo treba netesnost soustavy. Mas vicko na expanzce? :-)


Chladiaca zmes nikde neuniká, neubúda v expanzke a samozrejme že expanzka má viečko. Servis to chce riešiť tak, že demontujú masku a dajú pred chladič clonu, s čím samozrejme nesúhlasím.


to je kokotina. ten termostat bude zly, nebo je pro jine auto.


No neviem, Priora má zvláštny tvar termostatu, preto som naň aj dosť dlho čakal. Vraj sa nedá použiť z predchodcu 110-112. Samotné čidlo je zalisované v hliníkovom výlisku tela termostatu, takže asi z iného auta nebude.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Příspěvek od Majo »

tak bude vadny a servis to nechce priznat, alebo sa jednoducho boji, ze s tym budu mat kopu roboty a dalsi bude rovnaky....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Dodi
Příspěvky: 47
Registrován: pát bře 27, 2009 18:02
Bydliště: Valaliky

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Příspěvek od Dodi »

Možné to je, neviem však doposiaľ odpoveď na moju otázku: aká je prevádzková teplota a za aký čas, resp.po koľkých km sa dosiahne v terajšom zimnom období. Vychádzam z môjho predošlého modelu (111), ktorý kúril krátko po naštartovaní bez ohľadu na vonkajšiu teplotu, to Priora ani zďaleka, kúri slabo aj po 15km, predpokladám, že je to práve pracovnou teplotou motora. Aby som mohol v servise argumentovať, potrebujem práve tieto údaje.
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Příspěvek od Majo »

ja na tuto otazku asi neodpoviem uplne presne, pretoze ja vsetky auta najprv nastartujem, necham ohriat a az potom sadam a vyrazam. Takze casovo na mieste je to asi 10minut, a jazdou zhruba do 10km je priora zohriata na prevadzkovu teplotu(co aj tak povazujem za dost vela preto to nerobim)...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7208
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Příspěvek od valda1971 »

Dnes ráno jsem jel s Priorou (nová) trasu 15km při -9°C. Než jsem oškrábal okna (cca 3-4min - nastarováno) po asi 4km topila pěkně, ale motor ještě na 90°C nebyl. Po cca 10km už vše OK a jel jsem bez větráku - což jsem u předchozí 112 nemohl - Jsem u Priory s topením spokojen omnoho více jak u té 112 :wink:
Nevím, jaké všechny změny jsou u topení na faceliftu, vyditelná je jedna guma navíc u nasávacího otvoru.
PS: Nemám nijak dodatečně zakrytý chladič.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Dodi
Příspěvky: 47
Registrován: pát bře 27, 2009 18:02
Bydliště: Valaliky

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Příspěvek od Dodi »

valda1971 píše:Dnes ráno jsem jel s Priorou (nová) trasu 15km při -9°C. Než jsem oškrábal okna (cca 3-4min - nastarováno) po asi 4km topila pěkně, ale motor ještě na 90°C nebyl. Po cca 10km už vše OK a jel jsem bez větráku - což jsem u předchozí 112 nemohl - Jsem u Priory s topením spokojen omnoho více jak u té 112 :wink:
Nevím, jaké všechny změny jsou u topení na faceliftu, vyditelná je jedna guma navíc u nasávacího otvoru.
PS: Nemám nijak dodatečně zakrytý chladič.



Mám tomu teda rozumieť tak, že prevádzková teplota je 90°C? Tú ani zďaleka nemám, som rád, keď sa vyškriabe na 80°C po viac ako 15 km a vyššie nevylezie. A kúri - ako som písal - horšie ako starší model, s ktorým som bol v tomto ohľade nadmieru spokojný.
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Příspěvek od zelvotron »

Tak mě 2111 topí celkem pěkně jakmile se ručirka odlepí od spodního dorazu (50°)...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7208
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Příspěvek od valda1971 »

Mám tomu teda rozumieť tak, že prevádzková teplota je 90°C? Tú ani zďaleka nemám, som rád, keď sa vyškriabe na 80°C po viac ako 15 km a vyššie nevylezie. A kúri - ako som písal - horšie ako starší model, s ktorým som bol v tomto ohľade nadmieru spokojný.[/quote]

Řekl bych že provozní teplota kolem 90°C je u všech aut, jinak příjemný pocit tepla z topení je samozřejmě dřív, než oněch 90°C, ono nějaké teplo jde z topení i když ručka teploměru ještě nechce vylézt :)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7208
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Příspěvek od valda1971 »

Dnes jsem se na tu teplotu zaměřil podrobně :) Venkovní teplota -4°C, žádné škrábání oken nebylo, tak odjezd několik vteřin po nastartování.
Prvních 1700 metrů poměrně plynulý průjezd městem, ručka teploměru v základu, z topení vlažný vzduch. Pak auto stálo cca 8minut a následovala plynulá jízda 90tkou do Mostu. Stav denní tacho 2,5km - ručka se pohla asi na 55°C, topení už bylo příjemné. Teplota se zvyšovala cca co dva km o 10 stupňů, topení nabíralo samozřejmě na kuráži :D Při 10km teplota asi 85°C a topení horké. Na konci cesty - 17,6km - teplota asi 89°C. Ta se držela i při cestě zpět.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Dodi
Příspěvky: 47
Registrován: pát bře 27, 2009 18:02
Bydliště: Valaliky

Re: Aká je prevádzková teplota motora a za aký čas sa dosiah

Příspěvek od Dodi »

valda1971 píše:Dnes jsem se na tu teplotu zaměřil podrobně :) Venkovní teplota -4°C, žádné škrábání oken nebylo, tak odjezd několik vteřin po nastartování.
Prvních 1700 metrů poměrně plynulý průjezd městem, ručka teploměru v základu, z topení vlažný vzduch. Pak auto stálo cca 8minut a následovala plynulá jízda 90tkou do Mostu. Stav denní tacho 2,5km - ručka se pohla asi na 55°C, topení už bylo příjemné. Teplota se zvyšovala cca co dva km o 10 stupňů, topení nabíralo samozřejmě na kuráži :D Při 10km teplota asi 85°C a topení horké. Na konci cesty - 17,6km - teplota asi 89°C. Ta se držela i při cestě zpět.


Ďakujem za podrobný rozpis, tak a takom priebehu teploty môžem snívať, stalo sa mi teraz dokonca, že mi zvnútra namrzlo čelné sklo a ani po 12 km nebolo rozmrazené aj keď všetok vzduch a nastavená najvyššia teplota boli prestavené len na sklo. Vôbec je u môjho auta zvláštne, že musí bežať ventilátor a smerovanie vzduchu na sklo aby sa sklá nezahmlievali, vo chvíli, kedy prepnem vzduch inde sa začínajú zahmlievať. Zadné sklo aby sa nezačalo smerom od rámu tiež zahmlievať, tak musím mierne pootvoriť okno, tento problém som u 111 nepoznal a neviem čo je toho príčinou No nič, uvidím, som objednaný na stredu do servisu...
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“