Stránka 1 z 1

Priora a plyn.. LPG / CNG

PříspěvekNapsal: pát srp 14, 2009 23:19
od DJW
Zdá sa, že téma zplyňovačov nie je v Rusku neznáma.
Vo prototypovej verzii Priora CNG plus sú montované štyri 20 až 24 litrové nádrže odspodu , čo sa pravdepodobn prejaví na svetlej výške podvozku. Nádrže sú ruskej produkcie, ostatné motorové elementy sú prakticky bez zmeny - Bosch.

Obrázek

Ako vidno v tabuľke, parametre motora sa zhoršia o cca 10-15%, čo je pomerne dosť, no na druhej strane pri chode na plyn dosahuje motor emicie spĺňajúce normu Euro IV. Nevýhodou sa zdá byť cena systému odhadovaná na cca + 1080€ k cene vozidla.
Škoda, že vzhľadom na malú pružnosť AutoVaz a importérov je nepravdepodobná výroba export do strednej európy..

Obrázek

Originál článok je tu: http://www.zr.ru/articles/59053

PS: v článku padla zmienka, že benzín v RU je drahý.. Zaujímala by ma reakcia autora, keby tankoval na Slovensku. :wink:

PříspěvekNapsal: sob srp 15, 2009 18:27
od plavec
Kolik je dojezd kilometrov na CNG tam písali? Bukvami to nepřelouskám. :(

PříspěvekNapsal: sob srp 15, 2009 19:56
od Kopr
na cng 330 na benzin 170 km :wink:

PříspěvekNapsal: sob srp 15, 2009 20:05
od plavec
Kopr píše:na cng 330 na benzin 170 km :wink:

Díky za vysvětlení. :wink:
Jinak já bych se těch nádrží pod autem docela bál, někdy jedu cestou-necestou, kde jsou koleje od traktoru a když bych do nich spadnul, tak bych ty nádrže urval.Tam se někdy bojim i na "bajku" :lol:

PříspěvekNapsal: sob srp 15, 2009 20:52
od Křečík Barbuška
Na to, že to má objem nádrží na plyn 96 litrů je těch 330Km bída, nemyslíte? Buď je to překlep nebo jsem něco přečetl blbě.

PříspěvekNapsal: sob srp 15, 2009 20:58
od plavec
Koko Loko píše:Na to, že to má objem nádrží na plyn 96 litrů je těch 330Km bída, nemyslíte? Buď je to překlep nebo jsem něco přečetl blbě.
¨Na cng je vyšší spotřeba než na lpg, respektive litr cng není litr lpg :wink:

PříspěvekNapsal: sob srp 15, 2009 21:14
od Křečík Barbuška
Rozdíl mezi LPG a CNG plně chápu http://www.cng.cz/cs/presscentrum/FAQ/ , jen jsem asi nedocenil fakt, že do 96 litrové nádrže se vleze asi moc málo m3 plynu (ztlačeného zemního plynu neboli CNG) nebo ta Lada ukrutně žere. Každopádně návratnost přestavby CNG je oproti přestavbě na LPG doslova tragická, navíc s doletem 330Km a "hustotou" stanic CNG by do toho šel leda blázen. Sice prý lze plyn doplňovat i doma speciálním zařím, ale i tak. Přínos bych viděl spíše v použití u autobusů MHD.

PříspěvekNapsal: ned srp 16, 2009 18:37
od plavec
Koko Loko píše:Každopádně návratnost přestavby CNG je oproti přestavbě na LPG doslova tragická, navíc s doletem 330Km a "hustotou" stanic CNG by do toho šel leda blázen. Sice prý lze plyn doplňovat i doma speciálním zařím, ale i tak. Přínos bych viděl spíše v použití u autobusů MHD.
pochopitelně to vidím stejně.Ale zase na jednu nádrž lpg "otočím Prahu" i tak. Jen aby se pak lidi nebáli kvůli tomu jezdit hromadou. :lol: V Prostějově jsem viděl v CNG všechny autobusy co jely kolem mě.I ty starý prorezlý karosy.

PříspěvekNapsal: pon srp 17, 2009 11:30
od Saša
Jednoduché srovnání je : Na stejný objem (venkovní rozměry) nádrže na CNG se ujede poloviční vzdálenost proti LPG . Systém je bezpečnější (CNG je lehčí než vzduch) , ale výrazně těžší (zatím tlakové láhve z kovu) .
Dle mne je zatím výhodnější LPG a jak tvrdím čím větší nádrž tím lépe . Je příjemné tankovat 100L LPG a když neblbnu tak je dojezd 1200 km !

PříspěvekNapsal: pon srp 17, 2009 18:55
od plavec
Saša píše:Je příjemné tankovat 100L LPG a když neblbnu tak je dojezd 1200 km !

No ono spíš záleží na tom, kde se s lpg jezdí. Když máš pumpu na každým rohu tak menší nádrž stačí.Nač sebou tahat "zbytečnou váhu" navíc?Ale když se jezdí pořád na místa kde je síť čerpaček lpg řídká ba až žádná, tak nádrž co největší.To ano.