Stránka 1 z 1

Motor aneb už vím, kde soudruzi udělali chybu :-(

PříspěvekNapsal: čtv lis 09, 2006 21:28
od Georgius
Jsem moc rád, že jsme nezaváhali a máme ještě "starou" 2111 1.5 l - tak jako mě příliš nepřesvědčil nový "desítkový" motor typ 2114, tak musím uznat že ten motor v Kalině, i když vypadá celkem stejně, je ještě horší !!!!

Srovnání: Kalina 1,6 l 8V 2111 1.6 l 8V
objem (cm3) 1596 1596
výkon 59,5/5200 60 / 5000
Nm/ot/min) 122 / 2500 116 / 2800
CO2 (g/km) 142 135
provozní (kg) 1155 1120
užitečná (kg) 400 430
celková (kg) 1555 1550
max. rychlost (km/hod.) 165 167
zrychlení 0 - 100 (km/hod.) 13 14
spotř. paliva (l/100 km) 7,1 6.9
objem palivové nádrže (l) 50 43

Prostě když vedle sebe postavím 2111 s 8V motorem a Kalinu, tak kromě vyššího kroutícího momentu a tím pádem rychlejšímu startu 0-100 na straně Kaliny a snad větší nádrži má všechny trumfy v ruce technicky zaostalá, špatně oplastovaná .... atd ... 2111 s 8V motorem. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: No, vždyť také stojí zhruba o 20 tis víc :lol: Doufejme, že top s 16V bude lepší, ale fakt jsem rád, že jsem o Kalině věděl dopředu a mám co mám :-)

Jo jo ... kde jsou ty časy autosalonu Most 2002

PříspěvekNapsal: pát lis 10, 2006 06:19
od Wolf
Mas zcela pravdu. Ja jsem si stale namlouval, ze i pres avizo osmiventilu v Kaline jde o nejakou snad tiskovou chybu, ale ted, kdyz s tim opravdu prisli na trh, mi to pripadne jako cerny humor pripraveny na potencionalniho kupce, je to smutne. W.

PříspěvekNapsal: pát lis 10, 2006 10:32
od Pavel04
A nečbude to vse dano honbou za vetsi ekologicnosti motoru?

PříspěvekNapsal: pát lis 10, 2006 12:28
od Skalouš
Euro 4 je dané přesně pro oba motory, takže ekologičnost by měla být stejná.
Nebo Euro 4 pro auta r.v 2005 má jiné požadované limity než Euro 4 pro auta r.v.2006?

PříspěvekNapsal: pát lis 10, 2006 12:44
od Jiri
hmm no o tech motorech 1,6l se dost psalo i v rusku - srovnavaci testy na www.zr.ru ( tenkrat srovnavali motory jak 8v tak 16v ) v desitkove rade... vetsi spotreba, diskutabilni zmena prubehu tociveho momentu u 8v a u 16 v pokles vykonu a horsiu tocivy momet v nizkych otacakch.
Navic se psalo o tom ze kdyz praskne remen u 1,5 tak to vetsinou odnesou 2-4 ventily , kdyz se potka 1,6 tak je to cely v kopru .........

Proste 8v a 16v 1,5 byly produktem spoluprace lada a porsche.... nasleduji upgrady na euro 3 a euro 4 jsou produktem postupne evoluce a rekly bych ze se tam nejak pribrzdil pokrok.
no nic ... pisu o necem co mam jen prectene s 1,6 jsem nejel...

no jeste jedna vec lada2111 mela cx=0,3 -0,32
kalina nekde 0,36 -0,4
po zkusenostech s dodatecnou montazi "kostek" pro desitku ma pry kalina vetsi svetlou vysku ...
mozna dobra zprava pro offroadisty...

PříspěvekNapsal: pát lis 10, 2006 12:47
od Jiri
euro 4 je euuro 4 :-) porad stejne ... horsi emise co2 ma na svedomi horsi aerodynamika vozu

PříspěvekNapsal: pon črc 13, 2009 12:38
od miro263

PříspěvekNapsal: pon črc 13, 2009 14:08
od Petr HC
Upravená citace mého příspěvku z letošního dubna : [ ….. ]
Jestli ono to není ( 1,6 l E4 vers. 1,5 l E3 ) tím ,že motory 1,6 [cca od r.v.2004 ] jsou vybaveny (kvůli zlepšení emisí) systémem EGR, což je přisávání spalin do sání a tudíž jsou „přidušeny“ vlastními výfukovými zplodinami. V software ŘJ Bosch 7.0 xx (pro západní Evropu) je již s touto alternativou počítáno, ale u patnáctistovek [do r.v. 2004 ] ještě nebyla realizována [existují i testy na činnost EGR v diagnostických programech pro tyto vozy].
Může to být obdoba přisáváni olejové mlhy s určitým podílem spalin do filtrboxu [v důsledku netěsnosti pístních kroužků a tím snížení výkonu] u řady 210x , která byla podrobně probírána v tématech 210x .
[ P.S. pro Jiřího – emise CO2 jsou vlastností motoru a aerodynamika je vlastnost karoserie. Neslyšel jsem, že by se emise posuzovaly za jízdy na konkrétni kombinaci motor-karoserie – ale mohu se mýlit.
A pro Mira – ruské ŘJ mají program řízení motoru zapsaný v EEPROM a lze jej modifikovat i „podomácku“ příslušným „chiptuning programem“ (konstanty programu), kdežto vozy určené pro export „na západ“ s ŘJ Bosch mají program pevně vypálen do ROM paměti a ta se musí celá vyměnit (jen jestli ta německá firma za těch 499 Eur pouze neodpojí EGR ventil , poněvadž už nepíše co to udělá s exhalacemi) ] .

PříspěvekNapsal: pon črc 13, 2009 14:59
od miro263
PETER HC:

To znamena ze, LADA pre EU trh nejde standardne cipovat? Lebo rusaci to cipuju jedna radost ( Paulus ). Cize zjavne ani KALINA nepojde cipnut standardnym sposobom, popripade dual. :( Co mi vadi, tak je priebeh krutaku a vykonu pri KALINE 1,4 16V bolo by ten krutak jemne posunut do nizsich otaciek.

Lebo ked si porovnam 1,6 8V a 1,4 16V tak ta 1,4 mi pride dost "divoka"

Obrázek

Graf bol robeny z ruskej verzie, ktovie ako je na tom europska. ( EURO4)

Nedaval niekto z Vas 1,4ku na brzdu?

PříspěvekNapsal: pon črc 13, 2009 18:23
od Dusan
neviem ale mne sa ten graf momentu celkom pozdava... oprit motorom WV kde nič kopec dolinka kopec a nič... mna druhej strane 1,6 8V je to malo....

PříspěvekNapsal: pon črc 13, 2009 19:20
od zelvotron
...VW ;)

Jinak ten odkaz na chiptuning je nějaká haluz, páč tam píšou Kalina 1,6 16V a ta je jedině ve verzi Sport, která se pokud vím na západ zatím nedodává a navíc parametry toho motoru ukazujou na 1,6 16v z desítky (21124 - 65 kW a 131 Nm), kdežto v Kalině Sport je 1,6 16v z Priory (21126 - 72 kW a 145 Nm).

Re: Motor aneb už vím, kde soudruzi udělali chybu :-(

PříspěvekNapsal: stř črc 23, 2014 20:20
od dmatej
Jaké že byly výsledky sprintů na Ladasrazech? Kaliny si rozhodně nevedly špatně a co do spotřeby jsou na tom taky dobře. Jojo, to jsou ta média, samej grafík, a realita ... :-P