Stránka 1 z 1

KALINA 1119 NEPŘESNÉ ŘÍZENÍ

PříspěvekNapsal: ned říj 11, 2020 20:08
od vasilvasil
Vážení znalci, nemá někdo zkušenost co by mohlo způsobovat nepřesné řízení na výše uvedeném vozidle. Při rychlejší jízdě je při pokusu o pohyb volantu potřeba vyvinout sílu jakoby k překonání menšího odporu poté již je pootoceni volantu v pořádku. Nevím jak to přesně nazvat popsat nebo vystihnout. Jakoby bylo řízení zasekle a po překonání odporu už šlo zatočit normálně. Prostě je ovladani nepřesné, s odporem a jakoby se zasekavalo. Napadlo mě vyndat pojistku a jet bez posilovače ale efekt je naprosto stejný... Díky za radu na co se postupně zaměřit.

Re: KALINA 1119 NEPŘESNÉ ŘÍZENÍ

PříspěvekNapsal: ned říj 11, 2020 20:52
od Marťas
Tohle dle p. Nedbala dělá ten posilovač. Ale co přesně, to už nevím. Řešení je prý výměna kompletu. V Kalinách ještě nejsem tak zběhlý, ale už se do toho dostávám :mrgreen:

Re: KALINA 1119 NEPŘESNÉ ŘÍZENÍ

PříspěvekNapsal: ned říj 11, 2020 20:53
od Křečík Barbuška
Bych si dovolil rici na stopro vadny posilovac 8) . To, ze se to projevuje zejmena pri rychlejsi jizde je logicke neb nad 50 km/hod se posilovac respektive jeho ucinek vypina. I ja si tim prosel. Na netu jsou ted v inzerci 2-3 Kaliny na nd. Otazkou v jake maji kondici posilovace rizeni. Dle ruskojazycnych zdroju odchazely zejmena posilovace v modelech s 8V motory do roku 2008 ci 2009.

Re: KALINA 1119 NEPŘESNÉ ŘÍZENÍ

PříspěvekNapsal: ned říj 11, 2020 21:12
od Georgius
počítáš do toho i tu Nissanistovu ?

Re: KALINA 1119 NEPŘESNÉ ŘÍZENÍ

PříspěvekNapsal: pon říj 12, 2020 03:38
od vasilvasil
Právě že se posilovací účinek se ve vyšší rychlosti vypíná a i v případě vyjmutí pojistky se stává posilovač neaktivní tedy nefunkční přijde mi zvláštní že projev přetrvavá... Kdyby způsoboval obtížný chod řízení posilovač jeho vypnutím by přece projev zmizel.

Re: KALINA 1119 NEPŘESNÉ ŘÍZENÍ

PříspěvekNapsal: pon říj 12, 2020 03:55
od Křečík Barbuška
Praskaji tam jakasi silonova ozubena kola ... .

Re: KALINA 1119 NEPŘESNÉ ŘÍZENÍ

PříspěvekNapsal: pon říj 12, 2020 04:51
od vasilvasil
Křečík Barbuška píše:Praskaji tam jakasi silonova ozubena kola ... .

Silonová ozubená kola??? Přečetl jsem několik ruskojazycnych článku s problematikou posilovače kalina ale o tom že by se někdy jednalo o takovýhle zmíněný mechanicky problém ani čárka.... Logika věci mi říká, že kdyby bylo poškozena nějaká mechanická součástka v posilovaci závada se bude projevovat hlavně a především při chodu zatížení. Tedy při rychlosti pod 60 km/h kdy servo funguje, při stání na místě a točení volantem atd... Nikoliv při tom režimu kdy je posilovač mimo provoz

Re: KALINA 1119 NEPŘESNÉ ŘÍZENÍ

PříspěvekNapsal: pon říj 12, 2020 05:43
od Křečík Barbuška
Kdyz se posilovac vypne tak jeho mechanismy funguji jako zatez jejichz defekty se pak projevuji vice nez kdyz zarizeni bezi. Ted se mi to hledat nechce, ale jsou videa kde se da pres jeden vysroubovany sroubek ono "soukoli" dodatecne promazat, ale treba u mne to k nicemu nevedlo.

Jako muzes mit ranu kdekoli jinde nebo v posilovaci zdechlo cokoliv jineho, ale vitr dle mne vane odtud.

Odpoj kloubek spojujici hridel rizeni od hrebenu (jde to blbe) a protacej bude to trochu citit. Jen otacej maximalne dve otacky vlevo a v pravo od 3-4 otacky masakrujes flex od airbagu.