od Cory » čtv úno 08, 2018 17:58
Je tu tema o zamene termostatu 2170 za 2190, tam je toho popisaneho dost. Inak ja som zvysil teplotu z 82 na 87 a nic sa nezmenilo. Inak bacha, pri vyssej teplote ma motor tendenciu detonovat, takze v konecnom dosledku moze RJ znizit predstih a tym klesne aj vykon. S tymi cca 80°C by som sa netrapil, to je teplota v hlave. Podla mna je dolezitejsie to, ako rovnomerne je zohriaty blok v porovnani s hlavou.
Velmi sa to neda porovnavat s motormi skoda. Tu su ine kompresne pomery, iny tvar spalovaku, iny sposob chladenia valcov... Napriklad 21126 nema valce omyvane celych 360°, takze aj odovzdavanie tepla je slabsie, no "material" svoju teplotu ma rovnaku ako skoda 100. 16V hlava tiez nie je s chladenim bohvieako predimenzovana
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)