Stránka 1 z 1

Prevádzková teplota motoru 21126

PříspěvekNapsal: čtv úno 08, 2018 16:56
od KRAES
Na mojej KALINE CROSS 16V mám podľa palubného teplomera prevádzkovú teplotu 85°C, ale z „dávnej minulosti“, keď som vlastnil Škodu 100, tak viem, že odborníci predpisovali prevádzkovú teplotu motorov 90°-92°C. Na Ruských fórach som našiel, že motor 21126 a 21127 sú moderné a majú inak spravenú chladiacu sústavu, tak je u nových motorov VAZ prevádzková teplota nižšia o 7 až 10°C ako u starších motorov. Tak by ma vlastne zaujímalo, ako to vlastne je, lebo mi je ako si voči „srsti“ keď je teplota motora pod 90°C.

Re: Prevádzková teplota motoru 21126

PříspěvekNapsal: čtv úno 08, 2018 17:36
od Luděk Musil
Ani nevím, kdy jsem se naposled díval na palubák a teplotu. Ale tuším, že se mi standartně drží na nějakých 84 (?) a sahara spínala někde na 102 - 103.
Ráno cestou do práce můžu tu provozní zkouknout :idea: .L.

Re: Prevádzková teplota motoru 21126

PříspěvekNapsal: čtv úno 08, 2018 17:58
od Cory
Je tu tema o zamene termostatu 2170 za 2190, tam je toho popisaneho dost. Inak ja som zvysil teplotu z 82 na 87 a nic sa nezmenilo. Inak bacha, pri vyssej teplote ma motor tendenciu detonovat, takze v konecnom dosledku moze RJ znizit predstih a tym klesne aj vykon. S tymi cca 80°C by som sa netrapil, to je teplota v hlave. Podla mna je dolezitejsie to, ako rovnomerne je zohriaty blok v porovnani s hlavou.

Velmi sa to neda porovnavat s motormi skoda. Tu su ine kompresne pomery, iny tvar spalovaku, iny sposob chladenia valcov... Napriklad 21126 nema valce omyvane celych 360°, takze aj odovzdavanie tepla je slabsie, no "material" svoju teplotu ma rovnaku ako skoda 100. 16V hlava tiez nie je s chladenim bohvieako predimenzovana

Re: Prevádzková teplota motoru 21126

PříspěvekNapsal: čtv úno 08, 2018 18:11
od Bono
Moje Granta má standartně teplotu 84 stupňů dle počítače...