Stránka 1 z 1

Brzdy - neštandardné správanie

PříspěvekNapsal: ned črc 31, 2016 16:19
od lucifero89
Ahojte,

na bratovej Kaline som vymenil komplet zadné brzdy (bubny, pakne, valčeky), pretože na STK mal problémy s ovalitou jedného bubna a nerovnomerným brzdným účinkom (cez 30%).

Brzdy som poskladal a odvzdušnil. Pri skúške sme zistili, že sa správajú inak. Chod pedálu sa predĺžil a v ľavom zadnom kolese po stlačení a uvoľnení pedálu niečo slabo klepne. Brzdy inak bez problémov brzdia do fleku...

Ľavé koleso som znova rozobral, všetko skontroloval a žiadnu chybu nenašiel. Skúsil som sa teda ľavé koleso znova odvzdušniť a správa sa to zvláštne. Po uvoľnení prepúšťacieho ventilu vyjde len minimum kvapaliny, pedál ostane stáť a nedá sa zatlačiť až na podlahu (ako pri odvzdušňovaní druhého kolesa). Skúsil som aj vymeniť valček za iný, ale správa sa to rovnako...

V čom môže byť problém? Môže to mať nejaký súvis s obmedzovačom tlaku zadných bŕzd?

Re: Brzdy - neštandardné správanie

PříspěvekNapsal: ned črc 31, 2016 20:41
od JmJ
Pokud to ma omezovac, tak musis pri odvzdusnovani zadku omezovac zatlacit, pokud to mas zvednute tak, ze zadni kolo je vyvesene.

Re: Brzdy - neštandardné správanie

PříspěvekNapsal: ned črc 31, 2016 21:18
od lucifero89
Hej, akurát som sa to dočítal v príručke... Ale odvzdušnoval som tak, že zdvihák bol pod ramenom nápravy a nie pod karosériou, takže koleso nebolo vyvesené... Takže v tom to asi nebude... hm...

Re: Brzdy - neštandardné správanie

PříspěvekNapsal: pon srp 01, 2016 04:59
od Cory
Ten regulator moze byt aj vadny,je to casty problem

Re: Brzdy - neštandardné správanie

PříspěvekNapsal: pon srp 01, 2016 06:51
od lucifero89
Hm, ak nie je chybný, tak je minimálne zle nastavený... Podľa toho, čo som čítal, tak by najskôr mali flekovať predné kolesá a až potom zadné... Na bratovom aute je to opačne...

Re: Brzdy - neštandardné správanie

PříspěvekNapsal: pát srp 05, 2016 07:56
od lucifero89
Tak dnes som to bol dať premerať na STK a že všetko v poriadku... Tak kašlem na to...

Re: Brzdy - neštandardné správanie

PříspěvekNapsal: pát bře 03, 2017 10:29
od lucifero89
Znova sa vrátim k tým brzdám... Začalo sa to správať zvláštne, zadné brzdy idú aj pri pomerne slabom brzdení na klzkejšom povrchu do fleku, zdá sa, že hlavne zadné ľavé... Myslel som, že to určite musí robiť ten obmedzovať zadných bŕzd, že proste nefunguje a tak brzdia oveľa väčšou silou ako by mali... Ale v zápätí som to vylúčil, pretože rovnako do fleku to ide aj pri normálnou zatiahnutí ručnej, čo je na ladách dosť nezvyčajné. Z toho dedukujem, že problém nebude v hydraulike, ale niekde čisto priamo v brzde... Rozobral som to už asi tretíkrát, skontroloval a myslím, že je určite všetko ako má byť, už ozaj netuším. Jediné, čo mi napadá, že na tých pakniach je nejaká zvláštna zmes a ktorá robí takéto psie kusy... Napadá vám niečo iné?

Re: Brzdy - neštandardné správanie

PříspěvekNapsal: sob bře 04, 2017 10:04
od JmJ
lucifero89 píše:Znova sa vrátim k tým brzdám... Začalo sa to správať zvláštne, zadné brzdy idú aj pri pomerne slabom brzdení na klzkejšom povrchu do fleku, zdá sa, že hlavne zadné ľavé... Myslel som, že to určite musí robiť ten obmedzovať zadných bŕzd, že proste nefunguje a tak brzdia oveľa väčšou silou ako by mali... Ale v zápätí som to vylúčil, pretože rovnako do fleku to ide aj pri normálnou zatiahnutí ručnej, čo je na ladách dosť nezvyčajné. Z toho dedukujem, že problém nebude v hydraulike, ale niekde čisto priamo v brzde... Rozobral som to už asi tretíkrát, skontroloval a myslím, že je určite všetko ako má byť, už ozaj netuším. Jediné, čo mi napadá, že na tých pakniach je nejaká zvláštna zmes a ktorá robí takéto psie kusy... Napadá vám niečo iné?


Nemas rucku moc nasponovanou? Ja sem neco podobneho udelal na 2104, kdyz jsem nechal rucku moc predepnutou.

Pokud ale jedno kolo jde do bloku driv jak druhe, tak bych mozna uplne nevylucoval ani tu hydrauliku tedy omezovac.

Ad rucka na zigulu - byt bubnove brzdy na 2111 mely stejna prasatka a vypadaly celkove velice podobne jak na 2104, tak na z 2104 jsem byl zvykly, ze rucka naprosto bez problemu a bez velke sily zadni kola za jizdy zablokuje. Na 2111 to neslo ani za zlaty prase.

Re: Brzdy - neštandardné správanie

PříspěvekNapsal: sob bře 04, 2017 10:23
od Cory
Neblokuje ani na priore, pretoze bubny a pakny su o dost mensie...kdezto napriklad valec rovnaky

Re: Brzdy - neštandardné správanie

PříspěvekNapsal: sob bře 04, 2017 10:44
od lucifero89
Ručku som sa snažil nastaviť podľa príručky, t.j. v rozsahu 4. až 8. zub. Ale aj tak je to na tej bráchovej Kaline zvláštne, pretože sme tam dali komplet nové brzdy a pri štelovaní ručky som musel štelovaciu maticu zaskrutkovať skoro cez celý šrób, ostal asi 1 cm od konca, proste keď sa trochu zoderú, nebude asi ani kam štelovať... Kďežto na mojej Kaline som po montáži nových bŕzd mal problém zachytiť maticou štelovací šrób, kontra maticu tam nemám doteraz... Ale toto tipujem na lanovody, pretože brácho ich má nejaké tenšie a tipujem, že aj o kúsoček kratšie... A ručka mi do bloku nešla nikdy na suchom povrchu ani na 110-ke, ani na 112-ke, ani na Kaline, pokiaľ bola v nastavená v tom rozsahu 4. až 8. zub... Keď som ju zase skúšal dotiahnuť viac, tak mi potom po daždi ostávali prituhnuté zadné brzdy tak, že som ich nemohol uvoľniť a som musel dávať dole kolesá a uvoľňovať bubny poklepaním kladivkom...

Re: Brzdy - neštandardné správanie

PříspěvekNapsal: pon čer 19, 2017 07:46
od lucifero89
Tak po dlhej dobe doplním rozlúštenie problému, ktorý som popisoval vyššie... A síce blokovanie zadného ľavého kolesa aj pri trošku silnejšom brzdení a dokonca aj pri brzdení ručnou brzdou... Všetky príznaky ukazovali na ovalitu brzdového bubnu (čomu sa mi nechcelo ani veľmi veriť, keďže sme tam dávali čisto nový bubon). Bubon sme dali prerovnať na sústruhu a výsledok je, že má ovalitu ako prasa a hádže tak, že ho ani nie je možné zrovnať... Bubon bol kúpený cez http://www.automanta.sk a je to totálny šmejd... Pre istotu sa oba bubny nahradili liatinovými a zdá sa, že je znova všetko v poriadku...

Re: Brzdy - neštandardné správanie

PříspěvekNapsal: pon čer 19, 2017 21:06
od zelvotron
je dobrý když se ty bubny rovnaj, přesoustružit na jedno upnutí bubnu jak třecí plochu, tak plochu dosedací na náboj. Dají se sehnat i hlinikový bubny kerý mají menší tloušťku věnce jak origo a ty maj eště větší sklon k ovalitě.

Re: Brzdy - neštandardné správanie

PříspěvekNapsal: úte čer 20, 2017 06:41
od lucifero89
No neviem či to zrovna neboli tie, o ktorých píšeš... Lebo na moju Kalinu som kúpil bubny, pakne a valčeky zo Slovlady, ledva ledva som tam tie bubny nasunul, ručná musela byť len na pár zavitoch bez kontramatky na T-čku... A na bráchovú som kúpil bubny, pakne aj valčeky z Automanty a išlo to tam nasunúť až podozrivo ľahko a maticu na štelovanie ručnej som musel zatiahnuť pomaly cez celý šrób a na budúce doťahoanie zostalo len niečo vyše 1 cm... Tak som si nevedel vysvetliť, čím by mohol byť tento rozdiel spôsobený...

Re: Brzdy - neštandardné správanie

PříspěvekNapsal: úte čer 20, 2017 07:50
od Cory
Pozri moju temu o priore, riesil som tam zadne brzdy, konkretne o rucnej je tam toho dost