Chyba P0441 po dlhšej jazde

Moderátor: Moderátoři

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

Příspěvekod zelvotron » stř čer 15, 2016 13:26

jojo, tím ale otestuje ovládací signál od jednotky, ale měl sem spíš na mysli, že ten ventil by při takový frekvenci nefungoval, ale při napojení stálých 12v by se otevřel, to je asi teda nepravděpodobný?
Obrázek
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 5915
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

Příspěvekod Cory » stř čer 15, 2016 15:01

Ja vam neviem, ale ak ide o RJ M7.9.7, tak kod 0441 je Неверный расход воздуха через клапан продувки. RJ porovnava mnozstvo nasteho vzduchu, k tomu podla polohy klapky vstrekne mnozstvo benzinu a podla LS analyzuje zlozenie zmesi. V mapach RJ je graf s mnozstvom vzduchu prejdeneho cez ten ventil absorberu v zavislosti od otacok. Z toho vyplyva, ze k natrubku na klapke, kde usti hadicka od odvetravania ide bud vela vzduchu, alebo malo. Ak vela, je niekde nejaka netesnost. Kludne aj na klapke alebo sani, alebo niekde medzi ventilom absorberu a sacim potrubim. Moze to robit napriklad aj vytiahnuta mierka oleja v motore. Je to prepojeny system. Ak by bol opacny problem, potom ten ventil nepusta ziaden vzduch a najjednoduchsie je ho vymenit. To co je medzi samotnym ventilom a nadrzou nam moze byt ukradnute, nebude to sposobovat ziaden problem, ktory by RJ zaregistrovala.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 9711
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

Příspěvekod zelvotron » stř čer 15, 2016 18:17

No nevím u starších jednotek je pravda chyba trochu jiná - 443 s popisem "chybná funkce ventilu absorberu" což je lehce něco jinýho, ale dle poisu jak to jednotka zjišťujě tak by měla detekovat změnu bohatosti směsi když otevírá ventil a tím zjistí že je ventil funkční, pokud během fáze otevírání ventilu není změna bohatosti detekována tak zapíše chybu (zjednodušeně).

A teď pozor, tam mají být benzínový páry, tudíž dojde ke zvýšení bohatosti, pokud by ventil fungoval, ale nebyl napojenej na odvětrání ale do luftu tak to v zásadě saje jen falešnej vzduch a dojde ke snížení bohatosti. U MP7.0 to vliv má, když sem měl prorezlou nádobku v zadním blatníku, tudíž okruh odvětrání vyzkratovanej do luftu, tak to chybu hlásilo. Tady to samo může bejt trochu jinčí.
Obrázek
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 5915
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

Příspěvekod Cory » stř čer 15, 2016 19:30

MP7.0 pracuje na trochu inom principe ako M7.9.7, co sa tyka riadenia bohatosti. Ja na MP7.0 nemam ventl vobec pripojeny a natrubok som pouzil pre ekonomer. RJ si s tym poradila hravo. Navyse ten ventil nefunguje vzdy a nie vzdy sa otvara rovnako. Diagnostika to ukazuje v % a RJ si s tou zmenou bohatosti poradi. Podla mna tam niekde saje falosny vzduch a nemusi to byt vobec cez ventil absorberu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 9711
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník