Stránka 1 z 2

Chyba P0441 po dlhšej jazde

PříspěvekNapsal: pát čer 10, 2016 08:32
od lucifero89
Zdravím,

keď prejdem s mojou Kalinou dlhšiu trasu (napr. 2 hodiny cesty), tak sa zvyčajne rozsvieti kontrolka "Check engine". Diagnostika opakovane hlási chybu "P0441" (Powertrain - Evaporative Emission Control System Incorrect - Purge Flow). Na krátkych trasách sa to nikdy nestáva.

Takže podľa popisu chyby asi nejaký problém s odvzdušňovaním nádrže... Auto však ide bez akýchkoľvek problémov...

Na jednom ruskom fóre som sa dočítal, že je to známa chyba, spôsobená použitím zlého materiálu v nejakom odvzdušňovacom ventile, pretože tento materiál naleptávajú benzínové výpary a nefunguje dobre... Alebo niečo v tom zmysle... Len som celkom neporozumel, o ktorej súčiastke sa bavíme a kde ju mám hľadať... Máte s tým skúsenosti, dá sa to nejako riešiť? Inak brat má tiež Kalinu, staršiu ako ja a nikdy taký problém nemal...

Vďaka.

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

PříspěvekNapsal: pát čer 10, 2016 08:56
od valda1971
S ventilem Ti neporadím. Jinak to odpovídá - na krátké vzdálenosti to ještě udýchá, na delší už vzniká podtlak v nádrži, možná má tendenci se splasknout. Čerpadlo je dobré, tak to utáhne. Zkus na delší cestu povolit nebo sundat víčko nádrže. Pokud by to pomohlo, udělal bych do něj malou dirku aby hermeticky netěsnilo.

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

PříspěvekNapsal: pát čer 10, 2016 09:06
od Cory
Check sa rozsvieti az po urcitej dobe,kazda chyba ma nastaveny pocet jazdnych cyklov,po ktorych sa rozsvieti check,takze niekedy aj kludne po 30km a viac.dierky by som nikam nerobil,treba skontrolovat elmag ventil na hadici od aktivneho uhlia.niekde pri nadrzi by mal byt na odvetravani gravitacny ventil,spatny ventil a privzdusnovaci ventil.treba pozriet schemu a skontrolovat ich.

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

PříspěvekNapsal: pát čer 10, 2016 11:32
od lucifero89
Cory píše:Check sa rozsvieti az po urcitej dobe,kazda chyba ma nastaveny pocet jazdnych cyklov,po ktorych sa rozsvieti check,takze niekedy aj kludne po 30km a viac.dierky by som nikam nerobil,treba skontrolovat elmag ventil na hadici od aktivneho uhlia.niekde pri nadrzi by mal byt na odvetravani gravitacny ventil,spatny ventil a privzdusnovaci ventil.treba pozriet schemu a skontrolovat ich.


Tu je schema. Elektro-magnetickym ventilom myslis cislo 2 (odvzdušňovací ventil pohlcovača)? Akym sposobom ho mozem skontrolovat?

V jednej stati prirucky sa pise:
Zo separátoru prúdia neskondenzované výpary benzínu potrubiami a spojovacími hadicami do pohlcovača, ktorý nedovolí výparom uniknúť do atmosféry. Pohlcovač je nádoba, kde sú výpary z benzínu pohlcované aktívnym uhlím. Pri práci motora na vysokých otáčkach vyšle ECU signál na otvorenie odvzdušňovacieho ventilu pohlcovača a výpary z benzínu sa nasávajú do vstupu sacieho modulu.


Obrázek

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

PříspěvekNapsal: pát čer 10, 2016 12:49
od Petr HC

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

PříspěvekNapsal: pát čer 10, 2016 17:35
od zelvotron
valda1971 píše:S ventilem Ti neporadím. Jinak to odpovídá - na krátké vzdálenosti to ještě udýchá, na delší už vzniká podtlak v nádrži, ....


To je nesmysl, pravdu má Cory, chybu jde vymazat, ale logika kontroly funkce toho ventilu opravdu zapíše chybu až po "nějaké době" správně několika definovaných jízdních cyklech. Nevím jak na Slovensku ale u nás s tím po novu může bejt problém na emisích, neb se toto ukládá do readiness kódů a to znamená, že pokud je tam tato chyba auto neprojde a pokud se to vymaže a neprojdeto potřebným počtem jízdních cyklů tak taky neprojde.

Na desítce se jedná o něco podobného, tam je to řešeno ještě dvoustupňově, nejprve dojde k zápisu chyby a pokud jsou podmínky pro zápis chyby splněny 2x za sebou, rozsvítí se kontrolka, u kaly to možná bude podobný, každopádně jak správně odkazuje PetrHC u 2110 jde o chybu P0443 je to obdoba a aktuálně to bohužel taky řeším.

Je potřeba zkontrolovat funkčnost ventilu, dle obr je stejný jako na desítce a je ovládán 12v, takže jej lze jednoduše zkontrolovat, bez napětí je zavřenej, má jen dva piny plus a mínus :) plus je blíž ke straně s nápisama. Odzkoušení výstupu z řj pospal PetrHC v odkazu. Dál bych se zaměřil na průchodnost a těsnost všech těch vedení hadiček trubiček z toho nákresu. Vadí jak ucpání, tak netěsnost do okolí. U desítky to taky způsobovala ta bandaska v LZ blatníku pokud prorezla, dle nákresu u kaliny je v pravým blatníku, ale nevím jestli je u kaly z plechu nebo plastu.

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

PříspěvekNapsal: pon čer 13, 2016 16:26
od lucifero89


Skontroloval som ventil, zdá sa, že funguje (normálne zavretý, po pripojení 12 V štukne a otvorí sa). Následne som skúsil pripojiť žiarovku na konektor, po naštartovaní blikala cca 2-3x za sekundu, po chvíľke ale zhasla a už sa nerozsvietila ani po opätovnom naštartovaní...

Následne som zistil, že som zle spočítal v rýchlosti jej odber... Písal si 50 mA... Ja som, ale použil tú malú žiarovku zo smerovky (5W)... Spočítal som si narýchlo prúd 5W/12V = 0,42 A... Hovorím si fajn... Ale to je vlastne až 420 mA a nie 42 mA, ako som si zle prepočítal... Tak snáď niekde neodpieklo nejaký plošák kvôli vyššiemu odberu...

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

PříspěvekNapsal: úte čer 14, 2016 06:12
od zelvotron
Asi bych se teď pustil do kontroly těch hadic, poněvadž jesi ventil funguje a z řj nějaký ovládání jde, tak to je nejpravděpodobnější příčina.

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

PříspěvekNapsal: úte čer 14, 2016 06:56
od Petr HC
lucifero89 píše:


Skontroloval som ventil, zdá sa, že funguje (normálne zavretý, po pripojení 12 V štukne a otvorí sa). Následne som skúsil pripojiť žiarovku na konektor, po naštartovaní blikala cca 2-3x za sekundu, po chvíľke ale zhasla a už sa nerozsvietila ani po opätovnom naštartovaní...

Toto je v pořádku. Uhlí se regeneruje jen občas. Zkus to znovu třeba další den.
lucifero89 píše:
Petr HC píše:Následne som zistil, že som zle spočítal v rýchlosti jej odber... Písal si 50 mA... Ja som, ale použil tú malú žiarovku zo smerovky (5W)... Spočítal som si narýchlo prúd 5W/12V = 0,42 A... Hovorím si fajn... Ale to je vlastne až 420 mA a nie 42 mA, ako som si zle prepočítal... Tak snáď niekde neodpieklo nejaký plošák kvôli vyššiemu odberu...

0.42 A by nemělo spínacímu tranzistoru uškodit.
Zkus ty hadice jak říká Zelvotron.

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

PříspěvekNapsal: úte čer 14, 2016 20:58
od zelvotron
PetrHC: ještě mě napadla jedna věc, je možný - vzhledem k tomu že řj ovládá ten ventil poměrně vysokou frekvencí otevřít/zavřít - že by při zkoušce toho ventilu po připojení na napájení cvaknul - normálně otevřel a vypadá to že je ok, ale při ovládání tou frekvencí by už nepracoval správně a zůstal viset zavřenej?

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

PříspěvekNapsal: stř čer 15, 2016 06:46
od lucifero89
zelvotron píše:PetrHC: ještě mě napadla jedna věc, je možný - vzhledem k tomu že řj ovládá ten ventil poměrně vysokou frekvencí otevřít/zavřít - že by při zkoušce toho ventilu po připojení na napájení cvaknul - normálně otevřel a vypadá to že je ok, ale při ovládání tou frekvencí by už nepracoval správně a zůstal viset zavřenej?


Hm, tak možné je všetko. Ale to už asi tak ľahko neotestujem...

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

PříspěvekNapsal: stř čer 15, 2016 07:29
od Cory
Stiahni si diagnosticky program a kup si kabel. Potom budes vidiet vsetko.ci funguje a ako funguje.

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

PříspěvekNapsal: stř čer 15, 2016 08:38
od lucifero89
Cory píše:Stiahni si diagnosticky program a kup si kabel. Potom budes vidiet vsetko.ci funguje a ako funguje.


Mam taku tu hobby bluetooth OBD2 diagnostiku "Elm327" a k tomu v mobile appku Torque. Ale tieto veci tam asi nevidim. Vies mi poradit nejaky konkretny program? Alebo to funguje len s nejakou viac profi diagnostikou?

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

PříspěvekNapsal: stř čer 15, 2016 09:00
od Cory
Chcelo by to kabel elm
a stiahni si OpenDiagFree.

Re: Chyba P0441 po dlhšej jazde

PříspěvekNapsal: stř čer 15, 2016 09:34
od Petr HC
zelvotron píše:PetrHC: ještě mě napadla jedna věc, je možný - vzhledem k tomu že řj ovládá ten ventil poměrně vysokou frekvencí otevřít/zavřít - že by při zkoušce toho ventilu po připojení na napájení cvaknul - normálně otevřel a vypadá to že je ok, ale při ovládání tou frekvencí by už nepracoval správně a zůstal viset zavřenej?

Proto jsem doporučoval žárovku 12 V / 50 mA. Čím slabší vlákno, tím vyšší frekvenci "zobrazí". Žárovka se silnějším vláknem má velkou tepelnou setrvačnost. Kdyby ani toto nestačilo, je možné místo žárovky připojit vysokoohmová sluchátka s odporem > 250 ohmů (ne telefonní vložku).