Stránka 1 z 2

Provozní náplně

PříspěvekNapsal: pon srp 12, 2013 14:19
od Luděk Ondrůch
Jaká je doporučená specifikace a objem motorového a převodového oleje u motoru 1,6 8V?
Jaký tam patří olejový filtr?

Re: Provozní náplně

PříspěvekNapsal: pon srp 12, 2013 15:37
od JmJ

Re: Provozní náplně

PříspěvekNapsal: pon srp 12, 2013 17:43
od zelvotron
Olejovej filtr klasika jakej se dává na krabice, samary, favority, feldy atd., náplň při výměně cca 3,5 litru a olej 5 až 15W - 40, ACEA: A2/B2, API: SG, SJ, nebo SH.

Re: Provozní náplně

PříspěvekNapsal: úte srp 13, 2013 15:30
od Luděk Ondrůch
Dík.
A co patří do převodovky?

Re: Provozní náplně

PříspěvekNapsal: úte srp 13, 2013 17:34
od zelvotron
No já tam mám 75W-90, přestože výrobce doporučuje něco trošku jinýho, ale s tím to blbě řadilo v zimě, API GL-4. Ale v kalině to může být krapet jiný i když pochybuju, byť skříň je trošku jiná, ale vnitřek bude stejnej. A pochlub se cos pořídil ;)

Re: Provozní náplně

PříspěvekNapsal: úte srp 13, 2013 19:33
od Luděk Ondrůch
Pochlubím až to přivezu, jedu pro ni v pátek.
Proti tomu šrotu co mám teď, je to o 100% lepší.

Re: Provozní náplně

PříspěvekNapsal: úte srp 13, 2013 19:50
od vodis
Stříbrnej kombík, ne?:-D

Re: Provozní náplně

PříspěvekNapsal: úte srp 13, 2013 21:35
od Luděk Ondrůch
Jo.

Re: Provozní náplně

PříspěvekNapsal: úte srp 13, 2013 22:04
od Křečík Barbuška
Z Pardubic?

Re: Provozní náplně

PříspěvekNapsal: stř srp 14, 2013 09:07
od Luděk Musil
Koko Loko píše:Z Pardubic?

Bratr Koko se mýlí, zde tuto: viewtopic.php?f=24&t=19433

Re: Provozní náplně

PříspěvekNapsal: stř črc 23, 2014 20:29
od dmatej
Tož zkušenost s chladící kapalinou Fridexem G12+ (3 roky):
1) 2101: bez problémů, ale lehce na vzduchu leptá chladič, ale nic zásadního. Uvnitř je čisto.
2) Kalina: nikdy více:
- hrozně vzlíná: nakapal mi na řídící jednotku, kape topení, téměř neznatelně. ŘJ jsem "obalil" do izolačky - přestože lepí, prosáklo to skrz lepidlo, dotažené šrouby, cokoliv. Je to jak sliny z vetřelce!
- kapalina je citlivá na přehřátí, potom se z ní možná v reakci s nějakým materiálem v chlazení Kaliny stává nazrzlá kaše.
- životnost max. 2 roky

Takže se hezky vrátím k modrozelené.

Jinak převodový olej Mogul Syntrans 75W/90, stačila litrovka, bez problémů v zimě i v létě.

Re: Provozní náplně

PříspěvekNapsal: stř črc 23, 2014 21:20
od KULICAK
Mám za to,že chladící kapalinu G12 nemají rádi železné povrchy,jen hliník.
Do 8V 1,5 jsem používal Mogul Stabil a do převodovky PP80 a naprostá spokojenost,jak v létě,tak v zimě,ale nevím jestli 1,6 nemá hydroštely.

Re: Provozní náplně

PříspěvekNapsal: čtv črc 24, 2014 14:23
od zelvotron
dmatej píše:Tož zkušenost s chladící kapalinou Fridexem G12+ (3 roky):
1) 2101: bez problémů, ale lehce na vzduchu leptá chladič, ale nic zásadního. Uvnitř je čisto.
2) Kalina: nikdy více:
- hrozně vzlíná: nakapal mi na řídící jednotku, kape topení, téměř neznatelně. ŘJ jsem "obalil" do izolačky - přestože lepí, prosáklo to skrz lepidlo, dotažené šrouby, cokoliv. Je to jak sliny z vetřelce!
- kapalina je citlivá na přehřátí, potom se z ní možná v reakci s nějakým materiálem v chlazení Kaliny stává nazrzlá kaše.
- životnost max. 2 roky

Takže se hezky vrátím k modrozelené.

Jinak převodový olej Mogul Syntrans 75W/90, stačila litrovka, bez problémů v zimě i v létě.


litrovka převodovýho oleje stačila na co? na výměnu asi nee, což??

tu G12+ mi taky nřijde jako rozumný nápad, je to starej motor s litinovým blokem a tyhle moderní kapaliny jsou už stavěný spíš na celohliníkový motory

Re: Provozní náplně

PříspěvekNapsal: čtv črc 24, 2014 16:27
od dmatej
Litrovka stačila na výměnu ... ale už si to nepamatuju, možná jsem tu měl ještě jednu :D

Re: Provozní náplně

PříspěvekNapsal: čtv črc 24, 2014 22:02
od zelvotron
hele litr je fakt málo, to je tak do motorky :) v desítce je 3,5 litru cca a špajzka je skoro stejná.