Stránka 1 z 1

Trhnunie za chodu motora

PříspěvekNapsal: úte črc 17, 2012 11:44
od lucifero89
Zdravím,

máte prosím vás niekto skúsenosti s nasledujúcim problémom, ide o Kalinu 1118:
- niekedy pri nižšej rýchlosti, zvyčajne v dedine, trhne motorom
- stáva sa to pri konštantnej rýchlosti, keď sa s plynom nehýbe
- a potom niekedy po zastavení a vyradení rýchlosti otáčky vybehnú na nejakých 2 tisíc a klesnú až keď sa ťukne do plynu
- auto bolo na servisnej, servisáci vymenili "snímač vačky a kľuky", ale problém pretrváva

Vďaka za rady.

Re: Trhnunie za chodu motora

PříspěvekNapsal: úte črc 17, 2012 15:21
od Cory
nezadrháva sa klapka alebo plynove lanko? Otáčky vybehnu z volnobeznych na tych 2000 same, alebo alebo pri pusteni nohy z plynu sa zastavia na 2000?

Re: Trhnunie za chodu motora

PříspěvekNapsal: úte črc 17, 2012 19:45
od zelvotron
Zaměřil bych se na čidlo polohy klapky a servo volnoběhu, a samozřejmě to lanko jak píše Cory.

Re: Trhnunie za chodu motora

PříspěvekNapsal: stř črc 18, 2012 09:51
od lucifero89
Hm, no to neviem, či tie otáčky aj klesnú a potom vybehnú alebo ani neklesnú... Stáva sa to občas a človek sleduje vtedy iné veci... Skontrolujeme aspoň to lanko a kladku...

zelvotron -> To čidlo a servo je nejakým spôsobom možné skontrolovať aj doma? Ak áno, tak ako a kde ich hľadať? Vďaka.

K tomu trhnutiu dnes v servise povedali, že buď nevstrekne alebo neodpáli, tak neviem, čo vy na to...

Re: Trhnunie za chodu motora

PříspěvekNapsal: stř črc 18, 2012 13:00
od Cory
Je mozne ze dava zbohom zapalovaci blok. Inak k tomu zvysovaniu otacok - skus odsledovat ci to nerobi sucasne pri brzdení (vadný posilovac brzd).

Edit: Keby to bolo posilovacom, tak by slo len o kratkodobe zvysenie otacok, co v Tvojom prípade tak nie je, pretoze si pisal, ze klesnu az pri tuknuti do plynu.

Re: Trhnunie za chodu motora

PříspěvekNapsal: stř črc 18, 2012 17:14
od Petr HC
Můj tip - potenciometr škrtící klapky. Jak se zkouší je v FAQ.
... auto bolo na servisnej, servisáci vymenili "snímač vačky a kľuky", ale problém pretrváva...
Toto je naprosto nekvalifikovaný postup servisu. Při závadě snimače kliky vůbec nenastartuješ a při závadě snimače vačky přejde ŘJ motoru do nouzového režimu.Obojí se dá vyčíst v ŘJ jako závada pod příslušným kódem.

Re: Trhnunie za chodu motora

PříspěvekNapsal: čtv črc 19, 2012 20:52
od Fišer Jiří
Petr HC píše:Toto je naprosto nekvalifikovaný postup servisu. Při závadě snimače kliky vůbec nenastartuješ a při závadě snimače vačky přejde ŘJ motoru do nouzového režimu.Obojí se dá vyčíst v ŘJ jako závada pod příslušným kódem.
Prvotně by měli ŘJ napíchnout na počítač,který jim závadu diagnostikuje.Měl jsem vadnej snímač otáček vačkového hřídele,přes počítač závadu našli za 5minut! V tvým případě závadu hledají výměnným způsobem, asi nějací odborníci,to se hned pozná :?

Re: Trhnunie za chodu motora

PříspěvekNapsal: stř říj 24, 2012 22:34
od plavec
Petr HC píše:Můj tip - potenciometr škrtící klapky. Jak se zkouší je v FAQ.
... auto bolo na servisnej, servisáci vymenili "snímač vačky a kľuky", ale problém pretrváva...
Toto je naprosto nekvalifikovaný postup servisu. Při závadě snimače kliky vůbec nenastartuješ a při závadě snimače vačky přejde ŘJ motoru do nouzového režimu.Obojí se dá vyčíst v ŘJ jako závada pod příslušným kódem.


Taky vsázím na ten potenciometr škrtící klapky.Úplně stejnej problém jsem měl na tej modrej 111ce. A bylo to tím.
Jízda s tím byla příšerná škubačka a čekal jsem až se mi ta plečka rozpadne pod zadkem a pujdu domů pěšky :lol: Po výměně potenciometru se s tím jelo už krásně. Jo a po výměně je dobrý odpojit a po chvíli připojit baterii.

Re: Trhnunie za chodu motora

PříspěvekNapsal: čtv říj 25, 2012 07:56
od Petr HC
plavec píše:... Jo a po výměně je dobrý odpojit a po chvíli připojit baterii.

To není jen dobré - to je NUTNÉ.
Viz.: Předposlední odstavec - viewtopic.php?f=50&t=16113#p334464