Trhnunie za chodu motora

Moderátor: Moderátoři

Trhnunie za chodu motora

Příspěvekod lucifero89 » úte črc 17, 2012 11:44

Zdravím,

máte prosím vás niekto skúsenosti s nasledujúcim problémom, ide o Kalinu 1118:
- niekedy pri nižšej rýchlosti, zvyčajne v dedine, trhne motorom
- stáva sa to pri konštantnej rýchlosti, keď sa s plynom nehýbe
- a potom niekedy po zastavení a vyradení rýchlosti otáčky vybehnú na nejakých 2 tisíc a klesnú až keď sa ťukne do plynu
- auto bolo na servisnej, servisáci vymenili "snímač vačky a kľuky", ale problém pretrváva

Vďaka za rady.
Lada 4x4 (2131), 2018
Uživatelský avatar
lucifero89
 
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno

Re: Trhnunie za chodu motora

Příspěvekod Cory » úte črc 17, 2012 15:21

nezadrháva sa klapka alebo plynove lanko? Otáčky vybehnu z volnobeznych na tych 2000 same, alebo alebo pri pusteni nohy z plynu sa zastavia na 2000?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Trhnunie za chodu motora

Příspěvekod zelvotron » úte črc 17, 2012 19:45

Zaměřil bych se na čidlo polohy klapky a servo volnoběhu, a samozřejmě to lanko jak píše Cory.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Trhnunie za chodu motora

Příspěvekod lucifero89 » stř črc 18, 2012 09:51

Hm, no to neviem, či tie otáčky aj klesnú a potom vybehnú alebo ani neklesnú... Stáva sa to občas a človek sleduje vtedy iné veci... Skontrolujeme aspoň to lanko a kladku...

zelvotron -> To čidlo a servo je nejakým spôsobom možné skontrolovať aj doma? Ak áno, tak ako a kde ich hľadať? Vďaka.

K tomu trhnutiu dnes v servise povedali, že buď nevstrekne alebo neodpáli, tak neviem, čo vy na to...
Lada 4x4 (2131), 2018
Uživatelský avatar
lucifero89
 
Příspěvky: 199
Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
Bydliště: Nitrianske Pravno

Re: Trhnunie za chodu motora

Příspěvekod Cory » stř črc 18, 2012 13:00

Je mozne ze dava zbohom zapalovaci blok. Inak k tomu zvysovaniu otacok - skus odsledovat ci to nerobi sucasne pri brzdení (vadný posilovac brzd).

Edit: Keby to bolo posilovacom, tak by slo len o kratkodobe zvysenie otacok, co v Tvojom prípade tak nie je, pretoze si pisal, ze klesnu az pri tuknuti do plynu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Trhnunie za chodu motora

Příspěvekod Petr HC » stř črc 18, 2012 17:14

Můj tip - potenciometr škrtící klapky. Jak se zkouší je v FAQ.
... auto bolo na servisnej, servisáci vymenili "snímač vačky a kľuky", ale problém pretrváva...
Toto je naprosto nekvalifikovaný postup servisu. Při závadě snimače kliky vůbec nenastartuješ a při závadě snimače vačky přejde ŘJ motoru do nouzového režimu.Obojí se dá vyčíst v ŘJ jako závada pod příslušným kódem.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Trhnunie za chodu motora

Příspěvekod Fišer Jiří » čtv črc 19, 2012 20:52

Petr HC píše:Toto je naprosto nekvalifikovaný postup servisu. Při závadě snimače kliky vůbec nenastartuješ a při závadě snimače vačky přejde ŘJ motoru do nouzového režimu.Obojí se dá vyčíst v ŘJ jako závada pod příslušným kódem.
Prvotně by měli ŘJ napíchnout na počítač,který jim závadu diagnostikuje.Měl jsem vadnej snímač otáček vačkového hřídele,přes počítač závadu našli za 5minut! V tvým případě závadu hledají výměnným způsobem, asi nějací odborníci,to se hned pozná :?
Lada 2171

LADA JE Můj Život
Uživatelský avatar
Fišer Jiří
 
Příspěvky: 312
Registrován: čtv dub 09, 2009 06:06
Bydliště: Litvínov

Re: Trhnunie za chodu motora

Příspěvekod plavec » stř říj 24, 2012 22:34

Petr HC píše:Můj tip - potenciometr škrtící klapky. Jak se zkouší je v FAQ.
... auto bolo na servisnej, servisáci vymenili "snímač vačky a kľuky", ale problém pretrváva...
Toto je naprosto nekvalifikovaný postup servisu. Při závadě snimače kliky vůbec nenastartuješ a při závadě snimače vačky přejde ŘJ motoru do nouzového režimu.Obojí se dá vyčíst v ŘJ jako závada pod příslušným kódem.


Taky vsázím na ten potenciometr škrtící klapky.Úplně stejnej problém jsem měl na tej modrej 111ce. A bylo to tím.
Jízda s tím byla příšerná škubačka a čekal jsem až se mi ta plečka rozpadne pod zadkem a pujdu domů pěšky :lol: Po výměně potenciometru se s tím jelo už krásně. Jo a po výměně je dobrý odpojit a po chvíli připojit baterii.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Trhnunie za chodu motora

Příspěvekod Petr HC » čtv říj 25, 2012 07:56

plavec píše:... Jo a po výměně je dobrý odpojit a po chvíli připojit baterii.

To není jen dobré - to je NUTNÉ.
Viz.: Předposlední odstavec - viewtopic.php?f=50&t=16113#p334464
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků