Stránka 1 z 2

rezonující katalyzátor

PříspěvekNapsal: čtv zář 16, 2010 13:58
od Radek Mareda
Zdravím,
je tu někdo kdo řešil problém s katalizátorem u Kaliny?Při přidání plynu a jízdy pod plynem
rezonuje,též by se to dalo přirovnat ke zvuku děravého výfuku,ale těsnost je vynikající.
V servisu mi řekli,že nic neslyší a že to dělá každá lada,ale mě to začlo dělat až po8000km
a předváděcí lady to taky nedělaly.Chtěl bych to reklamovat,ale nevím,nevím...
Jestli někdo ví jak tento zvuk odstranit napište mi.Díkas

PříspěvekNapsal: čtv zář 16, 2010 14:10
od vintera
a co zkusit povolit šrouby, co drří výfuk pohromadě, trochu s tím zahýbat a pak opět utáhnout. Možná je někde nějaké nevhodné pnutí, co to způsobuje.

Podobný problém měl můj kamarád (ne na ladě), chtěli jsme to řešit a ono se to vyřešilo samo při zajíždění na dvůr, kde škrtnul výfukem o kámen mezi vraty.

PříspěvekNapsal: čtv zář 16, 2010 15:24
od Petr HC
Je-li shodná konstrukce výfukového potrubí jako u 2112, pak to bude stejný problém jako jsem měl u svého vozu ještě v garanci (a "řešeno" v Automonti Pardubice). Cituji úryvek z dopisu vedení AutoLada:
<<< Z méně závažných závad v záruční době bych mohl jmenovat zaseknutí el. stahovačky pravého zadního okna , které bylo v servisu PC vyřešeno vytrháním a zahozením plachetek ve dveřích , sloužících ke stékání vody okolo mechanizmu stahovačky a centrálu . Drnčící výfuk při 3500 ot./min. na kterém v servisu nic nezjistili jsem musel doma opravit zamačknutím okrajů krycího plechu katalyzátoru karosářskými kleštěmi (cca 5 min. práce i s vlezením pod vůz a ven) .>>> Konec citátu.
P.S. Tak otřesné "oblbování" zákazníka a tak"hluché" techniky jsem nikdy nikde nezažil. Mohl bych o tom napsat povídání na několik stránek. Automonti Pardubice už nikdy !

PříspěvekNapsal: čtv zář 16, 2010 17:18
od Radek Mareda
díky,díky, to povolení těch šroubu zkusím,ale až po tý reklamaci na hlavní centrále
lady.Sám si taky myslím,že to bude prkotina.
Jo ještě musím reagovat na to automonti.Tam jsem byl taky a dělali ze mě jen vola
a mimo jiné mi opravovali prokopnutý dveře,odhadní cena 3000kč(všude jinde podobná cena) nakonec z toho bylo 8352kč a nicmoc,zůstaly tam ďolíky a lak
je pomeranč a rejha na druhý straně takže s automonti jsem taky už zkončil.

PříspěvekNapsal: čtv zář 16, 2010 18:56
od FOMA
no já jen takovou hloupost,mně resonovala chrom koncovka výfuku,ale vevnitř to slyšet nebylo,zato venku to vypadalo jakoby se to mělo každou chvílí rozletět.

PříspěvekNapsal: čtv zář 16, 2010 20:29
od plavec
Radek Mareda píše:Jo ještě musím reagovat na to automonti.Tam jsem byl taky a dělali ze mě jen vola

Všecky tyhle servisy strčit do jednoho pytle a vystřelit na měsíc! Mě už to taky štve, na Rozkoši u Humpolce je taky ladaservis ale z lady poznaj od vidění akorát nivu a krabici, tím jejich znalost hasne.
Radek Mareda píše:ale těsnost je vynikající
To sis ověřil tak, že si při nastartovaným motoru ucpal výfuk?

PříspěvekNapsal: pát zář 17, 2010 05:32
od Radek Mareda
Jo,jo,výfuk jsme taky ucpávali a nikde nic nesyčí.Byl jsem s tím i v Ladě Sadský,
tam jsem to i koupil,p.Nedbal to měl na zvedáku a prošel celý výfuk,nikde žádný
očouzení no a taky mi tvrdí,že to dělaj lady normálně,ale když to předváděcí nedělají
a moje to taky nedělala,tak tomu moc nevěřím.Prý on může reklamovat díl do 6000kč
a s katalyzátorem musím přímo na cs ladu,tam zajdu příští týden a uvidím.
Ona to možná dělá volná vložka v katalyzátoru.Auto mělo fakt pěkný čistý basový zvuk:-)),ale teď tam prostě slyším cvrčka.Jinak jsem s Kalinou spokojený

PříspěvekNapsal: stř zář 22, 2010 21:17
od JmJ
Radek Mareda píše:Prý on může reklamovat díl do 6000kč
a s katalyzátorem musím přímo na cs ladu,tam zajdu příští týden a uvidím.


ma asi jebne. prodal to auto? prodal, tak at laskave dela panacek co ma, tedy at reklamuje, at je cena dilu treba milion. nebo at to zkusi opravit. co to je zase za blbe kecy?

koupim si pocitac, odejde nejaky jeho dil v cene 20 000 CZK a prodejce mi rekne, ze on to reklamovat nemuze, ze to mam poslat vyrobci na druhy konec sveta? boze ruzo.

upadl sem ja, pan nedbal, nebo vyfuk? :roll:

PříspěvekNapsal: čtv zář 23, 2010 07:11
od zelvotron
Počkej, na Mělníku mu řeknou, že musí s reklamací tam, kde to auto koupil :lol:

katalyzátor

PříspěvekNapsal: čtv zář 23, 2010 09:28
od Radek Mareda
No,věci se mají asi takhle:V Praze se taky tomu divili,nicméně panu Nedbalovi volali a po18.říjnu mi dají vědět přesný datum kdy se sejdem v Ladě-Sadsky a nějaký technik z Prahy nebo z Mělníka,to nevím,to posoudí.Tak jsem zvědavej.Jen se modlím,aby nebyl hluchej jako všichni doteďka.Vezmu si sebou min.4lidi,který ten cvrkot z katalyzátoru
potvrďěj.....Tak za měsíc dám vědět jak to dopadlo.

PříspěvekNapsal: čtv zář 23, 2010 09:47
od JmJ
A proc pan nedbal nevolal do prahy sam a nezaridil toto setkani on? Tohle nechapu. To je prece jeho prace, jeho odpovednost, ne tvoje. Jakou hierarchii opravneni ma distribucni sit te prece vubec nemusi zajimat. On ma rict "my tu nic neslysime, ale pokud trvate na reklamaci, obratim se na CS AutoLada a dohodnu se s nimi a do 2 dnu vam dam vedet". Nerozumim, proc bys mel ty volat do prahy, nedej boze tam jezdit.

omlouvam se, ze spis trochu zaplacavam tohle tema o problemu s katem. chci jen dat verejne najevo, ze tenhle pristup mi prijde divny.

PříspěvekNapsal: čtv zář 23, 2010 19:40
od plavec
JmJ píše:omlouvam se, ze spis trochu zaplacavam tohle tema o problemu s katem. chci jen dat verejne najevo, ze tenhle pristup mi prijde divny.
Taky mi to přijde docela divný.
A co tak slyším poslední dobou tak v Sadské trochu polevili a kvalita šla jaksi dolů, což je škoda. :|

PříspěvekNapsal: čtv zář 23, 2010 20:02
od zelvotron
Třeba chtějí zkusit, jestli je to drnčení slyšet až do Prahy :oops:

PříspěvekNapsal: čtv zář 23, 2010 20:12
od plavec
Už to slyším jak na Koněvce poslouchají ve sluchátku telefonu "Drrrrn, drrrrn, cink....cink" A pak se ze sluchátka ozve "Dobrý den, tady Sadská, tohle nám to dělá, dáte nám jinej kat na výměnu? " :lol:

PříspěvekNapsal: sob zář 25, 2010 19:52
od dmatej
No, realita je taková, že ten zadní díl výfuku není úplně ideální. Dělají to všechny, minimálně 8V, 16V neznám.

Já mám už třetí koncový díl, první a poslední jsou prakticky stejné provedením i kvalitou. Když se šlápne na plyn, auto si zavrčí, ale subjektivně se mi to snad i líbí. A na neutrál to zní jako nafťák. Kolem 2000 ot. je celkem pěkně tichá.

Ten druhý koncový díl jsem úspěšně reklamoval - měl kratší tlumič 2110, ale trubky byly Kaliňácké - asi nějaký fór z fabriky. Hučelo to jak děravej ...

Samozřejmě, nepovím Ti, jestli ten Tvůj není opravdu hlučný, protože jsem ho prostě neslyšel. 8000km není ještě moc velký nájezd, člověk si postupem času všímá víc a víc věcí, takže je taky možnost, že sis toho ještě nevšiml - ale znovu opakuji, že nemám ponětí, jaký je ten zvuk doopravdy, takže dost možná máš taky pravdu.

Pokud to ale zní jako "prdění" děravýho výfuku, zkus jednu věc:
1) Kup kamnářský tmel vhodný i pro výfuky (někdy tmel na výfuky, vhodný i na kamna :) ).
2) Odpoj koncový díl - ve spoji je kovoý kroužek, dostaň ho ven.
3) Kroužek omaž tím tmelem po obvodu kolem dokola, přiměřeně.
4) Díly opět spoj.

Pokud není děravý tlumič, má v pořádku přepážky (což nezjistíš), jsou ty příruby největší slabina. Jsou lisované, oproti zbytku výfuku je plech tenčí a tudíž se jako první rozpadnou - jestli pomůže ten tmel mi ukáže čas.

Když už v tom budeš, pokud to auto máš relativně nový, doporučuju ještě jednu investici - kup nový vysoký mosazný (nebo měděný?) matky na štefty vpředu, kde je přišroubovaný ten dlouhý díl. Od výroby tam dávají nízké, štefty nad nimi zreznou a až dojde na to, že to budeš chtít sundat, štefty hravě utrhneš. Odvrtávání není moc příjemná zábava ...
P.S.: Štefty jsou tam tři ;)

Jinak pan Nedbal podle mě zas tak nepolevil, ale tohle jsou dost neurčitý věci. Vemte si to ze svýho pohledu, představa, že někomu vyreklamuju výfuk, tj. na vlastní náklady ho vyměním, vzápětí se zjistí, že je to stejný jak to bylo ... taky bych z toho nebyl nadšený. Na druhou stranu, zákazník má vždycky pravdu - ale ... všechno to závisí i na tom, jestli si to sami jako servis můžete dovolit. Pokud to není jasně průkazný, někdo to obvykle "odnese". Buď zákazník, nebo pan Nedbal, nebo CS AutoLada, nebo sklad, ze kterýho jim chodí díly, nebo ... AvtoVaz.
V praxi to chodí tak, že od výrobce putuje obvykle nějaké procento dílů stejného typu navíc a výrobce si pak nad vším "myje ruce" ... (brigády u dodavatelů pro Škodu MB, Audi, BMW) (tedy pokud není vadná třeba třetina dodávky, to je zle a dodavatel pak obvykle přijde o zakázku, každopádně s reklamacemi pár kusů se nikdo nezabývá).