rezonující katalyzátor

Moderátor: Moderátoři

rezonující katalyzátor

Příspěvekod Radek Mareda » čtv zář 16, 2010 13:58

Zdravím,
je tu někdo kdo řešil problém s katalizátorem u Kaliny?Při přidání plynu a jízdy pod plynem
rezonuje,též by se to dalo přirovnat ke zvuku děravého výfuku,ale těsnost je vynikající.
V servisu mi řekli,že nic neslyší a že to dělá každá lada,ale mě to začlo dělat až po8000km
a předváděcí lady to taky nedělaly.Chtěl bych to reklamovat,ale nevím,nevím...
Jestli někdo ví jak tento zvuk odstranit napište mi.Díkas
Radek Mareda
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv zář 16, 2010 13:37
Bydliště: pardubice

Příspěvekod vintera » čtv zář 16, 2010 14:10

a co zkusit povolit šrouby, co drří výfuk pohromadě, trochu s tím zahýbat a pak opět utáhnout. Možná je někde nějaké nevhodné pnutí, co to způsobuje.

Podobný problém měl můj kamarád (ne na ladě), chtěli jsme to řešit a ono se to vyřešilo samo při zajíždění na dvůr, kde škrtnul výfukem o kámen mezi vraty.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod Petr HC » čtv zář 16, 2010 15:24

Je-li shodná konstrukce výfukového potrubí jako u 2112, pak to bude stejný problém jako jsem měl u svého vozu ještě v garanci (a "řešeno" v Automonti Pardubice). Cituji úryvek z dopisu vedení AutoLada:
<<< Z méně závažných závad v záruční době bych mohl jmenovat zaseknutí el. stahovačky pravého zadního okna , které bylo v servisu PC vyřešeno vytrháním a zahozením plachetek ve dveřích , sloužících ke stékání vody okolo mechanizmu stahovačky a centrálu . Drnčící výfuk při 3500 ot./min. na kterém v servisu nic nezjistili jsem musel doma opravit zamačknutím okrajů krycího plechu katalyzátoru karosářskými kleštěmi (cca 5 min. práce i s vlezením pod vůz a ven) .>>> Konec citátu.
P.S. Tak otřesné "oblbování" zákazníka a tak"hluché" techniky jsem nikdy nikde nezažil. Mohl bych o tom napsat povídání na několik stránek. Automonti Pardubice už nikdy !
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Radek Mareda » čtv zář 16, 2010 17:18

díky,díky, to povolení těch šroubu zkusím,ale až po tý reklamaci na hlavní centrále
lady.Sám si taky myslím,že to bude prkotina.
Jo ještě musím reagovat na to automonti.Tam jsem byl taky a dělali ze mě jen vola
a mimo jiné mi opravovali prokopnutý dveře,odhadní cena 3000kč(všude jinde podobná cena) nakonec z toho bylo 8352kč a nicmoc,zůstaly tam ďolíky a lak
je pomeranč a rejha na druhý straně takže s automonti jsem taky už zkončil.
Radek Mareda
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv zář 16, 2010 13:37
Bydliště: pardubice

Příspěvekod FOMA » čtv zář 16, 2010 18:56

no já jen takovou hloupost,mně resonovala chrom koncovka výfuku,ale vevnitř to slyšet nebylo,zato venku to vypadalo jakoby se to mělo každou chvílí rozletět.
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod plavec » čtv zář 16, 2010 20:29

Radek Mareda píše:Jo ještě musím reagovat na to automonti.Tam jsem byl taky a dělali ze mě jen vola

Všecky tyhle servisy strčit do jednoho pytle a vystřelit na měsíc! Mě už to taky štve, na Rozkoši u Humpolce je taky ladaservis ale z lady poznaj od vidění akorát nivu a krabici, tím jejich znalost hasne.
Radek Mareda píše:ale těsnost je vynikající
To sis ověřil tak, že si při nastartovaným motoru ucpal výfuk?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Radek Mareda » pát zář 17, 2010 05:32

Jo,jo,výfuk jsme taky ucpávali a nikde nic nesyčí.Byl jsem s tím i v Ladě Sadský,
tam jsem to i koupil,p.Nedbal to měl na zvedáku a prošel celý výfuk,nikde žádný
očouzení no a taky mi tvrdí,že to dělaj lady normálně,ale když to předváděcí nedělají
a moje to taky nedělala,tak tomu moc nevěřím.Prý on může reklamovat díl do 6000kč
a s katalyzátorem musím přímo na cs ladu,tam zajdu příští týden a uvidím.
Ona to možná dělá volná vložka v katalyzátoru.Auto mělo fakt pěkný čistý basový zvuk:-)),ale teď tam prostě slyším cvrčka.Jinak jsem s Kalinou spokojený
Radek Mareda
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv zář 16, 2010 13:37
Bydliště: pardubice

Příspěvekod JmJ » stř zář 22, 2010 21:17

Radek Mareda píše:Prý on může reklamovat díl do 6000kč
a s katalyzátorem musím přímo na cs ladu,tam zajdu příští týden a uvidím.


ma asi jebne. prodal to auto? prodal, tak at laskave dela panacek co ma, tedy at reklamuje, at je cena dilu treba milion. nebo at to zkusi opravit. co to je zase za blbe kecy?

koupim si pocitac, odejde nejaky jeho dil v cene 20 000 CZK a prodejce mi rekne, ze on to reklamovat nemuze, ze to mam poslat vyrobci na druhy konec sveta? boze ruzo.

upadl sem ja, pan nedbal, nebo vyfuk? :roll:
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod zelvotron » čtv zář 23, 2010 07:11

Počkej, na Mělníku mu řeknou, že musí s reklamací tam, kde to auto koupil :lol:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

katalyzátor

Příspěvekod Radek Mareda » čtv zář 23, 2010 09:28

No,věci se mají asi takhle:V Praze se taky tomu divili,nicméně panu Nedbalovi volali a po18.říjnu mi dají vědět přesný datum kdy se sejdem v Ladě-Sadsky a nějaký technik z Prahy nebo z Mělníka,to nevím,to posoudí.Tak jsem zvědavej.Jen se modlím,aby nebyl hluchej jako všichni doteďka.Vezmu si sebou min.4lidi,který ten cvrkot z katalyzátoru
potvrďěj.....Tak za měsíc dám vědět jak to dopadlo.
Radek Mareda
 
Příspěvky: 4
Registrován: čtv zář 16, 2010 13:37
Bydliště: pardubice

Příspěvekod JmJ » čtv zář 23, 2010 09:47

A proc pan nedbal nevolal do prahy sam a nezaridil toto setkani on? Tohle nechapu. To je prece jeho prace, jeho odpovednost, ne tvoje. Jakou hierarchii opravneni ma distribucni sit te prece vubec nemusi zajimat. On ma rict "my tu nic neslysime, ale pokud trvate na reklamaci, obratim se na CS AutoLada a dohodnu se s nimi a do 2 dnu vam dam vedet". Nerozumim, proc bys mel ty volat do prahy, nedej boze tam jezdit.

omlouvam se, ze spis trochu zaplacavam tohle tema o problemu s katem. chci jen dat verejne najevo, ze tenhle pristup mi prijde divny.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod plavec » čtv zář 23, 2010 19:40

JmJ píše:omlouvam se, ze spis trochu zaplacavam tohle tema o problemu s katem. chci jen dat verejne najevo, ze tenhle pristup mi prijde divny.
Taky mi to přijde docela divný.
A co tak slyším poslední dobou tak v Sadské trochu polevili a kvalita šla jaksi dolů, což je škoda. :|
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod zelvotron » čtv zář 23, 2010 20:02

Třeba chtějí zkusit, jestli je to drnčení slyšet až do Prahy :oops:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod plavec » čtv zář 23, 2010 20:12

Už to slyším jak na Koněvce poslouchají ve sluchátku telefonu "Drrrrn, drrrrn, cink....cink" A pak se ze sluchátka ozve "Dobrý den, tady Sadská, tohle nám to dělá, dáte nám jinej kat na výměnu? " :lol:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod dmatej » sob zář 25, 2010 19:52

No, realita je taková, že ten zadní díl výfuku není úplně ideální. Dělají to všechny, minimálně 8V, 16V neznám.

Já mám už třetí koncový díl, první a poslední jsou prakticky stejné provedením i kvalitou. Když se šlápne na plyn, auto si zavrčí, ale subjektivně se mi to snad i líbí. A na neutrál to zní jako nafťák. Kolem 2000 ot. je celkem pěkně tichá.

Ten druhý koncový díl jsem úspěšně reklamoval - měl kratší tlumič 2110, ale trubky byly Kaliňácké - asi nějaký fór z fabriky. Hučelo to jak děravej ...

Samozřejmě, nepovím Ti, jestli ten Tvůj není opravdu hlučný, protože jsem ho prostě neslyšel. 8000km není ještě moc velký nájezd, člověk si postupem času všímá víc a víc věcí, takže je taky možnost, že sis toho ještě nevšiml - ale znovu opakuji, že nemám ponětí, jaký je ten zvuk doopravdy, takže dost možná máš taky pravdu.

Pokud to ale zní jako "prdění" děravýho výfuku, zkus jednu věc:
1) Kup kamnářský tmel vhodný i pro výfuky (někdy tmel na výfuky, vhodný i na kamna :) ).
2) Odpoj koncový díl - ve spoji je kovoý kroužek, dostaň ho ven.
3) Kroužek omaž tím tmelem po obvodu kolem dokola, přiměřeně.
4) Díly opět spoj.

Pokud není děravý tlumič, má v pořádku přepážky (což nezjistíš), jsou ty příruby největší slabina. Jsou lisované, oproti zbytku výfuku je plech tenčí a tudíž se jako první rozpadnou - jestli pomůže ten tmel mi ukáže čas.

Když už v tom budeš, pokud to auto máš relativně nový, doporučuju ještě jednu investici - kup nový vysoký mosazný (nebo měděný?) matky na štefty vpředu, kde je přišroubovaný ten dlouhý díl. Od výroby tam dávají nízké, štefty nad nimi zreznou a až dojde na to, že to budeš chtít sundat, štefty hravě utrhneš. Odvrtávání není moc příjemná zábava ...
P.S.: Štefty jsou tam tři ;)

Jinak pan Nedbal podle mě zas tak nepolevil, ale tohle jsou dost neurčitý věci. Vemte si to ze svýho pohledu, představa, že někomu vyreklamuju výfuk, tj. na vlastní náklady ho vyměním, vzápětí se zjistí, že je to stejný jak to bylo ... taky bych z toho nebyl nadšený. Na druhou stranu, zákazník má vždycky pravdu - ale ... všechno to závisí i na tom, jestli si to sami jako servis můžete dovolit. Pokud to není jasně průkazný, někdo to obvykle "odnese". Buď zákazník, nebo pan Nedbal, nebo CS AutoLada, nebo sklad, ze kterýho jim chodí díly, nebo ... AvtoVaz.
V praxi to chodí tak, že od výrobce putuje obvykle nějaké procento dílů stejného typu navíc a výrobce si pak nad vším "myje ruce" ... (brigády u dodavatelů pro Škodu MB, Audi, BMW) (tedy pokud není vadná třeba třetina dodávky, to je zle a dodavatel pak obvykle přijde o zakázku, každopádně s reklamacemi pár kusů se nikdo nezabývá).
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků