Stránka 1 z 2

radenie

PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 10:18
od labaj
na kaline mam problem z radenim jednotky ide tazkom a z dvojky do jednotky len z medziplynom je to tym ze je novea vybeha sa to ? alebo sa da tomu pomoct?

PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 12:39
od zelvotron
No takhle těžko říct, každej vnímá jinak co je ztuha atd. Ale jo u Lady to jde obecně hůř, jedničku taky obvykle řadím s meziplynem.

PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 13:26
od Petr HC
zelvotron píše: ... jedničku taky obvykle řadím s meziplynem.

Nikdy jsem ji jinak neřadil . Tatra 57.PV3S a PS5T neměly synchrony nikde, Š-Popular a Oktavie odvozené od Spartaka neměly synchron na jedničce a tak mi to u 2112 ky ani nepřijde. Faktem ale je, že vůz 21 století by měl jít řadit lehce a bez "troubení"na zuby, lépe řečeno s lépe fungující cloněnou synchronizací . Ale vše špatné je k něčemu dobré - alespoň nám déle vydrží synchronizační spojky .

PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 13:58
od Cory
mam jedneho znameho, ktory radi jednotky vyhradne za kludu...aj ked ide pomalicky, zabrzdi, hodi jednotku a tak sa rozbehne.

PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 15:18
od labaj
tak to vyzera ze len si zvyknut tak toto sa im nepodarilo

PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 17:52
od radek mb
labaj píše: problem z radenim jednotky ide tazkom a z dvojky do jednotky


Z dvojky na jedničku se normálně neřadí anebo při úplně šnečí rychlosti.Jedna ze základních pouček,kterou jsem dostal kdysi v autoškole a řídím se jí.Nechápu,jak někdo může třeba ve 20km/h takto podřazovat (tím nemyslím konkrétně tebe,ale všeobecně)

PříspěvekNapsal: pon led 25, 2010 20:21
od labaj
no ja som sa len opytal nepotrebujem rady ze z dvojky na jednotku sa neradi za 30rokou profisoferovania uz hadam nieco viem alebo aj asi nie len som chcel vediet ci je to normalka u tychto vozov ze to ide tazko

PříspěvekNapsal: úte led 26, 2010 17:33
od Štěpán
Trochu vysvětlím problém s podřazováním z 1 na 2.

U novějších aut ( do 10let stáří ) se převodovky montují se zdvojenou synchronizací na 1-ce a 2-ce. Díky tomu se lépe podřazuje. U kaliny je použita převodovka ještě ze samary, což je konstrukce z přelomu 70-tych a 80-tych let a tam je v rámci unifikace použita synchronizace pro všechny kvalty stejna, to znamena jednoducha. Já ačkoliv mám Xantii a to auto má v současne době 11 let a je ze západu, tak taky nemůžu zařadit jedničku bez zubu nebo až při skoro stojícím autě. Prostě jednoduchej synchron nedokáže v krátkem čase roztočit hnací hřídel se spojkovou lamelou.

PříspěvekNapsal: úte led 26, 2010 18:35
od zelvotron
A čo vy si Kefalín preďstavujete pod takým pojmom zdvojená synchronizace? Jako větší synchronizační spojka? Jinak k řazení jedničky za jízdy není zase až tak nic neobvyklýho, ať už se jedná o dojíždění k semaforům a zrovna blikne zelená, dojezd ke stopce, nějaká drsná odbočka třeba ještě do kopce, traktor.... Zvlášť u Lady, která má poměrně dlouhý převody a mám rád, když to odsejpá a ne dusit 1500 ot. :)

PříspěvekNapsal: úte led 26, 2010 21:24
od +Stano-
To je pravda s tou jednotku, tiež na Priore musím o dosť častejšie podradovávať na 1 ako na fábii 8V, ale s medzi plynom to nie je žiadny problém. Skôr čo mi dosť vadí je to že spiatočka ide väčšinou zaradiť len cez zuby, neviem či to je len moj problém ale dosť ma to štve...

PříspěvekNapsal: úte led 26, 2010 21:37
od Maysner
ja nejsem skoro schopnej na priore zpatecku zaradit. za to na majove samare jsem tam nebyl schopnej dat jednicku a z krizovatky jsem couval :mrgreen:

PříspěvekNapsal: stř led 27, 2010 07:47
od zelvotron
Ono i v desítce 8v snese asi nižší otáčky, u 16v už má člověk pocit že to trápí.

Stano: před zařazením zpátečky by jsi měl počkat 3s, dle návodu, no stačí i míň, ale pokud tam člověk cpe zpátečku okamžitě z jedničky tak to přes zuby jde, sekunda obvykle stačí k tomu, aby to bylo v pohodě.

Maysner: jj, chce to trochu zvyku, ale po čase to tam jde člověku samo, třeba u desítky se ta páka nesmí zatlačit dolů ani málo ani moc, aby tam ta zpátečka šla, prostě akorát. Mě dělalo problémy ze začátku spíš řazení dvojky, má to Priora ještě jako desítka, tedy že se dvojka řadí až někam na zadní sedadla, navíc její dráha není z jedničky přímá, ale trochu odsazená? :)

PříspěvekNapsal: stř led 27, 2010 20:39
od Maysner
jel jsem s priorou jen parkrat, vse ostatni mi prislo celkem normalni. ale u staryho zigula, ci bmw s razenim zpatecky nikdy problem nebyl. spatne AvtoVaz vyresil :P prevodovku pro ty predohraby

PříspěvekNapsal: pát led 29, 2010 18:44
od +Stano-
No to čakanie 3s atd. nepomáha, ale to že mám dať páku ani nie moc dole ani hore, tak to vcelku funguje, ked sa nájde tá správna poloha, tak to ide vcelku bezbolestne :D

PříspěvekNapsal: pát led 29, 2010 19:02
od Štěpán
zelvotron píše:A čo vy si Kefalín preďstavujete pod takým pojmom zdvojená synchronizace? Jako větší synchronizační spojka?


V podstatě dva synchronizační kroužky. Jeden větší a druhej menší. :wink: