Stránka 1 z 2

Spotreba Kalina

PříspěvekNapsal: pát bře 06, 2009 17:32
od DJW
Tu môžete chváliť alebo okydávať svojich milácikov ;)

PříspěvekNapsal: pon bře 09, 2009 15:01
od paves
pri jizde podle predpisu se vejdu do 10l/100km a neresim to :D pri jizde pri nedodrzovani predpisu neni problem se dostat 13-15l/100km

PříspěvekNapsal: pon bře 09, 2009 18:58
od DJW
paves píše: ...do 10l/100km... ...13-15l/100km...


Čooo? :shock: To vážne? A to mna trápi spotreba nad 7 a to nie som uplny anjel.

PříspěvekNapsal: pon bře 09, 2009 20:00
od FOMA
Cože Kala a to jezdíš jen po městě néé
.. :shock: ?!

PříspěvekNapsal: pon bře 09, 2009 21:12
od plavec
Tak to mě taky drobet zaskočilo... :shock: Nejni u tý kaly něco špatně?Třeba váha vzduchu a podobný hity?

PříspěvekNapsal: úte bře 10, 2009 11:03
od Luděk Musil
Těchto, pro někoho astronomických, spotřeb lze dosáhnout i s auty mnohem renomovanějších značek.
Paves dokáže 15, Dmatej jezdí za mnohem míň.
Pánové, uvědomte si jednu nevýznamnou skutečnost - podstatná část spotřeby se vyvíjí mezi těmito vrcholy trojúhelníku: volant - sedačka - pedály. L.

PříspěvekNapsal: úte bře 10, 2009 16:15
od zelvotron
No ale jestliže se Skalouš vešel do 9 litrů, tak tohle už je na pováženou :D

PříspěvekNapsal: úte bře 10, 2009 17:07
od paves
urcite je to mezi volantem a sedackou. ale neni problem jet po dalnici za 13+ kdyz jede clovek rovne co to jde, tam neni celkem moc co resit (nebo neumet) hk-praha po dalnici kdyz jedu nejak takhle http://www.youtube.com/watch?v=NeeebU1P2uQ tak se pod 13 nedostanu :roll: ale nejak casto tak nejezdim tak me to netrapi. dmatej tu nekde psal ze pri podobny rychlosti ma spotrebu mensi, tezko rict. vzhledem k memu "povedemu" kusu kaliny bych se moc nedivil kdybych mel spotrebu treba o litr jinde proste jen tak z principu :D

PříspěvekNapsal: úte bře 10, 2009 20:58
od Majo
hura, nie som jediny, normalne mam pocit ze som extremne usporny, ked to tu citam :P

PříspěvekNapsal: čtv bře 26, 2009 15:12
od Jiri
je to už dávno ..celé 3 roky co ladu nemám. ale když jsem jí měl , četl jsem ruská i německá fóra atd...
Narazil jsem taky na ruských stránkách na první zkušenosti s 1,6 motory
závěr byl jednoduchý - mezi 1,6 8v a 16 v minimální rozdíl co se týče zrychlení a spotřeby.
mezi 1,5 a 1,6 (at už 8v nebo 16v) rozdíl ve spotřebě cca 1 litr (u desítkové řady) v neprospěch 1,6ky !
no a jeste jeden z technických údajů 110 mela cx 0,31 a kalina 0,36 takže je logické proč jí taky víc chutná.
nejmenší spotřebu měly první verze desítek s euro2 a s elektronikou GM :-) (odpovídá to původní verzi se kterou pomáhalo Porsche) každý další krok byl svým způsobem krokem zpět....
cx u kaliny je o víc než 15 procent větší, 1,6 se tolik nepovedla takže těch 12l s cihlou na podlaze je teoreticky reálných....
vzhledem k extrémním výkyvům kvality ruské produkce se nedivím ničemu.
proto taky vznikla 1,4 16v prý má být úspornější. Nevím neplánuju nákup čehokoliv od Lady a tak tyhle informace moc nehledám. Pro zvědavé -
Google rulez!

PříspěvekNapsal: čtv bře 26, 2009 15:40
od Petr HC
Jestli ono to není ( 1,6 l E4 vers. 1,5 l E3 ) tím ,že motory 1,6 jsou vybaveny (kvůli zlepšení emisí) systémem EGR, což je přisávání spalin do sání a tudíž jsou „přidušeny“ vlastními výfukovými zplodinami. V software ŘJ Bosch 7.0 xx (pro západní Evropu) je již s touto alternativou počítáno, ale u patnáctistovek ještě nebyla realizována . Může to být obdoba přisáváni olejové mlhy s určitým podílem spalin do filtrboxu (a tím snížení výkonu) u řady 210x , která byla podrobně probírána v tématech 210x .

PříspěvekNapsal: pát bře 27, 2009 10:41
od Jiri
jasně že to má taky vliv:-)
kdyby šlo o to udělt nejmenší spotřebu a vykašlat se na emise, životnost.. atd, tak by se tomu dalo dost pomoct.
Odvětrání klikové skříně do sání je povinné už doost dlouho:-)) a je fakt že to moc nevadí - pokud tedy motor není na konci životnosti a kroužky těsní :-)

PříspěvekNapsal: pát bře 27, 2009 12:23
od radek mb
Jiri píše:nejmenší spotřebu měly první verze desítek s euro2 a s elektronikou GM :-)


to je to,co mam já a se spotřebou jsem úplně spokojenej.Kombinovaná mi vychází na 6,5 a na delší trasy není až takový problém to shodit pod 6.
A aby si někdo nemyslel,že si ty čísla cucám z prstu,tak když jsem jel na Ukrajinu přes Polsko,tak jsem v Náchodě bral plnou nádrž benzínu(cca je to 43 litrů) a potom jsem přejel celé Polsko(cca 750 km) a benzin bral až na Ukrajině a to mi teprve začla svítit kontrolka.

PříspěvekNapsal: pát bře 27, 2009 12:57
od zelvotron
Jiri píše: nejmenší spotřebu měly první verze desítek s euro2 a s elektronikou GM :-) (odpovídá to původní verzi se kterou pomáhalo Porsche)


Měl sem za to, že Porsche pomáhalo jen s 16V ?

PříspěvekNapsal: sob bře 28, 2009 15:57
od Petr HC
zelvotron píše:
Jiri píše: nejmenší spotřebu měly první verze desítek s euro2 a s elektronikou GM :-) (odpovídá to původní verzi se kterou pomáhalo Porsche)


Měl sem za to, že Porsche pomáhalo jen s 16V ?

CItace k 2111 - 16V z : http://auto.mototesty.cz/
Přitom spotřeba, přes kratší zpřevodování, v testu nedosáhla ani hodnoty udávané výrobcem (7,4 l/100 km) - naměřil jsem pouhých 6,2 l/100 km, a to jsem nejezdil nikterak pomalu ani s lehkou nohou na plynovém pedálu. Udávanou maximální rychlost 185 km vůz bez problémů překročí a pokud je obsazen pouze řidičem, vyšplhá se rafička tachometru klidně k magické hranici 200 km/h a přitom stále znatelně akceleruje. Automobil samozřejmě není na dlouhodobou jízdu takovou rychlostí stavěn, jen tím chci demonstrovat kvality agregátu, připraveného ve spolupráci s firmou Porsche
P.S. Tu "magickou hranici" bych ale přisuzoval tomu, že tachometry těchto vozů "kecají" o + 7 až 10% , jak již zde bylo konstatováno.