Prevádzková teplota motoru 21126

Moderátor: Moderátoři

Prevádzková teplota motoru 21126

Příspěvekod KRAES » čtv úno 08, 2018 16:56

Na mojej KALINE CROSS 16V mám podľa palubného teplomera prevádzkovú teplotu 85°C, ale z „dávnej minulosti“, keď som vlastnil Škodu 100, tak viem, že odborníci predpisovali prevádzkovú teplotu motorov 90°-92°C. Na Ruských fórach som našiel, že motor 21126 a 21127 sú moderné a majú inak spravenú chladiacu sústavu, tak je u nových motorov VAZ prevádzková teplota nižšia o 7 až 10°C ako u starších motorov. Tak by ma vlastne zaujímalo, ako to vlastne je, lebo mi je ako si voči „srsti“ keď je teplota motora pod 90°C.
ŠKODA 100/110LS (1971) od 1989 – 2002, RENAULT 21 GTD (1991)od 2002 – 2018, KEEWAY SilverBlade 125EFI od 2014, LADA 2194 CROSS LUX (2017) od 2017, LADA 2112 1,5 GLI (2002) od 2020, , LADA 2194 CROSS LUX (2016) od 2023
Uživatelský avatar
KRAES
 
Příspěvky: 297
Registrován: pát zář 09, 2016 11:56
Bydliště: Rožňava

Re: Prevádzková teplota motoru 21126

Příspěvekod Luděk Musil » čtv úno 08, 2018 17:36

Ani nevím, kdy jsem se naposled díval na palubák a teplotu. Ale tuším, že se mi standartně drží na nějakých 84 (?) a sahara spínala někde na 102 - 103.
Ráno cestou do práce můžu tu provozní zkouknout :idea: .L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Prevádzková teplota motoru 21126

Příspěvekod Cory » čtv úno 08, 2018 17:58

Je tu tema o zamene termostatu 2170 za 2190, tam je toho popisaneho dost. Inak ja som zvysil teplotu z 82 na 87 a nic sa nezmenilo. Inak bacha, pri vyssej teplote ma motor tendenciu detonovat, takze v konecnom dosledku moze RJ znizit predstih a tym klesne aj vykon. S tymi cca 80°C by som sa netrapil, to je teplota v hlave. Podla mna je dolezitejsie to, ako rovnomerne je zohriaty blok v porovnani s hlavou.

Velmi sa to neda porovnavat s motormi skoda. Tu su ine kompresne pomery, iny tvar spalovaku, iny sposob chladenia valcov... Napriklad 21126 nema valce omyvane celych 360°, takze aj odovzdavanie tepla je slabsie, no "material" svoju teplotu ma rovnaku ako skoda 100. 16V hlava tiez nie je s chladenim bohvieako predimenzovana
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Prevádzková teplota motoru 21126

Příspěvekod Bono » čtv úno 08, 2018 18:11

Moje Granta má standartně teplotu 84 stupňů dle počítače...
Bono
 
Příspěvky: 84
Registrován: úte zář 20, 2011 22:42
Bydliště: Milevsko


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků