Luděk Musil píše:Zrovna převčírem jsem měnil zadní tlumiče (pravda, sice na hranatci, ale to je snad jedno) a ty válečky mi připadly jako poctivý železo nejen váhou, ale i zrezivěním. L.
Nechal jsem si vypreparovat kostky a nechal je dát na strakatou. Taky mi to nešlo povolit, proto jsem to dal do servisu, že to nahřeje a pak to povolí. Majitel servisu mi volal, že mu jeden tlumič nejde povolit jak je to zoxidovaný, prý kdyby to byl kov, tak to rozpálí do červena a vytukne. Jenže po nahřátí se to s hliníkem deformovalo a vyrazit nešlo. Šroub musel odříznout, na soustruhu vytočit nový váleček, nově nalisovat do oka... podrobně zjistím až si káru přeberu. Prý odpojoval talíř, brzdovou trubku aby se k tomu dostal.
Na starých tlumičích z bílé byl taky kov, jenže to byly už měněné Samarácké s datem výroby kolem r. 1990.
Když mi onehdá na bílé měnil zadní tlumiče, důvod stejný, nešlo mi to povolit, tak ten tlumič taky nahřál, autogenem spálil gumu a pak odříznul. Jinak to nešlo. Co bylo na těch původních (1999) nevím, dávno šly do hutí.
Tak se právě snažím zjistit, jestli desítkové tlumiče oba s rokem výroby 1999 nejsou dělány s hliníkem.