Tlumiče a pérování

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod tavri » čtv led 03, 2008 19:09

Zadní tlumiče jsou vyměněny. Dal jsem to do servisu, protože jsem pro totální zarezlost nemohl povolit ten šroub dole v oku.
Oka tlumičů museli rozříznout, autogenem spálit gumu a šroub přelomit. U mě to bylo o to komplikovanější, že je mám uložené v těch kostkách.
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... roze#80585
A ještě něco, nahoře v uchycení na mě čekal podraz v matici s jemným závitem M10 x 1,25
Pvní dojmy z jízdy jsou super, zadek sedí, nebouchá, nehoupe a nevrže. 8)
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod tavri » čtv led 03, 2008 19:19

A teď k předním tlumičům. Jsou taky na Samaru a vypadají takto. Od desítkových se na pohled liší těmi výstupy na řízení. Mají jiný tvar. Na desítku jsou rovné, na Samaru zahnuté.
Dají se použít? :?: Možná rudo. :?: se s tím setkal...
Přílohy
nd_tlumiče.jpg
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod rudo. » sob led 05, 2008 12:39

Nie, Tavri, predné tlmiče som nemenil. Takže neviem. Chvíľu som uvažoval, že zdvihnem aj predok, lebo podstavce mám aj pod predné tlmiče, ale nie som až taký usilovný ako sa robím. :) Predok zdvihnem až pri nutnej výmene tlmičov. Ako by som postupoval ja: pozrel by som si katalóg náhradných dielov, no teraz mi ho neotvára, (cez Google: AP Centras Košice), ak by som tam nepochodil, tak by som sa snažil nejako ten Samarácky tlmič zmerať, ak by to neišlo, tak by som jeden predný tlmič z auta vybral, v tej chvíli by som už pre istotu plánoval cestu do Užhorodu, a ak by porovnaním tlmičov vysvitlo, že Samarácky nesedí, tak by som si urobil povinný výlet do Užhorodu. :)
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod rudo. » sob led 05, 2008 21:54

Tavri, teraz som pozrel do katalógu AP Centras a vyzerá to podľa čísel tak, že ten Samarácky predný tlmič by mal pasovať. No istý si úplne nie som.
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod tavri » pon led 07, 2008 20:30

rudo. díky. Podle mě by měl také pasovat. Uvidíme, vozím je v autě pro strýčka příhodu - až pojedu kolem nějakého Ladaservisu.
Co se všechno rozhodí? Odklon kola? Sbíhavost?
Jakou mají tlumiče na 211x životnost ?
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod zelvotron » pon led 07, 2008 20:43

Tuším, že Skaloušovi vydrželi asi 90tkm, pak mu (po výměně) na jaře jeden vytek (zadní) a ten samej začal vrzat, takže sme ho společným úsilím nechali vyměnit v záruce na Mělníku před prodejem/koupí. No a našim jeden vytek po 30tkm (přední), taky vyměněný v záruce.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod tavri » pon led 07, 2008 21:06

btw. hodil jsem dotaz na ruský fórum, taky to nikdo neví jistě :roll:
http://autolada.ru/viewtopic.php?t=167920
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Skalouš » úte led 08, 2008 08:12

Měnil jsem je v 90tkm spíš preventivně. Na testeru tvrdili, že to není ideál, ale je to vyhovující... Jinak i na novém autě mi jeden brzo vytekl. Ale 2x se závada projevla během záruky a oba vadné tlumiče mi zdarma vyměnili. Takže v ruských tlumičích nevidím problém-když přežijou prvních 10000km, tak s velkou pravděpodobností vydrží dalších 90000km. Asi je v rusku normální, že mají 75% úspěšnost. :-)
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
 
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha

Příspěvekod tavri » úte led 08, 2008 08:25

Pravý zadní vytekl na 60000
Takže teďka když dám 4 nové, zase jeden vyteče. :-)
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod rudo. » úte led 08, 2008 21:34

Tavri, po výmene tlmiča sa musí nastaviť odklon kola určite, a tuším aj zbiehavosť a či aj pozdĺžny uhol tlmiča to neviem. Musel by som pozrieť pre istotu do múdrej knihy, ale nemám ju teraz pri sebe. Ak by ťa to ešte zaujímalo, tak sa pýtaj a ja to pozriem. Mimochodom, vedeli ste, že RU predávajú podstavce do zadnej tuhej nápravy, ktoré ju rozšíria a zároveň aj zadné kolesá dostanú rozbiehavosť, čím sa zvýši stabilita auta? Ja som sa pustil do vlastnej výroby niečoho takého bez toho aby som vedel, že niečo také existuje, ale nedotiahol som to do úspešného konca, kvôli nepresnosti. Ale toto píšem, len tak, že ma to napadlo v spojitosti z geometriou. No jedno viem isto, že z tejto Lady sa dá urobiť oveľa stabilnejšie auto, ako by sa zdalo a to si vôbec nemyslím, že by to bolo nejako veľmi nestabilné.
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod Wolf » stř led 09, 2008 08:28

tavri píše:...Co se všechno rozhodí? Odklon kola? Sbíhavost?...

Barchetta ma obdobne tlumice a po jejich vymene jsem zajel do servisu na geometrii a nezjistili zadnou odchylku, ale muze to byt nahoda.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod rudo. » pát led 11, 2008 12:04

Také niečo, človeka iste poteší. Počítal som si o geometrii v RU Lada knihe a trochu som si oživil skúsenosti, ktoré som získal pri nastavovaní geometrie na Tavrii. Pokiaľ viem, tak napr. na Fiate 126 sa nenastavuje zvislosť, lebo je na pevno. Neviem ako je to na tvojom Fiate, ale na Lade určite viem, že ak by všetko sadlo pri oprave prednej nápravy, ako pred tým, zvislosť sa musí tak či tak nastaviť a to len vtedy nie, ak by sme si poznačili polohu regulačných skrutiek na tlmiči a mali to šťastie, že by to presne sadlo ako pred tým. V čase, laserového merania geometrie, by ma iste veľa ľudí vysmialo a považovali by ma možno za divného, len preto že beriem do rúk tyčku na meranie rozchodu kolies a vodováhu s vlastným prípravkom, samozrejme na rovnej ploche. Mám na to všetko svoj vlastný názor, ale jedno platí pre každé auto: geometria má veľký vplyv na stabilitu auta na ceste a jeho ovládanie. Takže s tým nie su žarty. Aj keď si myslím, že dobrý "testovací jazdec" rýchlo príde na to, keď geometria na jeho aute, nie je v poriadku.
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod Jiri » pát led 11, 2008 22:33

rudo: :-) občas se na to prijde až pozdě:-))))
a pak neni co opravovat, jen srotovat a recyklovat:-)))
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod rudo. » pát led 18, 2008 17:10

Zatialˇsom mal šťastie. Keď som na Tavrii urobil namiesto rozbiehavosti zbiehavosť, tak vždy začala trochu lietať na úsekoch s mokrým snehom. Keď som robil geometriu kôli guľovému čapu, tak som na to prišiel a Tavria potom išla, ako som od nej očakával. Dnes síce už viem, že najlepšie je sa učiť na cudzích chybách, ale aj tak... :)
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod rudo. » sob bře 08, 2008 16:02

Tavri, pasovali predné tlmiče so Samary? Lebo som načítal, že kartridže nepasujú, kôli veľkosti tela tlmiča.
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků