Zahřátý motor nejde nastartovat, zahřátý motor zhasíná

Moderátor: Moderátoři

Re: Auto vypíná v horku motor

Příspěvekod Petr HC » úte úno 02, 2010 19:13

kov píše: Auto vypíná v horku motor

Pokud lze motor po vychladnutí natočit bez resetu řídící jednotky (ŘJ), pak doporučuji zajet na diagnostiku a přečíst chybová hlášení a prohlédnout závislosti systémových proměnných ŘJ. Není-li to možné, zkusil bych chladit ŘJ počítačovým větráčkem. Pokud to spěchá, zkusil bych (s citem) nahřát ŘJ fénem. Tedy nejprve vyloučit přehřívání ŘJ. Teprve pak po negativním výsledku bych hledal závady čidel okolo motoru - v tomto případě bych začal čidlem otáček klikové hřídele (může jít o banální závadu- zvětšená vzduchová mezera) Možná že toto by se mělo zkusit první, poněvadž ohřátím vinutí stoupne odpor vinutí snimače, klesne indukované napětí (zejména v malých otáčkách) a je-li mezera "na hranici" spínání může se to takto projevit. Zkus v příkazu "hledat"zde na fóru heslo <<klikov*AND čidlo>> .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod zelvotron » úte úno 02, 2010 20:18

motor se zastavi rizene. nevim, zda neco takoveho zigul ma, ale davalo by mi treba smysl, ze se zastavi motor rizene, tedy rozhodnutim pocitace, pri problemu s mazanim, pri problemu s tlakem paliva ci cert vi s cim. zkusil bych zjistit, jestli ridici jednotka necim takovym nedisponuje. moc sanci tomu ale nedavam.


O tom taky silně pochybuju, (mmch, vím že to byl jen příklad, ale ŘJ zde nemá údaje o mazání ani o tlaku paliva).

Petr HC píše:Možná že toto by se mělo zkusit první, poněvadž ohřátím vinutí stoupne odpor vinutí snimače, klesne indukované napětí (zejména v malých otáčkách) a je-li mezera "na hranici" spínání může se to takto projevit.


To by mohlo, kdysi jsem měl podobnej problém na rozdělovači u favorita (tam to je celkem i typická závada) - vadná cívka (teď mě nenapadá správnej název, ale v podstatě ta věc co tam nahrazovala vačku a kladívko, snímač odtrhu bych to nazval), a projevovalo se to tak, že motor asi po 50km začal ztrácet výkon až chcípnul úplně, po krátkým vychladnutí opět bez problému nastartoval a jel dalších 30 až 50 km. Myslím, že oboje pracuje na stejným principu.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod JmJ » úte úno 02, 2010 21:00

Ja pochopil, ze to umre naraz, ne ze to zacne kuckat. Prece jen bych necekal, ze to cidlo by zmenilo vlastnosti nespojitym zpusobem, tedy jede/nejede. Cekal bych nejaky mezi stav - kuckani, vynechvani jiskry. No uvidime co nam povi :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod zelvotron » úte úno 02, 2010 21:21

Jo no já si, jak psal PetrHC o tom čidle, vzpomenul na toho Favorita, ale pak sem si uvědomil, že tam přecijen nějakej postupnej přechod byl, i když celkem rychlej, tady je pravda, že píše, že naráz, no uvidíme, pokud dostaneme odpověď na tvoje otázky, budem o dost chytřejší.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod kov » čtv úno 04, 2010 18:04

Pánové, díky za zájem.
Auto vypne zničeho nic, bez varování. Prostě jedu, motor přestane táhnout a to já už vím, že je zle a snažím se aspoň setrvačností dojet někam, kde budu co nejmíň zavazet.
Při následném startování startér točí motorem, ale nechytne to. Chvilkama už to sice vypadá, že to chytne, ale nakonec stejně nezbude nic jiného než to nechat zchládnout. Baterku odpojím vždy hned. Pak ji občas připojím a zkouším, jestli to už chytne. Kdysi jsem takhle ucpal chorvatské městečko v nejrušnější křižovatce. Ti místní mě málem zežrali. Policajtka na mě vypiskovala...no děs. Tehdy jsem ale ještě nevěděl o tom odpojení baterky, tak jsem ji určitě neodpojoval a chytlo to až po nějaké době - až to zchládlo.
Jo, ten servis, co jsem o něm psal, je Roko-motor. Opravu, která je podle norem asi na 3-4 hodiny dělali(s kontrolou a výměnou rozvodů) 6 týdnů. Je pravda, že se do toho vlomily vánoce, ale na předávacím protokolu byl předpokládaný termín dokončení 15.12. a ne 21.1. a ještě z ročílením.
Já ten motor fakt nijak nehoním (jsem slušňák a šetřím prašule, abych měl na ježdění motorce), ale kdysi jsme jeli s dětma na koupačku na Slovensko a auto vyplo při jízdě do kopce. Děcka s manželkou zalezli do stínu do lesa, kde je žrali komáři a já se s tím pokoušel něco udělat. Trčeli jsme tam skoro hodinu, než to chytlo. Podělaný výlet,všichni otrávení.
Pokud auto jede při nižší teplotě na místě, tak ventilátor sepne. Je to fakt závada na podělání.
Kurňa když tak začnu vzpomínat na ty zážitky co mi to auto připravilo, tak se divím, že jsem ho v amoku nehodil do škarpy. :-)
kov
 

Příspěvekod Saša » čtv úno 04, 2010 19:21

Bohužel je "blbé" že tahle vada se musí hledat až nastane . Možná bych se zaměřil ma snímač teploty vody pro ŘJ , jestli "nehlásí" počítači příliš vysokou teplotu a ten nevypne motor jako ochranu před zničením .
Pak bych se zaměřil na to proč to nejde nastartovat . 1:Točí se při startu benzínové čerpadlo . 2: "jdou" na vstřiky impulzy . 3: hází to jiskru . POZOR skusit jinou metodou než odpojením VN kabelu od svíčky (třeba stroboskopem) Nebo DOBŘE upevněnou a ukostřenou svíčkou .
Jestli je to benzínem vyskoučíš stříknutím 10ky stříkačky přímo do sání , jestli to na chvilku chytí je "vada" v dodávce paliva .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod FOMA » čtv úno 04, 2010 20:14

..no a já stále postrádám odpověd ,zdali se rozsvítí (po neúspěšném startu)kontrolka diagnostiky motoru(check engine)a co diagnostika ?předpokládám,že to na ni v Roko-motu napíchli-mlčí? :roll:
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod zelvotron » čtv úno 04, 2010 22:20

Takže jestli jsem to dobře pochopil, tak motor se zastaví sám v případě vysoký vnější teploty bez ohledu na teplotu chladící kapaliny, bez ohledu na zatížení, otáčky ap.

Tedy za závadu může něco co není závislý na teplotě motoru, ale ohřívá se to okolním prostředím. Z elektroniky což takhle čidlo teploty nasávanýho vzduchu? Ta diagnostika by nás mohla odpíchnout...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr HC » pát úno 05, 2010 10:08

kov píše: Auto vypne zničeho nic, bez varování.

Jedna z logických úvah mi říká, že toto chování motoru by odpovídalo zvětšené mezeře čidla polohy klikové hřídele (ČPKH) nebo přerušení jeho vinutí tepelnou roztažností ,poněvadž ČPKH dává napětí nepřímo úměrné velikosti vzduchové mezery a přímo úměrné otáčkám motoru. Proto pokud jednou dojde k této situaci (motor náhle "zdochne" při vyšších otáčkách), tak starterem ho už nelze do těchto otáček roztočit. a je nutno vyčkat na ochlazení ČPKH. Zkusil bych toto čidlo při výskytu závady prudce ochladit - nejlépe t,zv "kelenem" (lékařský prostředek na místní znecitlivění zchlazením) nebo v nouzi lihem tak, aby se líh nedostal do konektoru. Asi by fungoval i aceton, ale tady pozor na rozpouštění plastů. V obou případech pozor na požár. Toho kelenu stačí pár kapek a místo se okamžitě ojíní. Takto jsem našel řadu údajně "neopravitelných" závad elektroniky.Pro info citace z minulosti (FAQ) .
<< Odpor (ČPKH) se musí pohybovat mezi 550 - 750 ohmů , střídavé napětí na čidle při otáčení motoru starterem min. 200 mV a mezera mezi zuby kotouče a čidlem má být 0,7 - 1,1 mm>>.
Naposledy upravil Petr HC dne pát úno 05, 2010 13:41, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Roman » pát úno 05, 2010 10:25

Alebo na chladenie pouzit napr. nieco taketo: http://www.gme.cz/cz/s-k-a-44-p749-021.html je to nehorlave
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod JmJ » pát úno 05, 2010 13:19

Nejak sem to nevycetl:

musi se odpojit baterka, nebo proste staci pocak, az to zchladne?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod zelvotron » pát úno 05, 2010 13:52

To čidlo polohy klikový hřídele zní rozumně, nakonec je to jedna ze součástek, která není zastupitelná pro chod motoru. Co zkusit obrácený postup, tedy ho zkusit uměle zahřát a pokud to chcípne bude jasno. Fén by na to snad mohl stačit.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod kov » pon úno 08, 2010 19:55

zelvotron píše:Takže jestli jsem to dobře pochopil, tak motor se zastaví sám v případě vysoký vnější teploty bez ohledu na teplotu chladící kapaliny, bez ohledu na zatížení, otáčky ap.

Tedy za závadu může něco co není závislý na teplotě motoru, ale ohřívá se to okolním prostředím. Z elektroniky což takhle čidlo teploty nasávanýho vzduchu? Ta diagnostika by nás mohla odpíchnout...

Správně. Jen doplněk- pokud jedu jen krátkou vzdálenost a motor se ani nedostane na provozní teplotu, tak to neudělá. V tom vedru je to ale otázka pár kilometrů.

S tou kontrolkou na palubovce jsem kdysi měl nějaký problém. Pořád svítila ale vše fungovalo. V servisu to napíchli a říkali, že to nic není a ono to za pár dnů zase svítilo. Jestli se ale rozsvítí přímo po tom vypnutí motoru, to si fakt nemůžu uvědomit.
kov
 

Příspěvekod plavec » úte úno 09, 2010 21:33

kov píše:V servisu to napíchli a říkali, že to nic není a ono to za pár dnů zase svítilo
Kde Ti tu diagnostiku dělali? V RokoMotor?Jesetli ano tak bych to ještě zkusil jinde.Cosi se tu na foru psalo že je to tam taky nanic a spolehlivý nejsou...
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod petersv1 » pon úno 22, 2010 19:58

Dnes mi opět vůz ráno zastávkoval- při tankování paliva u pumpy jsem po 5 min již nenastartoval. Po 3 marných startech jsem vůz zlehka roztlačil a na 2. stupeň bez problémů motor natočil. Tak to vydrželo zhruba měsíc. takže až se oteplí, mohu dál laborovat, nebo to svěřím p. nedbalovi v Sadské až pojedu za cca 3 měs. na výměnu rozvoďáku. kdyby ale někdo chtěl poradit, budu rád za každou i hloupou radu, díky předem.
petersv1
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř dub 11, 2007 09:10

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků