Zahřátý motor nejde nastartovat, zahřátý motor zhasíná

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod plavec » úte črc 21, 2009 19:48

Miroslav Mitrík píše:V prilohe je 3gp-cko spravene pocas volnobehu

přilohu nevidím, zrejme si ji nenahrál správně :(
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Miroslav Mitrík » úte črc 21, 2009 22:53

Aby som to upresnil chlapi, CHECK ENGINE mi nezasvietila ani raz, inac pri zapnutom zapalovani normalne svieti pri startovani, potom zhasne. Bateriu som skusal niekolko krat odpojit na zresetovanie jednotky na dobu asi 5 minut a neuspesne. Dospel som k nazoru ze to bude asi najskor ten krokovy motorcek, alebo potom to zapalovanie, zajtra sa chystam za jednym panom, co sa v tom trosku vyzna, (ma servis, venujem sa Nivam a podobne) a podelim sa o vysledky hned ako to bude mozne :) Len zatial som nehladal zasuvku, pod volantom napravo trosku ako som sa docital hadam bude a som zvedavy, ci to bude euro 2 alebo 3 a ci sa ten pan bude vobec vediet napychnut a nieco aj zistit..
Video sa mi pridat nepodarilo, spravil som to z 3gp na avi a z toho je spraveny subor Rar. ma 4,57 MB a nechce mi to tu pridat neviem pise "Vseobecna chyba - tried to upload empty file" ale popritom to prazdne neni, neviem... :evil:
Lada 21102 1,5 Li 8V, rok 1999
Uživatelský avatar
Miroslav Mitrík
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon črc 20, 2009 22:51
Bydliště: Gelnica

Příspěvekod zelvotron » stř črc 22, 2009 08:19

Zkusil bych vyčistit ten motorek volnoběhu včetně dosedací plochy, dál to může dělat kromě toho co zmínil Plavec čidlo polohy škrtící klapky. Jinak vzhledem k roku budeš mít skoro jistě euro 2 a řj GM.

Ten soubor ti sem nejde, protože je asi moc velkej, nahraj to někam na nějaký uložiště a hoď sem odkaz.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod radek mb » stř črc 22, 2009 12:16

zelvotron píše:Jinak vzhledem k roku budeš mít skoro jistě euro 2 a řj GM.


ano,je to velice pravděpodobné.Já mam taky rok 99 a je to euro 2 GM
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Miroslav Mitrík » stř črc 22, 2009 15:59

Tak chlapi je tam EURO 2 GM jednotka 12 pinova zasuvka, od nej vedu 4 kable k jednotke. V servise sa bohuzial nepodarilo spojit s jednotkou, mechanik sam nevedel preco, tak sme to nechali tak. Mal na to diagnostiku DELPHI, co som si vsimol s redukciou z euro 3. Po ceste domov sa stala vazna vec, motor nemal vykon, akoby siel na tri valce a zacalo sa mi pocas jazdy dymit zospodu auta :( Rychlo som zastavil a pozeram pod auto, katalyzator bol zeravy az svietil, dufam ze som ho neodpiekol :? Tak nam neostavalo nic ine, len auto odtiahnut...
Mam dojem ze odchadza pomaly a isto zapalovaci blok, lebo rano som sa s tym ako tak dostal do servisu - z domu od nas priblizne 15km ale naspat som sa dostal len do polovice cesty.
Kazdopadne skusim vycistit komplet teleso skrtiacej klapky a uvidi sa, ale mam pocit ze to bude nieco ine. CHECK sa zase nerozsvietila, takze asi tolko. Som z toho sklamany :(
Lada 21102 1,5 Li 8V, rok 1999
Uživatelský avatar
Miroslav Mitrík
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon črc 20, 2009 22:51
Bydliště: Gelnica

Příspěvekod Saša » stř črc 22, 2009 16:44

Miroslav Mitrík píše:katalyzator bol zeravy az svietil, dufam ze som ho neodpiekol

To je jasná známka přítomnosti nespáleného paliva které pak reaguje a hoří v katu . Je to pro kat velmi škodlivé a většinou se i zničí .
Skus zkontrolovat stav konektorů od snímače na klice a vačce , protože Ti diagnostika zjistila poruchu zapalování na všech válcích . A zapalovací modul je rozdělen na dvě samostatné části , pouze se společným vstupem , tudíž to nemusí být příčina . Podívej se i na stav izolace VN kabelů . Nejlepší je auto v úplné tmě nastartovat a dívat se po motoru kde skáčou jiskry . Ty mohou snadno rušit činost zapalování . Změř odpor kabelů .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod plavec » stř črc 22, 2009 18:33

Miroslav Mitrík píše:V servise sa bohuzial nepodarilo spojit s jednotkou, mechanik sam nevedel preco, tak sme to nechali tak
Doporučuji Ti navštívit LADAservis, nebo nějaký jiný, kde mají přístroj od ATALu. Mám stejnou zásuvku co Ty.Víc se o diagnostice můžeš dočíst v téme Diagnostika motrou 2112 v domácích podmienkách.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Miroslav Mitrík » pon črc 27, 2009 20:15

Pani dnes som bol s autom v servise SlovLada v Kosiciach, auto sme tam dotiahli, nedalo sa s nim ist, no a nasledovny postup bol taky, ze pan servisny technik mal originalny diagnosticky pristroj z ruska, cize sme sa tam napojili a jedina chyba bola Vaha vzduchu, vykazovala vyssie parametre, bohatsiu zmes, ak som to spravne pochopil. Skusali sme aj menit modul zapalovania, nic sa nezmenilo. Motor sa sprava vzdy rovnako, studeny funguje s malickymi problemami, sem tam vynecha, cim viac teplota stupa, viac sa dusi, kolisu mu volnobezne otacky, trha a po zoslapnuti plynu sa chvilu trasie, potom pomaly vybehne do otacok :cry:
Check engine stale nesvieti, aj ked vyhodnotila RJ chybu, lambda regulacia funguje, v poriadku.
Problem je, ze je to vaha vzduchu este od GM a technik vravel, ze sa neda zohnat uz ani v rusku, ze to bude problem, tak sa obraciam na Vas vsetkych s prosbou, ci niekto nieco nema, pripadne ci to este niekto videl v predaji, alebo kde by sa to dalo objednat.
Vdaka za postrehy...
Lada 21102 1,5 Li 8V, rok 1999
Uživatelský avatar
Miroslav Mitrík
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon črc 20, 2009 22:51
Bydliště: Gelnica

Příspěvekod Saša » úte črc 28, 2009 09:41

To že diagnostika zjistí že je vadná "váha" neznamená že vadná opravdu je . Skoukli jste třeba tlak paliva ? Ucpanou hadičku diagnostika také vyhodnotí jako vadu nějakého čidla a né jako vadnou hadičku . Diagnostika většinou zjistí důsledek a né příčinu .
Miroslav Mitrík píše:lambda regulacia funguje, v poriadku

Toto tvrzení mi nejde nějak dohromady s podivným chodem motoru . Protože když funguje "uzavřená" smyčka (na lambdě se cyklicky mění stav) tak musí být dávkování paliva i zapalování vpořádku .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Miroslav Mitrík » stř črc 29, 2009 19:01

Dnes rano sa nam podarilo odstranit poruchu motora, boli nakoniec vadne sviecky, ktore mali strasne malo najazdene, vyzerali v poriadku i ked mi to absolutne nejde do hlavy, ako mohli studene fungovat perfektne a po zahriati sa to pokazilo. Takze Pani zahada vyriesena, motor slape jak hodinky, som rad, velmi rad, ze to uz konecne jazdi ako ma. :D
Takto to vyzera po vymene rozvodov, filtrov, oleja, tesnenia pod hlavou 8)
Přílohy
DSC01928.JPG
Lada 21102 1,5 Li 8V, rok 1999
Uživatelský avatar
Miroslav Mitrík
 
Příspěvky: 13
Registrován: pon črc 20, 2009 22:51
Bydliště: Gelnica

Teplý motor 2112 nechce naskočit

Příspěvekod petersv1 » sob pro 12, 2009 00:19

V poslední době se mi stane cca 2x týdně, (při denním ježdění) že když někam přijedu a během následující hodiny chci odjet (tedy s teplým motorem), že tento nejde natočit. Zprvu jsem zjistil, že se tak zpravidla stane, že po uvedení klíčku do prvé polohy neslyším cvakání relé palivového čerpadla. Kontroloval jsem tedy pojistku , kontakty a relé spínání čerpadla, vše v pořádku. Později jsem zjistil, že někdy nastartuji i v případě, že relé čerpadla paliva necvaká (asi je natlakováno), ale bohužel současně i zjistil, že někdy teplý motor nenaskočí ani když relé cvaká a motorek palivového čerpadla vrčí. Zpravidla po nějaké době -cca 15-30 min motor naskočí. Někdy pomůže i plné sešlápnutí pedálu plynu, ale tak v 1/3 případů. Je to velmi nepříjemné, není to pokaždé, ale je to typické přijet někam nakoupit a s nákupem hned neodjet. zatím to nikdy neudělalo u studeného motoru a vždy když jsem vůz roztlačil či pustil z kopce, okamžitě motor chytnul. Blbé je, že závada se neopakuje pravidelně, ale jen někdy, vždy, když to nejmíň potřebuji a spěchám. Dokázal by někdo poradit? Díky
petersv1
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř dub 11, 2007 09:10

Příspěvekod Erik » sob pro 12, 2009 19:15

Může to být více věcí. Snímač detonací, teplotní čidlo. Nevím, jestli by to mohla dělat i váha vzduchu, podle mě asi spíš ne. Chtělo by to diagnostiku. Možná Ti někdo znalejší poradí konkrétněji, na co se zaměřit a případně jak to proměřit.
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Erik
 
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Příspěvekod Petr HC » ned pro 13, 2009 13:34

Erik píše: Chtělo by to diagnostiku. .

Chtělo by to diagnostiku + změřit tlak paliva ve sběrnici trysek .
P.S. škoda, že spousta tazatelů nenapíše kde bydlí (alespoň přibližně) ,abychom poradili konkrétní osobu schopnou pomoci .I podrobnější popis vozidla často pomůže - alespoň blíže identifikovat závadu - např. těžko bude u vozu s najetými 20 kkm ucpané palivové potrubí , po 120 kkm už je to vysoce pravděpodobné .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod tavri » čtv pro 17, 2009 16:08

Napadá mě stará známá věc - studené/teplé svíčky, máš správný typ?
např. já mám BRISK LR15YC-1
Dále bych nalil do plechovky trochu technického benzínu a štětkou vyšmrdlal špínu a mastnotu okolo čidla detonací a na zapalovacím bloku... kvůli el. svodům...?
Mně to kdysi taky dělalo, vyčištěno a závada zmizela, už se to několik let neprojevuje...
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod petersv1 » stř pro 30, 2009 14:30

Díky Vám všem za dobré rady. Omlouvám se, že jsem tu dlouho nebyl. Odpovím všem najednou. Už od začátku co auto mám, bojuji se spínáním ventilátoru chlazení při studeném motoru. Vždy se to v záruce nějak opravilo a závada se po čase opakovala (výměna čidel, natažení nového uzemnění ŘJ..., dokonce mi kvůli tomu protáhli záruku na tuto závadu). Nyní znovu stávkuje, ale to jsem vyřešil jinak. Snímač detonací nevím kde je, ale snad ho dle ruského popisu dohledám, váhu vzduchu jsem i odpojil (aby se spustil nouzový program-bylo to bez vlivu).
Diagnostiku, věřím, bohužel jsem od Příbrami a jezdím na garančky do Sadské-100 km. Ač jsou přímo v Příbrami 2 servisy na Lady, nevěřím po zkušenostech ani jednomu-svěřil bych jim jen opravu mechanických závad a to ještě nerad. Tady ta závada se projevila 4 tis. km po garančce. nyní mám najeto 50 tis. km. Závada mě stále provází a je to nepříjemné, ale na roztlačení chytne vždy-ale nerad to dělám. Jezdím pracovně do Prahy ale ani jeden ze servisů mi kolegové ladisti nedoporučili. Takže pokud se nenajde soukromá osoba ke které bych na diagnostiku zajel, nechám to bohužel na Sadskou při příští garančce. Tady jim fakt věřím. Co mohu udělat hned a taky udělám, poslechnu tavriho a provedu chemickou očistu zapal. bloku a čidla detonací (až ho najdu). vyjde mi to asi až příští týden-a to má zrovna mrznout , tak nevím. Svíčky jsou určitě v pořádku, mám je ze sadské a byly tam už i před a jsou čerstvě čištěné. Určitě se ozvu. A díky za rady. A přeji Vám všem vše nej do nového roku.
petersv1
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř dub 11, 2007 09:10

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků