Zahřátý motor nejde nastartovat, zahřátý motor zhasíná

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod plavec » sob úno 27, 2010 18:13

A co váha vzduchu nebo snímač otáček na klikovce?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod petersv1 » čtv bře 04, 2010 10:31

Váhu vzduchu jsem zkoušel a to tak, že stav byl stejný pokud byla odpojena (náhradní program) nebo připojena, a dokonce jsem vyzkoušel i s jinou půjčenou a moje byla v jiném voze, stav stejný.
Snímač otáček na klikovce nevím jak bych ověřil, ale myslím, že kdyby byl vadný, tak by to buď šlo nebo nešlo. jenže mě to udělá opravdu jen cca 1x za 14-21 dní nyní (hodně se to vylepšilo po očištění zapalovacího bloku a čidla detonací, byť byly navenek čisté), přesto i po jejich očištění to občas udělá.
Ale díky
petersv1
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř dub 11, 2007 09:10

Příspěvekod petersv1 » úte čer 29, 2010 16:02

Tak mám další vývoj, na garančce po 60 tis. km mi byla přečtena řídící jednotka a nalezeny 3 chyby : - odpojení snímače teploty (provedl jsem onehdá osobně když jsem závadu testoval),
- chudá směs (k tomu vysvětlení, že je možné, že na LPG je chudší, takže se nejedná o závadu)
- snímač polohy klikového hřídele (zůstal mi původní, neb jej neměli na výměnu)

Je zajímavé, že závada se v poslední době téměř neopakuje, tak 1x za 14 dní. mezitím bych doplnil, že jsem si v půli dubna nechal namontovat LPG a jsem s ním naprosto spokojen. Bohužel, byť mám alternativní pohon, stejně musím startovat na problémový benzín, LPG se přepíná automaticky po dosažení teploty.

Bohužel, poslední 2 dny se mi začala objevovat jiná závada, studený motor nechytne jinak než s plynem a aby nechcípl, musím jej držet pod plynem. Současně, po chvíli se i chod motoru udrží, nicméně je trhaný. Po přepnutí na LPG běží stabilně. Zjistil jsem, že problém není, když odpojím váhu vzduchu, takže si předběžně myslím, že to je jasné..., no ale to je již asi jiná závada...
petersv1
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř dub 11, 2007 09:10

Příspěvekod Saša » úte čer 29, 2010 17:00

petersv1 píše:jsem si v půli dubna nechal namontovat LPG a jsem s ním naprosto spokojen. Bohužel, byť mám alternativní pohon, stejně musím startovat na problémový benzín, LPG se přepíná automaticky po dosažení teploty.

U í-ček je to normální postup , je to proto aby se nezalepily vstřikovací elementy a také proto že pro start na lpg nemá motor "tabulky" pro předstih , bohatost atd.. , ale většinou to startuje spolehlivě . Dá se nastavit niší přepínací teplota , nebo přepínání v závislosti na otáčkách (tak to mám já na 1.7 SPI ale to je jedno) Nebo si lze před nastartováním vybrat start jen na LPG . Skus si přečíst manuál k plynovému zařízení . Pak by se benzínový problém vyřešil "tak nějak sám" startováním na plyn .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod petersv1 » úte čer 29, 2010 18:20

Bohužel, mám tam element měřící teplotu a spínající při dané teplotě. Start na LPG není možný. Takže jediné řešení vidím ten element překlenout spínačem či tlačítkem a v případě nouze při startování zkusit startovat na LPG napřímo.
petersv1
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř dub 11, 2007 09:10

Příspěvekod plavec » úte čer 29, 2010 21:38

petersv1 píše:Bohužel, poslední 2 dny se mi začala objevovat jiná závada, studený motor nechytne jinak než s plynem a aby nechcípl, musím jej držet pod plynem. Současně, po chvíli se i chod motoru udrží, nicméně je trhaný. Po přepnutí na LPG běží stabilně. Zjistil jsem, že problém není, když odpojím váhu vzduchu, takže si předběžně myslím, že to je jasné..., no ale to je již asi jiná závada...

Ano toto mi dělala vdná váha vzduchu.Pak už bylo jedno jestli je motor studený nebo teplý.
A měl jsem tam taky lpg a pohoda.Přepínání tak jak píšeš. systém Elpigaz.Start na lpg je v "mojí" příručce popsán tak, že se má podržet při startu přepínací tlačítko na pár vteřin, ale mě to nefunguje a plynaři tvrdí, že to tak ani nezapojili.
V modrej plyn nemám a dneska jsem jel čepovat benzín, teda řeknu vám lidi, jak to tam můžete furt lejt? Vždyť jsem tam nechal přes tisícovku za nádrž :shock: to plynu mám ty nádrže DVĚ ! A ještě mi to obsluh načepuje.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Hurikán » stř čer 30, 2010 16:54

plavec píše:dneska jsem jel čepovat benzín, teda řeknu vám lidi, jak to tam můžete furt lejt? Vždyť jsem tam nechal přes tisícovku za nádrž :shock: to plynu mám ty nádrže DVĚ ! A ještě mi to obsluh načepuje.

My už jsme zvyklí. :lol: Je fakt, že mě ceny benzínu pěkně štvou, zvlášť když vím, o kolik Kč/l míň stojí v jiných inteligentnějších zemích, :x ale prostě už jsem se s tím tak nějak smířil. :|
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod tavri » stř čer 30, 2010 17:12

Také jsem o plynu uvažoval, zakoupil knihu Jezdíme na plyn od René Mario Cedrych... ...navíc já mám desítku stále jen dočasně :-D již 7let. :-D
Jezdím 9-10 tis km ročně, a když jsem do plynu nešel hned, teď už to nemá cenu...
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Saša » stř čer 30, 2010 17:43

Píšeš "Takže jediné řešení vidím ten element překlenout spínačem či tlačítkem"
Ono to nemusí (a pravděpodobně nebude) spínací prvek (termostat) ale proměnný odpor měřící teplotu reduktoru . Musel bys ho nahradit odporem odpovídající hodnoty "pro teplý motor" .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod zelvotron » stř čer 30, 2010 17:44

Na 10 tkm ročně to ani nemá moc smysl, taky jsem o tom uvažoval, stejně už mám auto od nich rozvrtaný, ale za ty problémy mě za to nestojí.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod plavec » stř čer 30, 2010 19:06

zelvotron píše:Na 10 tkm ročně to ani nemá moc smysl, taky jsem o tom uvažoval, stejně už mám auto od nich rozvrtaný, ale za ty problémy mě za to nestojí.

Takže do toho nakonec nejdeš?
Máš to od nich rozvrtaný a tak by vlastně byla ta montáž o to jednodušší. Myslím že kdybych byl v Tvojí situaci, tak na to asi taky prdím a koupim si měíční jízdenku na vlak a autem do práce ani nejezdím. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod petersv1 » stř črc 21, 2010 17:25

než jsem se sem znovu dostal, vidím že se tu otevřela zajímavá diskuse, tak stručně jen ke všemu, tu závadu po 60 tis. km jsem odladil nakonec efektně, "restartem řídící jednotky" odpojením akumulátoru. Od té doby vše v pořádku. najel jsem asi 2,5 tis. km a byl pouze jediný problém se startováním teplého motoru.
S tím spínáním LPG máš Sašo asi pravdu, je tam prvek podobný termistoru a zatím jsem nevěděl jak to provést. Ale zkusím změřit odpor za studena a za tepla, hned po sepnutí. pak bych tam měl asi vložit přepínač, kterým odpojím současný termistor a současně připojím náhradní odpor. Pokud ale bude přece jen závada v čidlu polohy klikového hřídele, tak nevím zda i jednotka pro LPG nevyužívá její polohy, pak by mi start na LPG který zatím nebyl vyzkoušen, asi taky moc nepomohl.
Ale LPG musím vychválit, je to levná pohoda. Jezdím běžně tak za 6,9-7,1 a to se s tím fakt nemazlím. Nyní jsem jel Rožnov p. Radhoštěm -Praha převážně po dálnicích a s plným autem, jel jsem běžně tachometrových 140-150 celou cestu a spotřeba 8l/100. je fakt, že když jsem tohle jel před 2 roky podobně na benzín, ale s prázdným autem, byla spotřeba 6,5 l benzínu na 100.
běžně na LPG ušetřím oproti benzínu 800,- kč/1000 km, a ujedu cca 22 tis ročně, takže se těch 27 tis. za montáž rychle vrátí, prostě to má pro mě cenu.
petersv1
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř dub 11, 2007 09:10

Předchozí

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků