Stránka 18 z 20

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

PříspěvekNapsal: pon zář 03, 2012 15:47
od zelvotron
Tak mě teďkon umřel motorek volnoběhu celkem z hodiny na hodinu, najednou vůbec nedrželo volnoběh, rozsvěcovala se che a hlásila chybu "chyba váhy vzduchu - nízká hodnota" což bylo logický, jelikož motorek volnoběhu asi zůstával zavřený a tedy tam toho vzduchu opravdu šlo málo až to zdechlo.

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

PříspěvekNapsal: pon zář 03, 2012 18:07
od Petr HC
Včera jsem popisoval podobnou závadu. Pomohlo to, co jsem psal a jak jsem slíbil, přečetl jsem dnes závady z ŘJ a bylo tam: 0102 - nízká úroveň sig. váhy vzduchu, 0132 - vysoká úroveň sig. Lambda sondy (nejspíš důsledek závady 0102) a 1606 - neznámý kód, který může souviset s poklesem napětí palubní sítě, poněvadž motor chvílemi běžel s volnoběžnými otáčkami 400 - 500 ot/min (a to již alternátor nedobíjí). Zadrhávání motorku volnoběhu jsem několikrát řešil a to buď kapkou řídkého oleje na hřídelku nebo jen "proběhnutím" od dorazu k dorazu pomocí diagnostického programu ICD.(pozor - při zpětné montáži do tělesa klapky, musí být regulační "jehla" v zadní poloze).

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

PříspěvekNapsal: pon zář 03, 2012 19:19
od zelvotron
Jo mě to ukazovalo právě tu 0102 ale právě jen jako důsledek toho, že zavřeným regulátorem volnoběhu nešel do sání vzduch. Motorek jsem zkoušel prostříknout ale pomohlo to jen na chvilku, naštěstí jsem měl doma náhradní.

1606 je chyba senzoru otřesů z vozovky

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

PříspěvekNapsal: úte zář 04, 2012 08:45
od Petr HC
zelvotron píše:...1606 je chyba senzoru otřesů z vozovky

Je zajímavé, že ICD tuto chybu hlásí a v seznamu chyb ICD chybí. Našel jsem ji po Tvém upozornění na Chiptuner.ru. Po najetí cca 100 km se zatím znovu neobjevila.

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

PříspěvekNapsal: stř zář 05, 2012 13:57
od JmJ
Mam dalsi dotaz a tentokrat dotaz o pomoc. Nevite o nekom, kdo by mel vadnou RJ BOSCH Euro 2 ?

ja mam totiz druhou RJ, ve kterou jsou vadne asi 2 soucastky, ktere nemaji oznaceni a nikomu se tedy nedari je vymenit. Pokud by byla vadna jina RJ, ktera ma tyhle soucastky ok, pak bych mel snaci dat do kupy jednu funkcni RJ. Jedna se o neco, co odbornici oznacuji jako "koncovy clen", z meho pohledu to vypada jako tranzistor, ale ma to vice nozicek a je to v RJ uchycene na chladacim zebru.

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

PříspěvekNapsal: stř zář 05, 2012 16:01
od žež
Nemá Plavec? Ten měl tuším E2

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

PříspěvekNapsal: stř zář 05, 2012 17:02
od zelvotron
Petr HC píše:
zelvotron píše:...1606 je chyba senzoru otřesů z vozovky

Je zajímavé, že ICD tuto chybu hlásí a v seznamu chyb ICD chybí. Našel jsem ji po Tvém upozornění na Chiptuner.ru. Po najetí cca 100 km se zatím znovu neobjevila.


Tak u mě to bude chtít asi ještě vyměnit čidlo klapky, někdy ukazuje 1% otevření i při puštěným plynu a jsou pak zvýšený otáčky, dělá to hlavně za studena, pokud ukáže 0% tak je chování ok. Jsem sice resetoval řj, chvíli to fungovalo, ale potom to opět chvílema ukazuje to jedno procento, což je naprd.

Jak to je s těma kontaktníma a bezkontaktníma čidlama vůbec, sice jsem chiptuneru čet, že jsou i ty bezkontakní, ale prodává se to u nás vůbec? Taky jsem viděl, že na některých starších oplech a fiatech jsou ta čidla stejná, ale nevím, jestli i elektricky, mechanicky jo vč. zásuvky. To by pak bylo lepší koupit nějaký čidlo od renomovanýho výrobce, než se furt patlat s těma ruskýma.

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

PříspěvekNapsal: čtv zář 06, 2012 09:12
od Petr HC
JmJ píše:...Jedna se o neco, co odbornici oznacuji jako "koncovy clen", z meho pohledu to vypada jako tranzistor, ale ma to vice nozicek a je to v RJ uchycene na chladacim zebru.

Nejspíše jde o t.zv."tranzistor array", tedy pole spínacích tranzistorů pro vstřiky,regulátor volnoběhu, relé ventilátoru, zapalovací blok, ventil absorberu atd. Pokud máš popis zapojení konektoru ŘJ, dalo by se to potvrdit ohmmetrem.
To Zelvotron : viz viewtopic.php?f=50&t=12359#p254114

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

PříspěvekNapsal: čtv zář 06, 2012 09:55
od JmJ
Ja mam primo oznacenou soucastku, ktera je vadna, jen na ni neni zadne typove oznaceni. Kdyby se vedelo co je to zac, asi by se dala sehnat druha. Ale zatim to kazdy vzdal. Mozna mit shema RJ by pomohlo a zkusim to na ruskem foru. RJ je myslim bosch 1.5.4.

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

PříspěvekNapsal: ned zář 09, 2012 13:46
od plavec
Mno osobně bych se s tou sočástkou zabejvat nechtěl. Bych vyměnil ŘJ kus za kus a hotovo.
Mám dvě skladem. Obrázek
Obrázek

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

PříspěvekNapsal: ned zář 09, 2012 16:52
od JmJ
plavec píše:Mno osobně bych se s tou sočástkou zabejvat nechtěl. Bych vyměnil ŘJ kus za kus a hotovo.
Mám dvě skladem. Obrázek
Obrázek


Muzes prosim jednu otevrit a vyfotit to? Na chladicim zebru by mely byt uchycene ty koncov cleny. To jsou rj z 8 ventilu, ze? Kolik si ji cenis? Jedovnici jedes?

Infomuju se predbezne na dostupne moznosti. Dik.

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

PříspěvekNapsal: ned zář 09, 2012 20:18
od plavec
rozebírat to nebudu. Něco na mě vyskočí (čertík z krabičky) a už to nedám dokupy a bude to na mě.
Cením ji na 1.5OOkč a jedovnici ještě nevím, zda pojedu,budu se snažit se tam dostat. Případně bychom snad sehnali poslíčka, po kterem by se dala ŘJ poslat.

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

PříspěvekNapsal: pon zář 10, 2012 07:31
od JmJ
Nevyskoci nic, je tam jen tistak chyceny k te spodni strane krytu. Vyfotil bych ti to, ale odevzdal jsem mou otevrenou RJ do servisu. Ja si myslim, ze tohle neni stejny typ RJ jakou ja potrebuju, ale ty soucastky ovladajici vystup by mohly byt stejne.

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

PříspěvekNapsal: pon zář 10, 2012 08:26
od Petr HC
To JmJ. Pokud máš 16 V, z roku okolo 2004, tak to bude nejspíše M7V 08 X 03 2112 – 1411 020 – 50 , kde M7 znamená verzi MP7.0H, V-přední náhon, N-rodina "stříkaček" VAZ, ((K)-Kalina), 08-16ventil 1,5l Euro3 , X-verze SW vybavení ŘJ, 03 verze "kalibrovky"-bukvami asi paměť konstant.

Re: Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

PříspěvekNapsal: pon zář 17, 2012 09:00
od JmJ
Jeste prosim jeden dotaz :-)

Nema nekdo prebytecnou lambdu pro 1.5 16V Euro 2 ? Pokud by nekdo mel a mohl vzit do jedovnice, tak by to bylo fajn.