Problémy se studeným startem, studený motor zhasíná

Moderátor: Moderátoři

Re: Studený start

Příspěvekod Petr HC » pát bře 02, 2012 11:13

(2) "Common rail" (rampa vstřiků) je zpředu motoru. (1) měřící bod tlaku paliva (pokud se zde nenaměří alespoň 2,5 Bar,je ucpaný filtr (6) nebo vadné čerpadlo (5) . (4) je redukční ventil (shora přívod podtlaku - zde napojit stříkačku nebo lépe na konci hadičky). Dobré je též změřit podtlak na nátrubku hadičky - za škrtící klapkou-vývod na vyrovnávací komoře - hliníkový válec nad výfukovým potrubím. (ve volnoběhu minus 0,25 - 0,3 Bar). Kolísá -li přisává se někde falešný vzduch.
Přílohy
Pal_soust1.jpg
Naposledy upravil Petr HC dne pát bře 02, 2012 11:22, celkově upraveno 2
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Studený start

Příspěvekod JmJ » pát bře 02, 2012 11:17

Petr HC píše:(2) "Common rail" (rampa vstřiků) je zpředu motoru (1) měřící bod tlaku paliva (4) redukční ventil (shora přívod podtlaku - zde napojit stříkačku nebo lépe na konci hadičky). Dobré je též změřit podtlak na nátrubku hadičky - za škrtící klapkou (ve volnoběhu minus 0,25 - 0,3 Bar). Kolísá -li přisává se někde falešný vzduch.


perfekt. diky!

kdyz nic, aspon zatim projdu ty hadicky na netesnosti.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Studený start

Příspěvekod zelvotron » pát bře 02, 2012 17:37

Čidlo dorazu škrtící klapky desítka nemá, fakt, že je klapka zavřená zjistí řj z čidla polohy klapky. Do toho ventilu vede bílá hadička s podtlakem ze škrtící klapky podél zapalovacího bloku a sání ke 4 válci, měl sem jí zpuchřelou, ale nic moc extra divnýho to nedělalo.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Studený start

Příspěvekod JmJ » pon bře 05, 2012 08:19

Tak sem to trochu vice prolezl, ale zadne uzavery zatim nemam.

skrtici klapku sem vypucoval, spina tam samozrejme byla, ale asi nic dramatickeho, hadicky s podtlakem jsou ok, jen hadicka k absorberu mi prisla netesenici, tak sem ji zkratil rozpraskane kraje a znovu ji nasadil. bohuzel vysledek jsem zatim neoveroval, ale moc sanci na zlepseni tomu nedavam :-)

ovsem zjistil jsem, ze zpetny ventilek na podtlaku ke klapce vnitrni cirkulace vzduchu je temer nepruchodny i v tom smeru, ktery ma byt pruchodny, tak jsem ho trochu poladil a te je dokonce i slyset, kdyz se klapka zavre (je vetsi podtlak u klapky). tak treba se bude klapka schopna zavrit i na dalnici :lol:
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Studený start

Příspěvekod zelvotron » pon bře 05, 2012 17:59

JmJ píše:ovsem zjistil jsem, ze zpetny ventilek na podtlaku ke klapce vnitrni cirkulace vzduchu je temer nepruchodny i v tom smeru, ktery ma byt pruchodny, tak jsem ho trochu poladil a te je dokonce i slyset, kdyz se klapka zavre (je vetsi podtlak u klapky). tak treba se bude klapka schopna zavrit i na dalnici :lol:



No takový fičury tam já nemám, já mám jenom to tlačítko :) Hele ale ono by v tom taky mmohl bejt problém, že by ti tamtudy někudy utíkal podtlak a tim by to blbnulo.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Studený start

Příspěvekod JmJ » pon bře 05, 2012 18:10

zelvotron píše:
JmJ píše:ovsem zjistil jsem, ze zpetny ventilek na podtlaku ke klapce vnitrni cirkulace vzduchu je temer nepruchodny i v tom smeru, ktery ma byt pruchodny, tak jsem ho trochu poladil a te je dokonce i slyset, kdyz se klapka zavre (je vetsi podtlak u klapky). tak treba se bude klapka schopna zavrit i na dalnici :lol:



No takový fičury tam já nemám, já mám jenom to tlačítko :) Hele ale ono by v tom taky mmohl bejt problém, že by ti tamtudy někudy utíkal podtlak a tim by to blbnulo.


urcite tam taky mas zpetny ventil na te hadicce k ovladani vnitrni cirkulace, nebo ten novsi typ ventilace nema moznost uzavrit uplne nasavani vzduchu?

ten zpetny ventil nema na unik podtlaku vliv. hadicka k nemu tesni, hadicky dal taky tesni a on nikde vzduch neprisava. on ma jen propoustet vzduch pouze jednim smerem, jenze ten propustny smer se nedal ani pri veskere snaze mych plic profouknout, takze zakonite musel dost oslabovat podlak vedouci k ovladani te klapky. kdyz jsem ten ventilek vyhodil uplne a hadici nahradil hadici z 2104, tak pri zvareni klapky se ozvala brutalni rana, jak ji to silne pricuclo :-) s ventilkem v puvodnim stavu to zavreni nebylo slyset vubec, ted po uprave to rozumne klepne :-). no proste sranda.

spis by neplechu mohla delat ta hadice od absorberu. ta mi prisla neduveryhodna.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Studený start

Příspěvekod zelvotron » pon bře 05, 2012 20:17

nn, fakt to tam nemám, mám novější typ topení, do kterýho jde dát pylovej filtr, ale nemá vnitřní cirkulaci, zajímavý je, že čudlík na palubce je, ale není zapojen.

Jinak jestli ta hadice vede k sání tak by to bordel dělat mohlo, ještě bych kouknul na nádobku separátoru v LZ blatníku, pokud není ještě platová, ale už plechová tak bude určitě prohnilá, ale to spíš taky tak mimochodem, vliv to asi mít nebude.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Studený start

Příspěvekod JmJ » úte bře 06, 2012 08:06

Tak vcera jsem udelal testovaci start po vice jak 24 hodinach stani a vse probehlo rekl bych perfektne. Ale to muze byt nahoda :-). Neverim tomu, ze bych to opravil ;-). mozna pomohlo rozebrat a slozit :lol: neverim tomu a sere me to, ze me to dava takovehle falesne nadeje :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Studený start

Příspěvekod Luděk Musil » úte bře 06, 2012 09:15

JmJ píše:... Neverim tomu, ze bych to opravil ;-). mozna pomohlo rozebrat a slozit :lol: ... :-)

A co gdyž ja? Saša taky před dvěma lety jen rozložil, vyfoukal a složil diagnostiku na Spi a od té doby funguje. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Studený start

Příspěvekod JmJ » úte kvě 29, 2012 14:04

Idle runnig story continues :-)

divny start a obcasne chcipnuti pri vyrzeni z brzdeni motorem je tu stale s nami. uplne nove cidlo klikovky nepomohlo (necekal jsem to, jen uvadim jako fakt), uplne novy krokovy motorek volnobehu nepomohl. vsechny podltakove hadice jsem vymenil, prekontroloval. Klapka je vycistena.

Nove sem meril tlak ve vstrikovaci kolejnici. Podle drobkova tlakomeru je pri volnobehu 250 kPa, pri zakolisani volnobehu pod 800 otacek padne na 220 kPa, pri pridani plynu vyleti nekam nahoru a zkoriguje se. Predepsana hodnota ma byt 280 kPa min? Pokud ano, pak je asi neco spatne :rolleyes:

trochu sem cekal, ze kdyz odpojim od redukcniho ventilu podtlak, tak se na volnobeh bude neco dit, treba ze pujdou otacky dolu ci tak neco. nedeje se nic. na mem voze i na fomove voze. pri zvysenych otackach jsem to nezkousel. co ten ventil ma tedy delat? ;-)

v otrokovich byli tak velmi hodni, ze mi pujcili na test pred prodejnou novou vahu vzduchu. motor se choval krapanek jinak, takze dost mozna za vsechno muze vaha. pujcim si od fomy jeho a uvidime. kdyz osadim puvodni vahu, co na aute byla, tak zlobi studeny start a pri studenem motoru jsou i diry v plynu. kdyz dam vahu od plavce, tak je studeny start lepsi, ale stejne otacky zlobi a nejsou diry v plynu. takze to fakt mozna chce proste uplne novou vahu.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Studený start

Příspěvekod Raduz » úte kvě 29, 2012 14:53

já měnil ještě čidlo vačky, ale diagnostika si výměnu žádala, váhu jsem neměnil

jo a u klapky jsem dával bezkontaktní snímač.....................

Vše při cca 75tis. a od té doby to byly Švícary ......................


Četl si?
viewtopic.php?f=86&t=11169
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Studený start

Příspěvekod JmJ » úte kvě 29, 2012 15:16

Raduz píše:já měnil ještě čidlo vačky, ale diagnostika si výměnu žádala, váhu jsem neměnil

jo a u klapky jsem dával bezkontaktní snímač.....................

Vše při cca 75tis. a od té doby to byly Švícary ......................


Četl si?
viewtopic.php?f=86&t=11169


cela finta je v tom, ze ja nemam stejne problemy jako jsi mel ty. mi se to nehreje, jede to dobre, spotreba je dobra, vsechno se tvari velmi spokojene, az na to, ze to nekdy zdechne :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Studený start

Příspěvekod Raduz » úte kvě 29, 2012 16:08

no mimo jiné jsem řešil toto
JmJ píše:Idle runnig story continues :-)

divny start a obcasne chcipnuti...........................


, že bych řešil, že se něco moc hřeje to si nějak nepamatuji a číst to znovu už nechci :rolleyes:

nevím kolik máš najeto, ale jak mi bylo řečeno tak ty čidla mají také svou životnost ...........................
®; Člen LKCS
Uživatelský avatar
Raduz
 
Příspěvky: 4069
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Studený start

Příspěvekod JmJ » úte kvě 29, 2012 16:23

Raduz píše:no mimo jiné jsem řešil toto
JmJ píše:Idle runnig story continues :-)

divny start a obcasne chcipnuti...........................


, že bych řešil, že se něco moc hřeje to si nějak nepamatuji a číst to znovu už nechci :rolleyes:

nevím kolik máš najeto, ale jak mi bylo řečeno tak ty čidla mají také svou životnost ...........................


jasne. ja beru v potaz uz uplne vsechno, ovsem divny start je moc obecny popis ;-) ja mam start na par prevalni motoru a to vzdy. chytne, da otacky treba 1500, pak trochu stahuje a padne na 500, zachranuje, zachrani a drzi. nebo zdechne, dam druhy start a drzi. pak je klid, dokud motor uplne nevychladne. najeto mam 50 000, dela to tak 10 000 km ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Studený start

Příspěvekod zelvotron » úte kvě 29, 2012 17:26

Jen tak mmch, 160 tis. a váha původní. Jinak to bezkontaktní čidlo klapky je podle mě mýtus.

Ten ventil zavírá vratku z railu do nádrže při prudkým přidání plynu (tj zrušení podtlaku v sání), čímž dojde ke krátkodobýmu zvýšení tlaku paliva.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků