Poloosy, homokinetické klouby, manžety

Moderátor: Moderátoři

Re: Poloosa, manžety

Příspěvekod Wolf » úte lis 10, 2009 12:00

Petr HC píše:Vím ,ale přece by nebyl problém ty manžety vyvážit - třeba tím, že by spoje byly po obou stranách nebo na protější straně spoje vyvažovací nálitek ( pokud by vůbec nějaká nevyváženost na tak malém průměru vadila). A těsnost lze zajistit slepením styčných ploch. Ale to by se braly "kšefty" značkovým servisům. A o tom to asi je.

To asi bude hlavní důvod. A podružný ten, že brání tomuto řešení bezpečnost, ani podle našich předpisů nesmí mít rotující (nekrytované) části žádné výstupky (co kdyby se někdo ukrýval v motorovém prostoru a utrhlo mu to rukáv :D )
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod zelvotron » úte lis 10, 2009 14:11

Už se to tu řešilo, i jsem sem psal stejnou námitku jako Wolf, že na škodovkách se to netočí... Hlavní důvod je asi ten, že točící se manžeta na předním kole, kterým se i zatáčí musí být ve všech směrech stejně ohebná, což u dělený nejde zaručit - vždyť se tam dává v tom spoji pod nejty/šroubky plech, aby to těsnilo...

Pokusy s dělenou a lepenou manžetou tu dělal Rudo.

Nicméně to je asi irelevantní, rozhodně bych to nijak takhle nebastlil a myslím, že ani Tavri toto nehledá.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod tavri » úte lis 10, 2009 15:59

Objednal jsem originalní díly, t.j. manžety a pásky, vzhledem k počasí se o to svépomocí nebudu pokoušet a dám to někam do servisu...
Kdyby to šlo bez sundávání spodního deklu, a vylévání oleje z přev. a jen to vycukat podle toho co poslal PETR_HC, tak by to za pokus v garáži stálo...
Skládací manžety, to neměl ani Trabant, ani Tavria, to si u kloubu neumím ani představit.
Kdoví co tomu bude, asi před měsícem jsem měl auto na rampě a pochvaloval si, jak nemám žádné gumy na autě zpuchřelé, muselo to prasknout náhle... doufám, že ne v důsledku nějaké neispravnosti kloubu
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Re: Poloosa, manžety

Příspěvekod Čahoun » úte lis 10, 2009 17:26

tavri píše:....mám v háji manžetu, tu u kloubu :( už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...

Stačí sundat kolo, povolit poloosu, povolit a vyklepnout kulák řízení, povolit spodní kulák na těhlici, opatrně vysunout těhlici z poloosy, možná ještě povolit třmen brzd. Kloub na poloose jde sklepnout kladivem, povolíš pásky na manžetě, musíš dát prudkou ránu, on seskočí. Dej pozor, ať ti nevyskočí poloosa z převodovky, drž jí. Někdy to trvá déle, nechce se mu, musíš vytrvat. Pak až bude dole, sundáš starou manžetu, kloub vymyješ benzínem, znova namažeš, nasadíš novou manžetu a naklepneš na tyč poloosy. Pak utahneš motex-pásky a to je celé.
Today...tomorrow.....TOGLIATTI!!!
Čahoun
 
Příspěvky: 75
Registrován: pát led 12, 2007 00:45
Bydliště: Praha 4-Braník

Příspěvekod tavri » pát lis 13, 2009 22:07

díky za rady. Dal jsem to včera do servisu a dali mi tam nějakou univerzální manžetu, tu co se přetahuje přes kloub. Teď jsem sundal kolo a celé to omrknul, kouzelník povolil jen středovou matku a ty dva šrouby dole u kuláku, manžetu provlíknul pomocí nějakého přípravku skrz střed... Udělaný to je dobře, manžeta je velká a dlouhá, přesto nikde o nic nedrhne... ten menší otvor je uchycený až za to místo kde je tyč zesílená...
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod tomassva » sob bře 06, 2010 12:00

měl jsem podobný problém a nakonec sem si našel hlápka, co opravuje vozidla 2km odemě, je tu novej. za komplet rozvody, výměnu brzdových hadic a výměny té manžety si vzal 600Kč. hadice byly ještě asi původní, rozvoďák bůhví, jak to s ním bylo ale byl pěkně poposunutej a prachovka byla úplně v háji. doporučil mi koupit originální, že prý ty univerzální za moc nestojí. mám Ladu 2110 r.v. 1999 8ventil přivezenou od Šumperka. Já jsem od příbrami
Tomáš Svátek
tomassva
 
Příspěvky: 19
Registrován: sob bře 06, 2010 11:35
Bydliště: Buková u příbramě

Příspěvekod plavec » ned bře 07, 2010 00:53

tomassva píše:mám Ladu 2110 r.v. 1999 8ventil přivezenou od Šumperka. Já jsem od příbrami

vítej v klubu kámo. Hodně šťastných kilometrů s tímto povozem a co nejméně závad. :wink:
Ta manžeta stojí kolik kč?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod tavri » ned bře 07, 2010 07:39

Původní 2 manžety s páskama stály ve Skalici celkem cca 200 Kč. Zboží mají z POP-artu.
Neorigo manžeta z místní opravny stála kus 200 Kč, 300 za práci.
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Re: Poloosa, manžety

Příspěvekod jjenik » sob lis 20, 2010 10:37

Čahoun píše:
tavri píše:....mám v háji manžetu, tu u kloubu :( už to někdo na desítce vyměňoval? Co všechno musí ven...

Stačí sundat kolo, povolit poloosu, povolit a vyklepnout kulák řízení, povolit spodní kulák na těhlici, opatrně vysunout těhlici z poloosy, možná ještě povolit třmen brzd. Kloub na poloose jde sklepnout kladivem, povolíš pásky na manžetě, musíš dát prudkou ránu, on seskočí. Dej pozor, ať ti nevyskočí poloosa z převodovky, drž jí. Někdy to trvá déle, nechce se mu, musíš vytrvat. Pak až bude dole, sundáš starou manžetu, kloub vymyješ benzínem, znova namažeš, nasadíš novou manžetu a naklepneš na tyč poloosy. Pak utahneš motex-pásky a to je celé.

No tady to vypadá jak to píšeš jednoduše ale naopak to zas taková srada nebyla podle postupu sem vyndal spodní a horní čep vytočil středovou matici a sundal kloub pak sem se snažil ,,zklepnout" kloub poté sem do toho mlátil a nic jinýho mi nezbilo než sundat celou poloosu a jet za někym kdo se vyzná zase se skoušela taktika z kladivem nakonec upnula poloosa do svěráku a s použitím dvou montpák se podařilo kloub sundat stim že já si na jednu páku stoupnul a druhej pořízek na ní celou váhou zatlačil jako že ani jeden nejsme žádný vyžle tak i přesto sme na tom chvilku skákali ve vnitř je pojistnej kroužek ten samozřejmě prask a kloub vyjel ven manžetu sem nasadil kloub vymil dal sem novej pojistnej kroužek vazelínu prachovku spátky do převdovky a tradá akce v Dačicích.Nandání do převodovky nebyl problém ač mě plavec psal sms že by tam mohla nastat komplikace. Takže ted se vyznám v ladovce zase o něco víc :-) :D :D
jjenik
 
Příspěvky: 71
Registrován: pon lis 30, 2009 20:14
Bydliště: Počátky

Příspěvekod plavec » sob lis 20, 2010 13:15

jjenik píše:já si na jednu páku stoupnul a druhej pořízek

hm, takže tohle by stejně nebyla práce pro mě, když nejsem zrovna Pořízek :D
jjenik píše:Takže ted se vyznám v ladovce zase o něco víc

A aby ses vyznal ještě víc, tak Ti můžu sehnat dílenskou příručku. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod JmJ » úte led 15, 2013 12:30

Tak ventilator kaslu, po 40 km obcasneho hrkani rupl kloub na levem kole. No do servisu to nebylo daleko. Asi mam zlou karmu nebo tak neco.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod Cory » úte led 15, 2013 14:07

Plavcov syndróm...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod JmJ » úte led 15, 2013 14:19

Cory píše:Plavcov syndróm...


nestras.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod FOMA » úte led 15, 2013 16:35

To jsou ty ND od Plafca....a já říkal neber je, vys..e se ti stejně něco jinýho...
Každopádně tuhle závadu bych od 111 nečekal, že se vysype něco v el.instalaci, hydraulice(válečky apd.) to bych čekal, ale že něco z podvozku po tak malém nájezdu km - to nechápu.
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-nyní
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní

Lada = Levné A Dobré Auto
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Re: Ventilátor topení

Příspěvekod JmJ » úte led 15, 2013 16:40

FOMA píše:To jsou ty ND od Plafca....a já říkal neber je, vys..e se ti stejně něco jinýho...
Každopádně tuhle závadu bych od 111 nečekal, že se vysype něco v el.instalaci, hydraulice(válečky apd.) to bych čekal, ale že něco z podvozku po tak malém nájezdu km - to nechápu.


manzety byly zrejme ok, ale tezko rict, co se s takovym kloubem deje, kdyz 10 let temer nejezdi. Kazdopdne me celkem zaujalo to, ze to zacalo pekne kopat do volantu, jako by se kolo zasekavalo, coz pak ustalo a pak najedou lup a byl to v haji. Cele to mohlo trvat tak 40 km. Km - korycany - jarohnevice.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6484
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 0 návštevníků