Alternátor a řemen

Moderátor: Moderátoři

Alternátor a řemen

Příspěvekod tavri » úte kvě 13, 2008 15:13

Během rozvodové anabáze jsem si povšimnul zpuchřelého řemene k alternátoru. Původní 8 let starý БРТ-742 měl jaksi dost a tak jsem na ruském webu vyhledal jeho alternativu a zakoupil DAYCO 6PK-736 Je o malinko menší, jen o pár mm se dostane blíže k motoru, ale žádný strach, sedne tam jak víno a v pohodě se dopne.
ilustrační foto: Obrázek
Vyměnil jsem si ho sám, přístup normálně z vrchu a zabere 3 minuty. Gola sada klíč 13 a a desítka normální klíč.
Krásná jednoduchá operace, když vzpomenu, jak jsem u Trabanta musel vzpříčit prkno mezi motor a dynamo nějak se o něj opřít a poutahovat 3 šrouby a sápat se tam z pod nárazníku...
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Petr HC » úte kvě 13, 2008 19:02

Na toto téma si přihodím úryvek z 3 stránkového dopisu zaslaného vedení AutoLada před ukončením záruky na moji L2112.
Cituji :
Nejvíce mne však vystrašily nezdravé zvuky na pravé straně motoru . Při návštěvě servisu v PC – ještě před první garanční prohlídkou jsem byl ujištěn pracovníky servisu , že se závada ztratí během záběhu motoru . Za stavu cca 2200 km při prvé garanční prohlídce , kdy závada nadále trvala, jsem byl opět ujišťován , že je způsobena řídkým záběhovým olejem a že se po výměně za běžně doporučovaný olej ztratí . Po „projetí“ vozu techniky servisu ( 28 km) byly přední disky černější od rozprášených brzdových destiček a kotoučů než když najedu s vozem 1000 km – nalezeno nebylo nic a technik tvrdil , že nic neslyší (nejintenzivnější „zvuk“byl vždy cca 10 min po nastartování – dokud se motor neprohřál) . Nejvíce mne za této situace překvapil přístup majitele opravny , který nejprve nechtěl trvající závadu napsat do servisní knížky vůbec a teprve po několika mých urgencích neochotně oddělil téměř nic neříkající zápis „Při studeném motoru zvuky“ a doplnil text „ 4. 8. 05 Trvá“ . Přitom přes moji opakovanou žádost striktně odmítl sepsat na tuto - tehdy podle mne závažnou závadu Reklamační list , jak předepisuje čl .4 Záručních podmínek s tím, že jej plně nahrazuje servisní knížka. Bohužel závada trvala nadále – dalších cca 600 km.
Proto jsem navštívil známého automechanika , který mne přesvědčil (porovnáním „zvuků“ s frekvencí zážehů) , že zvuky nepochází z rozvodového mechanizmu , jak jsem se domníval (proto jsem závadu považoval za závažnou) . Doma jsem poslechem „přes šroubovák“ – tedy bez nákladných diagnostických přístrojů , přípravků , školení a denní praxe v autoopravárenství zjistil, že zvuk vychází od alternátoru . Po demontáži řemenu alternátoru závada rázem zmizela. Poté jsem z vnitřní strany řemenu vydloubl několik zaseknutých pevných částic (asi kamínků) a bylo po závadě . Nevím, kolikrát bych ještě musel jet do PC a zpět (105km), aby tato banální (i když přiznávám dost záludná) závada byla odstraněna a kolikrát by ze mne výše jmenovaný servis dělal „blbce“ – včetně poznámek , že vůz je určen k ježdění , ne na poslouchání .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Jelen » úte kvě 13, 2008 19:12

A byla nějaká odpověď??? Je zvláštní, jak kamínky měli vliv na ohřátí motoru...
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod zelvotron » úte kvě 13, 2008 20:54

Skromně si troufám odhadnout, že odpověď nebyla žádná. 8)

Tavri, můžu se zeptat, kde jsi objednával ten řemen a ty věci na rozvody?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod tavri » úte kvě 13, 2008 21:20

zelvotron píše:Tavri, můžu se zeptat, kde jsi objednával ten řemen a ty věci na rozvody?

Normálně u nás v Trutnově. Kladku v BOS autodíly http://www.bosauto.cz/ a řemen http://www.atsservis.cz/
Řemen na alternátor opět v BOS autodíly, stál 293 Kč.
U BOSu dodání do druhého dne, u ATS jsem tam v 9 dopoledne telefonoval a v 15 hod téhož dne byl řemen k vyzvednutí. Ještě tu máme nově třetího prodejce autodílů na objednání, ale nemám zkušenost, je z ruky na jednom předměstí...
Jsou to všechno regionální prodejci ve smyslu jakési Auto Kelly nebo k čemu to přirovnat...
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Petr HC » úte kvě 13, 2008 22:03

For Jelen a Zelvotron - vedení AutoLada mi dodnes na můj dopis neodpovědělo , ale k jejich cti musím říci ,že zařídili to , že mi přišla výzva ze servisu z Mělníka , kde jsem se opravdu cítil jako PAN ZÁKAZNÍK a vše co jsem reklamoval mi bylo k plné spokojenosti uvedeno do pořádku . (Ťukám na dřevo ,abych to nezakřikl) . K té závislosti na ohřátí - nešlo zřejmě o ohřátí motoru ,ale o ohřátí a tím změknutí řemenu a kamínky se po cca 10 min. chodu motoru do něho "zamačkly" a opakovalo se to po každém startu ,pokud byl mezi tím motor nějakou dobu v klidu .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod plavec » stř kvě 14, 2008 11:37

To je zvláštní, že se tam ty kamínky dostaly, vždyť je zespoda kryt. :shock:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Jiri » stř kvě 14, 2008 12:02

kamínky se do řemenu mohly dostat ve výrobě... zní to divně ale je to tak:-)
měl jsem jednu ruskou pneumatiku která měla z boku malou trhliniu a když se do ní člověk kouknul byl uvntř pogumovaný písek... holt saze co se přiávají do gumy byly z vymetenýho komína kde se sypala omítka...kdo neviděl na vlastní oči , nepochopí .....
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod paves » pon kvě 19, 2008 13:15

Petr HC píše:...včetně poznámek , že vůz je určen k ježdění , ne na poslouchání...

na to maji asi vsichni servisaci nejaky skoleni :(
bad sex is better than a good day at work
Uživatelský avatar
paves
 
Příspěvky: 202
Registrován: pon dub 09, 2007 08:14
Bydliště: na vltave

Příspěvekod Petr HC » pon kvě 19, 2008 14:06

paves píše:
Petr HC píše:...včetně poznámek , že vůz je určen k ježdění , ne na poslouchání...

na to maji asi vsichni servisaci nejaky skoleni :(

To snad není ani školením ,ale děděním z generace na generaci ,poněvadž stejnou "hlášku" jsem slyšel v roce 1988 ,když jsem reklamoval v záruce Ladu 2104 v České Skalici - hučel třetí převodový stupeň - neudělali s tím nic . Naštěstí hučel úplně stejně po 120 000 km, když šla "skoro domů" - na Ukrajinu .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Jiri » pon kvě 19, 2008 16:35

oni jsou zvuky a zvuky... a pak dilema koho poslechnout a koho ne..
převodovka se mi na ladě nelíbila už od začátku .. vadila mě nesynchronizace dvojky při podřazení a a nejdrříve jsem si říkal že je ot syrové a že se to ochdí. Nestalo se a tak i zvuk který byl slyšet při neutrálu mě znepokojoval.... odpověd všech autorizovaných servisů lada.. to je normální .. to dělaj všechny, kvuli te dvojce prece nebudeme vyndavat převodovku ..
jeden garážník co lady nedělá, mi na tom měnil tlumiče. Byl to odpůrce značky ale znalec.
jeho verdikt byl neuprosny..zbav se toho .. ta převodovka divně hučí , dávám jí 10 000.
moc jsem mu nevěřil a on "neměl" tak úplně pravdu - převodovka vydržela dalších 13000 a dost :-).......
komu věřit? no v případě lady tady moc autorizovaných servisů, kterým se dá věřit není.
Jiri
 
Příspěvky: 867
Registrován: pon čer 07, 2004 22:41

Příspěvekod plavec » pon kvě 19, 2008 20:43

Kolika servisům se dá věřit nevím, ale panu Nedbalovi věřím.Ikdyž ano může se splest, to asi každý, ale on nemá zájem ladovkáře oškubat. :wink: Toť můj názor.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod plavec » pon kvě 19, 2008 20:47

Pánové v neděli jsme dělali alternátor a překvapilo nás, jak je to dokonale vymyšlený.Aby sme se dostali na sběrače, tak stačí povolit M6 matka a ten černý plastový kryt pak ještě drží nahoře za takovou packu- ta se ohne šroubovákem a jste tam, žádný rozebírání, žádný sundavání alternátoru z řemenu.To se nám líbilo.Jinak neví tu někdo, jestli se nechá sehnat jen ta hřídelka (mám ji očesanou) celej novej altík je blbost kupovat. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod tavri » pon kvě 19, 2008 21:00

Celý auto je dobře dělaný, na domácí opravy. Teď jsem kuchal Felicii a málem mě švihlo. Blbej výfuk a já ho musel oloupat sikovkama jak konzervu, ten spoj střední/zadní díl. A ten hrozně schovaný palivový filtr...
Desítka je na tohle docela fajn 8)
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod plavec » pon kvě 19, 2008 21:23

Prosimtě o výfuku mi ani neříkej, přístup je tam u 111ky nádhernej ale jak ten muj vypadá? :axe: Pořád laboruju aby tam nějak rozumě sednul a pořád mi poslední díl mlátí ten tlumič o podvozek.A teď ještě proreznul prostřední díl. :?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Další

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků