Stránka 25 z 29

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

PříspěvekNapsal: sob zář 14, 2013 23:05
od Dřevák
když už je tu taková pěkná debata o brzdách, na stříbrným shnilákovi docela silně kopou brzdy. A kopou i na ručku, takže soudím, že zadek je nakaši. (to je z japonštiny) Taky ručka bere úplně nahoře, no spíš nebere. Náhle proti svý vůli budu mít zadní brzdy z auta s šedesíti tisíci, brzdilo dobře (na ladu) takže doufám, že problém vyřeším.
Jo hoši, brečíte tu nad brzdama, jezdili jste někdy s trabantem? Asi ne, jinak by vám laďácký brzdy přišli dokonalý. Jenže já dneska jezdil s VW polo, no až tak dokonalý asi fakt nejsou. A co jsem vlastně chtěl říct, to už taky nevím. Pivo je mocný. :-)

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

PříspěvekNapsal: ned zář 15, 2013 11:53
od dmatej
Sundat buben a nechat ho stočit, pokud jinak vypadá dobře. Já měl na Kalině stejnej problém, ale loupal se hliník od litiny. Zkusili jsme to oloupat a stočit, ale po 1000 km to bylo zase stejný. Bubny jsou stejný i na Samaru. Koupil jsem nové celolitinové Cifamy ve slevě a zatím jsou bez chybičky :-)

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

PříspěvekNapsal: pon zář 16, 2013 07:12
od dvk
Ty hliníkové bubny nemá cenu stáčet, pokud už jsou na autě nějaký pátek, je středová díra ohnilá a nejde to pořádně vystředit v soustruhu a pak znova na náboji. Takže sice se to přetočí, ale po montáži to kope zas.

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

PříspěvekNapsal: pon zář 16, 2013 20:26
od Majo
nemusis to upnut za stredovu dieru, v pripade samarackych neni problem za vonkajsok a stredovu dieru jemne liznut. v pripade klasiky/nivy treba trosku vacsi sustruh :-D

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

PříspěvekNapsal: pon zář 16, 2013 22:13
od dmatej
Středovej díře není vůbec nic, loupe se ta vrstva, co jde přes litinu. Ale to už je fuk - ten buben byl vyvažovanej už z výroby, nejspíš se na něm vůbec něco nepovedlo :-)

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

PříspěvekNapsal: sob dub 19, 2014 11:06
od usirew
Nazdárek, rád bych repasoval přední brzdiče (vyměnil prachovku, těsnění) Máte někdo zkušenosti s tímto zákrokem? Mám totiž problém z tím levým, který se špatně vrací a ozývá se pískání a disk se hodně zahřívá. Koukal jsem na videa, jak se to dělá a podle všeho mi bude stačit jenom sada těsnění a prachovek + potřebný "vercajg" :D potřebuji akorát vědět jaké to těsnění a prachovky koupit, jsou stejné jako na Samaru?

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

PříspěvekNapsal: sob dub 19, 2014 12:19
od mirozv
Pokiaľ nie je pôvodná prachovka viditeľne poškodená, videl by som to na prihrdzavený piestik. Brzdovka je sviňa. Prachovka bu mala byť rovnaká aspoň číslo je +21080-3501058-00. Hádam pre 8 aj 16V je to rovnaké

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

PříspěvekNapsal: sob dub 19, 2014 14:41
od usirew
no prachovku jsem moc nezkoumal, ale jsem rozhodnutý, že to udělám, nemám zájem aby se mi necelý rok starý kotouč zvlnil. Asi nebude nutné měnit i trubice, postačí ty prachovky a těsnění, vyměním i odpouštějící šrouby, a taky vyměním i brzdovou kapalinu. Ale mám problém. Na zadním bubnu, jsem jeden odpouštějící šroub ukroutil. Těsní, ale rád bych ho vyměnil. Máte nějaký tip jak ho dostat bezpečně ven?

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

PříspěvekNapsal: sob dub 19, 2014 17:24
od smajchl
Jestli se ti povede povolit trubici opatrne a fakt dobrej klic to chce stranovej aby nemel zadnou vuli... tak vyndej cely prase a za ten vypustnej sroub to upni nafest do sveraku, to sem udelal ja a slo mi to pak i rukou otocit... a pritom sroub uz nemel ani naznak matickovityho tvaru... a wd40 se rika ze pomaha, sam nevim pac mi prislo ze se moc hluboko nedostal... a to sem to tim sprejem hodne trestal...

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

PříspěvekNapsal: sob dub 19, 2014 17:56
od JmJ
Vyndat valecek, shodit prachovky, vytahnou samotny pist, ocistit, osmirkovat a osetrit silikonovou vazelinou, pak slozit :-) zkontroloval bych i ty pruziny, co roztahuji trmen. Zvladl jsem to i ja - monter teoretik. S pistkem se nejlepe manipuluje sikovkama. Chytit a tocit s nim.

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

PříspěvekNapsal: sob dub 19, 2014 18:22
od FOMA
No a nebylo by lepší vyměnit rovnou celý brzdič s pístkem a rovnou na obou stranách? Na www:lada-dily.cz je mají za rozumných 300-400czk od MS, jsou to brzdy, takže na nich bych zrovna nešetřil a navíc je to sázka na jistotu a víš, že se k tomu nebudeš muset vracet a čas jsou také peníze. Osobně bych se už s kroužkem, prachovkou a pístkem asi nebabral.

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

PříspěvekNapsal: sob dub 19, 2014 18:25
od smajchl
FOMA: s tema novejma dilama to zas takova jistotka nenize to nebude tect... kdyz srovnas fenox plochu pistku proti originalu tak to vidis na prvni pohled jak je fenox hrubej proti origosi..

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

PříspěvekNapsal: sob dub 19, 2014 18:37
od FOMA
Tak já mám osobně už přes 2 roky právě Master Sporty a nemůžu si stěžovat, zatím fungují - netečou a brzdí souměrně. Navíc žádné jiné jsem ani v tu dobu nesehnal. Co se Fenoxu týče, tak ten jsem zrovna na mysli neměl, tam je to vždy sázka do loterie 50 : 50. MS si myslím, je přeci jen jistější a tak nějak o level výš.

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

PříspěvekNapsal: sob dub 19, 2014 21:46
od Křečík Barbuška
Zadní prasátka se dají pořídit od Ate či TRW do nějakých dvou stovek za kus.

Re: Brzdy - účinost a vadnutí

PříspěvekNapsal: stř dub 23, 2014 22:07
od dmatej
Taková technická ... na Kalině mám zadní bubny Cifam, litinové. Oproti originálním vynikají tím, že nekopou, a taky tím, že když potáhnete 1t na nebržděném vozejku a budete častěji brzdit, uvaříte brzdovku a z bubnů se vypálí barva :twisted:
Zkrátka Lada osazuje tuningové díly rovnou :D

Litina pojme hodně tepla, ale dlouho chladne ...