od rudo. » stř čer 11, 2008 19:04
Zadné brzdy sú komplet zo Samary. Predné brzdy majú večšie kotúče, ako na Samare. Desiatka je od Samary asi o štvrtinu ťažšia. Je otázka, že či konštrukčne toto na váhu 1130 kg stačí. Ak si zoberiem do úvahy, že tí Rusi nebudú až takí hlupáci, usudzujem z toho, že chyba bude v nekvalitnom materiáli predných kotúčov, čo teoreticky potvrdzuje ponuka iných kotúčov ako pôvodných ruských. Je skoro isté, že originály kotúče montované do nových áut za veľa nestoja. To tu potvrdí skoro každý. U nás v Prešove ponúkajú kotúče Holandské, jeden moj známi tvrdí, že po ich výmene je to akoby iné auto. Ja to ešte netvrdím, lebo som ich ešte nemenil, ale určite to spravím, lebo iné rozumnejšie, mne dostupné riešenie nevidím. Brzdy na mojej Lade nepočuť. Ak ich nepočuť na mojej Lade, tak ich nemôžme počuť ani na inej desiatke, samozrejme za predpokladu, že je tam všetko ako má byť t.j. použité brzdové obloženie sa neodlepuje, nie je zošúchané až na kov, vracia sa naspäť, je to čisté a pod. a má patričnú kvalitu, ktorú síce ja posúdiť neviem, kým to nie je namontovaná na mojom aute. V zadu mám nejaké RU obloženie a vpredu neviem, lebo ho menil majiteľ predo mnou a spomínal, že to urobil hlavne preto, že pískalo. Viem len, že sú to doštičky do Samary bez drôtikov ku hláseniu opotrebovania. Modré kotúče sú už spálené a podľa mňa ich treba tiež vymeniť. Záťažový regulátor zadných bŕzd sa nastavuje takto: dva tri krát zahojdáme zadkom prázdneho auta, pritom po stlačení ho nezabudnime pustiť. Robíme na rampe, alebo na kanáli. Regulátor je niečo ako hlavný brzdový valec, ale menší. Je pri zadnej náprave. Pri ňom je tyčka, ktorá je zafixovaná o priečne rameno zadnej nápravy. Regulátor je upevnený na držiaku na dvoch bodoch. Jeden uvoľníme a to ten, ktorý súvisí s premiestnením mechanizmu, ktorý spôsobí to, že sa meddzera akoby v nejakom zobáku zvečší, alebo zmenší. (V držiaku regulátora je obdlžniková dierka, tam uvidíme, akoby cuplík a tento posunieme skrutkovačom, môžme klepnúť aj kladivom.) Táto medzera má byť 2 až 2,1 mm. Nakoniec treba skrutku utiahnuť. Čím je mezdzera menšia tým je učinok bŕzd večší a opačne. Test funkčnosti som si urobil na suchej asfaltke na zimných gumách. Výsledok musí byť asi takýto: Najprv zablokuje pri prudkom zabrzdení predné a potom zadné kolesá. Čiary opísané gumami na ceste boli od predných kolies asi dva razy dlhšie ako od zadných. Najlepšie by bolo, aby tu ešte niekto dal názorný manuál.