Brzdy - účinost a vadnutí

Moderátor: Moderátoři

Připadají Vám brzdy u Lady desítkové řady oproti vozům jiných značek:

Anketa končí za pon kvě 05, 2008 07:47

Lepší
0
Žádná hlasování
Srovnatelné
6
43%
Horší
8
57%
 
Celkem hlasů : 14

Příspěvekod plavec » pát dub 25, 2008 10:04

Až k nebesům?TAk desítku off road jsem ještě neviděl, že bych přehlédl :roll:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod radek mb » ned dub 27, 2008 09:30

Tavri to trochu prehani :) k nebesum to neni,jen 70 mm.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod rudo. » čtv kvě 01, 2008 19:44

Nedá mi to a musím sa ozvať. Čahoun vám tu radí dobre a vy na tom špekulujete. Brzdy sú dôležitá vec! Už som to písal, ale asi zbytočne. Nastavte si omezdovače, alebo nech vám ich nastavia v servise! Aj mne Lada brzdila zle, keď som ju kúpil od ruky. Teraz brzdí výborne a s vednutím som sa ešte nestretol. Dajte si veci do poriadku a jazdite s tým ako sa má jazdiť a potom skúste mudrovať a kritizovať a uvidíte, že nebude o čom.
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod plavec » čtv kvě 01, 2008 19:50

Nuže táži se, jak správně nastavit omezovač?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod tavri » čtv kvě 01, 2008 21:40

To víš že jo, já na to sáhnu a přestane to brzdit. :-)
A do žádného servisu už nikdy na jakékoliv seřízení čehokoliv už nepojedu - viz téma rozvoďák.
...u toho omezovače je nějaká páka? Mám vzít sikovky a někam ji ohnout? Kam a jak? Někde něco povolit? Utáhnout?
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod Erik » pát kvě 02, 2008 05:39

Rudo, u mě nešlo o špatné brždění vinou špatně nastaveného omezovače. Kostky jsem vzadu neměl, na normální brzdění to brzdilo přijatelně. Ale šlo o vandutí brzd vinou přehřátí. A to docela rychle!
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Erik
 
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Příspěvekod Skalouš » pát kvě 02, 2008 07:16

souhlas s Erikem: Pro "tři" zabrždění po sobě se správně seřízená Lada chová stejně jako každé jiné auto. Ale jakmile člověk jede chvíli jako prase, tak se brzdy po relativně krátké době přehřejou a ztrácí účinnost. Projeví se to smradem a tím, že auto najednou brzdí s cca polovičním účinkem. Ačkoli jezdím stále stejně, tak na XM z roku 98 jsem přehřátí brzd zatím nedosáhnul. U Lady se mi to stávalo cca 5x do roka. Pokud ale člověk jede rozumně (což mi zatím nejde :-)), tak se ho tento problém vůbec netýká. A i když se mu tohle stane, pořád se toho moc neděje, stačí zpomalit a nechat brzdy vychladnout, po cca 5-10 minutách jízdy mezi kamiony (jejich rychlostí a bez brždění) se vše vrátí zpátky k normálu.
Naposledy upravil Skalouš dne pát kvě 02, 2008 07:20, celkově upraveno 1
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
 
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha

Příspěvekod zelvotron » pát kvě 02, 2008 07:17

Plavec: Se netaž a radši to najdi v tý knížce, co máš pučenou ;)

Myslím, že s tou pákou se po omezovači trochu dá tročku hejbat, no a kdyby ne, tak ohnutí páčky to jistí :D . A o kolik? No o tolik o kolik je zvedlý - samozřejmě v poměru k tomu, kde je páčka na nápravu chycená - šlo by to poměrně jednoduše spočítat, za předpokladu, že se tím zvednutím nezmění rozložení hmotnosti, což asi skoro ne...

Ale nejdřív by to hlavně chtělo vyzkoušet, jak to brzdí, třeba na sněhu ;) jestli po zablokování př. kol se za chvilku zablokujou i zadní. Aby se do toho člověk nevrtal zbytečně a něco tam nezk... :D
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Erik » pát kvě 02, 2008 08:35

Skalouši, taky souhlas, jen je otázka, když pak jedeš např. po dálnici a někdo před Tebou to zahamtne a ty budeš potřebovat s Ladou zastavit, tak jestli to přehřátí nepřijde dřív než zastavíš a pak už to nedobrzdíš. A na to nemusíš jet jako prase. Zase máš výhodu, že ti za tebou to vždycky ubrzdí :-)
1991 až 1995 Š 445 (r. v. 1958)
1994 až 1999 LADA 2101 (r. v. 1980)
1998 až 2003 Lada 21061 - 1500s (r. v. 1984)
2002 až 2008 Lada 2111 (r. v. 2000)
2008 dosud Honda Civic 1,4 Si, 6g sedan (r. v. 1998) - Vendelín
Erik
 
Příspěvky: 398
Registrován: stř čer 02, 2004 08:12
Bydliště: Třebenice

Příspěvekod zelvotron » pát kvě 02, 2008 08:52

No v takovejch situacích dochází spíš ke tření mezi vozovkou a pneumatikou než mezi kotoučem a destičkama :lol:

Ne, vážně, nemyslím, že se ty brzdy přehřejou na jedno ostrý zabrzdění, jednou sem takhle docela nouzově brzdil ze 140 na cca 50 a nějak razantně sem na ostatní auta neztrácel, ale otázka jak moc razantně brzdili oni... :)

třeba by pomohlo tohle :)
Obrázek
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Skalouš » pát kvě 02, 2008 09:08

Ze 140 na 50 musíš zabrzdit alespoň cca 3x za sebou, abys začal pozorovat nějaké změny... a to se sejde s ohledem na situaci na silnici poměrně málokdy...
Ty vrtané kotouče vypadají dobře. Hlavně jsou dělané k původním diskům, takž odpadají náklady na nová kola. Kdybych měl "novou" 2111, určitě bych o nich uvažoval.
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
 
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr HC » pát kvě 02, 2008 15:00

For Skalouš a Zelvotron , ty otvory a'la vysavačová turbinka jistě mají své opodstatnění , ale ty kulaté příčné díry ? Na ty jsem slyšel ve Špindlu u lanovky názor "šílených"cyklistů co sjíždějí na čas lyžařské sjezdovky ,že to je docela solidní fréza na brzdové destičky .
A pokud jde o vlastní brždění - na mé 2112 mám ty ventilované kotouče a subjektivně posouzeno - bývalka 2104 brzdila o něco lépe a hlavně - podstatně lépe svítila .A to je u vozu mezi kterými je rozdíl cca jedenapůl generace dost velký nedostatek .
Naposledy upravil Petr HC dne pát kvě 02, 2008 15:11, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Skalouš » pát kvě 02, 2008 15:10

Petr HC: Už jsem koupil fůru pytlovin, kvůli kterým jsem si pak nadával... Ale pokud se to nevyzkouší, tak to člověk nemůže jen tak zavrhnout...
Větší průměr kotoučů by byl sázkou na jistotu. Ale když jsem si připočítal cenu nových disků a gum, tak jsem usoudil, že když to přehřeju, tak to nechám vychladnout a nebudu to řešit....
Sk.
__________________________________
Skálobus - Ford Transit 2,5L TDI - 2000 (Henry)
Citrouš - XM - 3,0L V6 24V - 1998 (André)
Lancia Y - 1.1i - 1997 (zatím bez jména)
Skalouš
 
Příspěvky: 667
Registrován: sob črc 10, 2004 17:02
Bydliště: Praha

Příspěvekod zelvotron » pát kvě 02, 2008 15:25

No s těma kotoučema je otázka, jestli je to vůbec funkční, nebo se jedná jen o honění machr indexu :-D
Jinak podle mě ty drážky slouží k očišťování povrchu destičky - ono je to i logický - čim větší "nerovnosti povrchu" tim větší tření, ale čím větší drsnost povrchu, tím větší opotřebení...

Zbytek raděj bez komentáře :roll:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod plavec » sob kvě 03, 2008 14:57

zelvotron píše:Plavec: Se netaž a radši to najdi v tý knížce, co máš pučenou

Vidíš na tu knížku jsem si nevzpoměl, tak se podívám a napíšu ten postup sem.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron