Váha vzduchu a další čidla motoru

Moderátor: Moderátoři

Re: váha vzduchu

Příspěvekod zelvotron » čtv říj 23, 2008 20:06

terezab píše:pro plavce:
jak jsem psala výše nové stahování stojí 3000,- dle informací od Lady na Koněvce. Já jsem zatím neplatila nic - raději si to zkusím prohodit se zadníma dveřma. :?


Co s tím je, v háji převod v motorku? Kdyžtak se rozepiš v tématu stahování okýnek ;)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod rudo. » stř říj 29, 2008 20:08

Zdravím všetkých majiteľov TAZikov, čiže Lavórikov, presne tak ich nazývajú ich majitelia v Rusku. TAZiki t.j. všetky Lady. :) Cory, neviem čo je to Kinčeš. Je to autotrh? Chodím do Auto Šoku a do Lonžeronu. Martina, zatiaľ čo som načítal na RU fóre, "odchádzajúci" modul zapaľovania sa prejaví tak, že pri problémoch s motorom počuť od motora niečo čo pripomína klepanie ventilov. Ak sa predáva v Čechách za 10 litrov, tak v RU stojí jeden apol. No marí sa mi, že sa predáva ešte nejaký zahraničný, ktorý je 3 krát drahší. No pri poruchách motora vadné moduly RU skoro vôbec nespomínajú. Peter, tlak benzínu som meral podľa knižky, je v poriadku. Som druhým majiteľom auta, auto má servisnú knižku a bolo kúpené na lízing vo Zvolene r.v. 2001 a je Janvar 5.1. Tavri, a jemu podobní, informácie nevyzobávam na RU fóre ako si to spomínal, ale som zazegistrovaným členom Lady online klubu. Prijali ma perfektne a môžem povedať, že je tam veľmi živo a veselo.Musim ešte napísať, že Lada je neskutočná hračka. Je to snáď jediná značka, na svete, ktorá po splnení emisných predpisov sa ešte dá komplet opraviť v garáži doma. Už som tu spomínal že neodporúčam zamieňanie elektronických súčiastok medzi sebou. Zdôvodním: pri každej výmene nefunkčného čidla motora sa musií riad. jednotka reštartovať a to nie len odpojením batérie, ale aj pomocou zapnutého a vypnutého zapaľovania. Toto ste nevedeli a ani ja. :idea: Urobil som to. Takže môj motor už nekľakol ale znovu ožil, akurát ešte potrháva na otáčkach do 2000. Napíšte ak ste mali podobný problém čo tomu bolo. Mne na RU fóre tvrdia, že je to lambdou, ale chvíľu mi to potrvá kým pôjdem znova do Užhorodu. Od 2000 otáčok to ale ide perfektne. O tom programovaní vám ešte napíšem.
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod Cory » stř říj 29, 2008 20:16

rudo., Kinčeš je autotrh. Kde je Auto Šok a Lonžeron?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod rudo. » stř říj 29, 2008 21:58

Sú neďaleko od vlakovej stanice, ja tam idem podľa mapy. Lonžeron je na ulici Koševoho a Auto Šok je na ul. Ankudinova. Autošok je lacnejší a je tam toho viac a je tam aj predajňa nových áut. Pri Lonžerone je zasa servis. Cori, tie obchody sú pre mňa naj. čo som tam objavil len preto, že mám desiatkovu radu, takže dúfam, že aj ty máš tiež desiatku, lebo ak máš niečo staršie, tak obchodov je tam viac. Autotrh poznám, a niektorý predavači mi pripadajú ako čistí podvodníci. A je tam len jeden autotrh?
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod Cory » stř říj 29, 2008 22:26

ja mam 05ku....vravis pri stanici? A ides tam cez obchvat, alebo cez mesto??.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod rudo. » čtv říj 30, 2008 09:24

Cory,cez mesto. Martina, s tým zapaľovacím modulom je možno aj správny typ. Keď ti v jednom prípade menili modul, tak si mala simptómy, že do 2000 otáčok motor trhal a potom už išiel dobre? Skús si spomenúť. Čo sa týka mnou spomínaného reštaru odpojením baterky na tri až peť minú, zapnutím zapaľovnia na dvadsať sekúnd a jeho vypnutím, chvíľu treba počkať až cvakne, potom už len motor naštartovať, mi jeden z moderátorov na RU fóre napísal, že je to len bájka. No mne to zafungovalo a niektorý tam tvrdia, že bez toho to neide, dokonca, jeden napísal, že má v aute počítač, ktorým reštart robí aj počas jazdy. No moja Gamma to nedokáže. :cry:
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod martina » čtv říj 30, 2008 13:35

rudo,
tohle nebyl můj případ, ale tuším, že v mělníce říkali, že právě jeden člověk měl problémy s tím, že pod určité otáčky mu motor netahal a až od určité hranice (tuším asi 3 tisíce otáček, ale to myslím není důležité) šel v pohodě. a právě že elektronika žádnou závadu nehlásila, tak si s tím taky lámali hlavu a nakonec prej ten člověk přišel s tímhle nápadem na modul zapalování že to našel někde na nějakém ruském fóru



tady stojí modul cca 6 tisíc CZK, 1,5 tisíce je teda fakt pěkná cena, tak to by snad i za zkoušku stálo.


tak přeju ať se ti auto brzo podaří zprovoznit k plné spokojenosti :-)
m.
martina
 
Příspěvky: 86
Registrován: stř čer 02, 2004 12:28
Bydliště: praha

Příspěvekod rudo. » pát říj 31, 2008 12:26

Vďaka. Musím ešte počkať a keď pôjdem do Užhorodu, tak vymením Lambdu sondu. RU udávajú jej životnosť 75000km. Ak to nepomôže, tak skúsim oskúšať Zapaľovací modul. Ak to nepôjde, tak pôjdem do servisu. No myslím si na 99%, že je to on. :roll: :D Ešte k tomu reštartu: až dvaja moderátori na RU fóre tvrdia, že je to blbosť. Že pri výmene čidiel nie je potrebný žiadny reštart.
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod Petr HC » pát říj 31, 2008 12:46

rudo. píše:... Že pri výmene čidiel nie je potrebný žiadny reštart.

Při poruše některých čidel přejde řídící jednotka do t.zv. nouzového režimu , čímž umožní dojetí vozu do servisu (za cenu zvýšené spotřeby,zhoršených parametrů motoru atd.) . Takže restart po výměně vadného čidla je nutný .
U některých ŘJ (mám potvrzeno u Bosch MP7.0xx) ,dochází ke korekcím "samoobučenija" (což je obdoba nouzového režimu) i v běžném provozu (např. při použití paliva s nízkým oktanovým číslem). I poté je nutný restart nebo softwarový výmaz "samoobučenija" .Podle mých informací (SW ICD) ,ŘJ Janvar tuto funkci nemá.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod zelvotron » pát říj 31, 2008 18:37

Vyměnil sem senzor polohy škrtící klapky bez resetu řj a přesto to problém víceméně odstranilo ;) Ale možná bych to zrestartoval, stačí tedy na pár minut odpojit aku?

Mimochodem Rudo, nechci prudit, ale mohl by jsi prosím používat odstavce... Takto jsou Tvoje příspěvky dost nepřehledný, což je škoda, vzhledem k často hodnotným informacím v nich. :oops:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Petr HC » pát říj 31, 2008 18:57

zelvotron píše:...Ale možná bych to zrestartoval, stačí tedy na pár minut odpojit aku?

Ano - odstraní se nouzový režim (pokud nastal) a vymaže se kód závady P0122 nebo P0123 .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod rudo. » sob lis 01, 2008 15:51

Áno, to má logiku, že reštart po výmene vadného čidla je nutný.
1.spôsob reštartovania: odpojenie baterky- mažú sa chyby z pamete, ktorá je závislá na baterke
2.spôsob:odpojíme mínus na 3 až 5 min. Zapojíme mínus, zapneme zapaľovanie na jedny udávajú 20sk a druhý na 25sek, vypneme zapaľovanie, chvíľku počkáme a naštarujeme, takto by sa mala reštarovať pameť po výmene vadného čidla. Dvaja RU moderátori tvrdia, že je to blbosť, ale to čo píše Peter má predsa logiku.
3.spôsob: studený motor nahrejeme, vypneme ho, odpojíme mínus, necháme vychladnúť, zapojíme mínus, zapneme zapaľovanie na 25 sek. (iný údaj som nenašiel) vypneme zapaľovanie na chvíľu (cvakne), naštartujeme motor. Toto by mal byť reštart voľnobežných otáčok.

Čidlo polohy škrtiacej klapky vyzerá ako najčastejšie menené čilo a či to znamená, že je aj najporuchovejšie, tak to neviem. :roll:

Váha vzduchu: je veľmi citlivá na vlhkosť a prach, dá sa celkom jednoducho premerať. Predávajú sa: GM, Bosh, Siemens a ruská. Ruské sú dva typy: O280 218-037 a 0280 218-004. Tak tie ruské nie su medzi sebou zameniteľné, bez zásahu do pamete.
A preto mi auto nechcelo ísť.! :!: Dignostikoval závadu som na začiatku správne, ale kúpil som nesprávnu váhu vzduchu. Ak toto číta niekto zo slovenska, tak túto novú váhu vzduchu 0280 218-004 predám za 1000 sk.
Váha vzduchu, ktorá už nie je úplne v poriadku zvyšuje spotrebu motora, píšu bývalí bratia :) a to by aj trocha vysvetľovalo rozdiely v spotrebe.
Pri poruche váhy vzduchu, preberá na seba jej funkciu čidlo škrtiacej klapky, pri tom nemusí byť hlásená porucha motora. Takže odpojením váhy vzduchu si môžeme preveriť činnosť čidla škrtiacej klapky, ale toto je len moja úvaha.

Odstavce, nevedel som ich robiť. Na počítači sedím len kôli Lade a nechcem stále otravovať manželku. :(
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod Petr HC » sob lis 01, 2008 16:50

rudo. píše:Pri poruche váhy vzduchu, preberá na seba jej funkciu čidlo škrtiacej klapky,

A naopak . Při poruše čidla ŠK přebere jeho funkci VV . Projeví se to stoupnutím volnoběžných otáček z cca 800 na cca 1200 (a zvýšenou spotřebou) . Platí pro ŘJ MP7.0H .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod rudo. » sob lis 01, 2008 19:16

. Platí pro ŘJ MP7.0H .[/quote]
To je aká, Bosh?
rudo.
 
Příspěvky: 397
Registrován: pát úno 17, 2006 19:10
Bydliště: Prešov

Příspěvekod martina » sob lis 01, 2008 20:10

Petr HC píše:A naopak . Při poruše čidla ŠK přebere jeho funkci VV . Projeví se to stoupnutím volnoběžných otáček z cca 800 na cca 1200 (a zvýšenou spotřebou) . Platí pro ŘJ MP7.0H .


ha, Petře, nám se občas houpou otáčky na volnoběhu takže to by mohlo být teoreticky tím čidlem škrtící klapky? nebo se ty otáčky při poruše drží standadně na těch 1200?


takže Rudo, už ti to jede v pohodě? bylo to tou záměnou váhy vzduchu? nebo to ještě zlobí při těch nízkých otáčkách?

jo a jinak po tom finančním masakru za ND z minulého týdne už nám zase vesele svítí kontrolka. už mě asi jebne, sem tam nechala nacpat novej katalyzátor místo vyklepnutí právě aby to nesvítilo jen tak a ono zas.
minule nám to svítilo taky, měli jsme někde špatnej kontakt u káblu váhy vzduchu....paradoxně v době, kdy to chcípalo a nestartovalo, tak se kontrolka nerozsvítila

m.
martina
 
Příspěvky: 86
Registrován: stř čer 02, 2004 12:28
Bydliště: praha

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků