Stránka 31 z 37

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

PříspěvekNapsal: sob říj 13, 2012 21:20
od plavec
u 16v je myslím výpustnej šroubek v bloku vpravo (při pohledu proti směru jízdy) . (Nějaká 13ka klíč tuším) . Výpustnej šroubek chladiče je stejný jako u popisovaného 8v.

Obrázkový postup zde: http://www.autoprospect.ru/vaz/2110-zhi ... kosti.html :wink:

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

PříspěvekNapsal: sob říj 13, 2012 21:34
od lucifero89
Super stránka, ešte raz vďaka!

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

PříspěvekNapsal: sob říj 13, 2012 21:54
od plavec
není zač. Jo na tej stránce najdeš spoustu potřebného čtiva. Inu hodně štěstí ! :)

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

PříspěvekNapsal: sob říj 13, 2012 22:18
od tavri
G48 a kohout na radiátoru je dostatečná volba. Prolejvat a prolejvat.
Brutálnější postup je vypuštění přes vodní pumpu 3 šrouby :-P

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

PříspěvekNapsal: sob říj 13, 2012 23:12
od Petr HC
O proplachování motoru jsem psal zde :
viewtopic.php?f=56&t=10372&p=341620&hilit=bojleru#p341620
A platí to i pro řadu 211x. Ještě doplním - dělo se tak za chodu motoru, aby voda cirkulovala. Samozřejmě dbát, aby voda z bojleru měla cca teplotu motoru a spíše expanzku přetékala.

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

PříspěvekNapsal: ned říj 14, 2012 11:44
od lucifero89
Veľká vďaka, v pondelok sa do toho pustím, ale ešte mám jednu otázku... Otec má Ladu 2112 a má tam modrozelenú zmes. Ja mám Ladu 2110, našiel som starý lístok a je tam ružová zmes. Rád by som tam dal modrozelenú ako radíte, niekde som čítal, že tie 2 zmesi sa nesmú zmiešať, čo je na tom pravdy? A aký je medzi nimi vlastne rozdiel?

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

PříspěvekNapsal: ned říj 14, 2012 20:18
od žež
niekde som čítal, že tie 2 zmesi sa nesmú zmiešať, čo je na tom pravdy? A aký je medzi nimi vlastne rozdiel?

Doporučuji používat jeden druh. Jednou jsem měnil chladič na feldě - jezdím na zelenej fridex ale chladič jsem namontoval z auta který jezdilo na červený fridex. Chvilku cca půl roku se nic nedělo ale pak to začlo :twisted: .. to zaschlé červené svinstvo se začlo uvolňovat v podobě hnědých krystalků a parádně to ucpávalo radiátor topení. Tak že jsem asi 3x proplachoval celej okruh chlazení. Pak to dalo pokoj :mrgreen:

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

PříspěvekNapsal: ned říj 14, 2012 21:41
od lucifero89
Ok, tak ostanem radšej pri červenej...

Re: Chladící soustava

PříspěvekNapsal: pon říj 15, 2012 17:05
od plavec
Ještě je otázkou, jestli je řeč o červeným fridexu, nebo o Tosolu.
Každopádně výrobce doporučuje nemíchat. Nicméně, zatím jsem neslyšel, že by smíchání někomu poškodilo motor. Tím nechci říct, že to není možný, jen jsem se s tím ještě nesetkal.

Re: Chladící soustava

PříspěvekNapsal: pon říj 15, 2012 17:11
od zelvotron
Tak jesi tam byl červenej "fridex" tak nemá cenu tam dávat cokoliv jinýho, modrá nebo zelená chl. kapalina má životnost 2 roky, červená 5 let a cenovej rozdíl není zase tak velkej...

Re: Chladící soustava

PříspěvekNapsal: pon říj 15, 2012 18:07
od Petr HC
I mně můj "dvorní motorář" doporučil červený fridex z téhož důvodu. Ale chci zde navíc upozornit na jeden poznatek z chlazení 211x. Pokud se motor zahřeje něco přes 100 st.C, a zapne ventilátor, je vše v pohodě, dokud se kapalina zchladí během další jízdy. Když ale sepne nebo běží ventilátor těsně před zastavením vozu, resp. vypnutím motoru, začne se kapalina bouřlivě vařit a zpravidla ji část unikne přetlakovou zátkou .Má to logiku - horké válce a hlava předávají další Kcal nehybné kapalině v bloku a ta se začne vařit. Proto je v tomto případě vhodné, nechat běžet motor až do vypnutí ventilátoru, případně pokud uslyšíme charakteristické bublání i poté, ještě znovu nechat motor proběhnout, aby se téměř vroucí kapalina dostala do chladiče. Pro urychlení zchlazení je vhodné současně zapnout naplno topení.

Re: Chladící soustava

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2012 06:43
od dmatej
Pokud máš červenou, zůstaň u ní, má lepší vlastnosti obecně.

Re: Chladící soustava

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2012 17:38
od zelvotron
Petr HC píše:Proto je v tomto případě vhodné, nechat běžet motor až do vypnutí ventilátoru,


jj, dělám to tak :)

Jinak ještě přidám tu zkušenost, že nemá cenu dolývat kapalinu na max, většinou se rychle "vycmrndá" na minimum ale tam dlouhodobě zůstává i když člověk nedoleje.

Re: Chladící soustava

PříspěvekNapsal: úte říj 16, 2012 18:37
od tavri
zelvotron píše:Jinak ještě přidám tu zkušenost, že nemá cenu dolývat kapalinu na max, většinou se rychle "vycmrndá" na minimum ale tam dlouhodobě zůstává i když člověk nedoleje.

to potvrzuji

Re: Chladící soustava

PříspěvekNapsal: stř říj 17, 2012 08:43
od JmJ
tavri píše:
zelvotron píše:Jinak ještě přidám tu zkušenost, že nemá cenu dolývat kapalinu na max, většinou se rychle "vycmrndá" na minimum ale tam dlouhodobě zůstává i když člověk nedoleje.

to potvrzuji


zajimave. takze nechat kukacku at si kuka? :-)

netusite cim to vycmrdani muze byt zpusobene? ja mam kolem vycka expanzky dycky stopy po tom, ze tam nejaka kapalina zaschla, ale treba ted na podzim si myslim, ze to pri beznem jezdeni nedozenu ani do stavu, kdy by sepl ventilator. i kdyz mozna k nejvetsim ztratam doslo pres leto a ted jen jak se ochladilo, tak se kapalina vic smrskla a kukacka se ozvala. kazdopadne jsem se nechal jejim kukanim uprosit a dolil sem :-)