Stránka 30 z 37

PříspěvekNapsal: pon čer 06, 2011 20:36
od plavec
Ono by to asi spíš chtělo prolejvat chladič, prolejvat motor a vůbec všechno dokaď nepoteče čistí voda. Jenže pak se taky může snadno stát, že to svinstvo někde drželo jako "záplata na dirce" a pak se to rozechčije a je po hehe. A jak to končívá už víme všichni. :(

Re: MP

PříspěvekNapsal: stř zář 14, 2011 18:27
od Petr HC
Petr HC píše:Dík za informace - ještě se dotáži, jestli na výměnu mrázpojistky bude dost místa,aniž by se muselo nějak hýbat s motorem. Teď ještě sháním vhodnou zátku na natlakování.
Paradoxem je, že voda v chladící soustavě neubýva (alespoň ne znatelně).Ale je to asi "časovaná bomba".
Na fotografii MP jsem viděl jakoby "naseknutý křížek" - takže to může být další z ruských šlendriánů.

Tak minulý týden už bomba"vybuchla". Po nalití "zázračné vodičky" za 190 CZK asi před měsícem přestala mrázpojistka téct. Drželo to asi 20 dnů, pak začely téci obě - v bloku i v hlavě. Shodil jsem rozvody, dolů musel i setrvák. Nadzvedl jsem motor (po demontáži pravého silentbloku), kolega mi navařil na mrázpojistky šrouby, za které jsem je vytrhl a nahradil novými. Obě jsou stejné - menší průměr 36 , větší 37 mm. Jezdím s tím cca týden a zatím to drží. Jen se klepu, aby neprorezly další. Ten Tosol asi bude opravdu svinstvo. Zatím jsem tam nalil dešťovou vodu, ale co nejdříve ji musím nahradit nemrznoucí kapalinou (při jízdě krokem přes Náchod se začala voda vařit - zkrotil jsem ji zapnutím topení na plný výkon).

Re: Chladící soustava

PříspěvekNapsal: pát zář 16, 2011 12:01
od dmatej
V Kalině jsem měnil tu jejich modrozelenou žbrďolu za Fridex G12Plus a zatím si nestěžuji. Rychlejí topí, méně se hřeje, usazeniny zatím žádné, předtím žbrďola začínala po těch 4 letech už malinko tmavnout. Průplach jsem dělal myslím jeden, bez pořádného odvzdušnění.

Re: Chladící soustava

PříspěvekNapsal: sob zář 17, 2011 18:18
od Petr HC
dmatej píše: ... Průplach jsem dělal myslím jeden, bez pořádného odvzdušnění...

Průplach jsem dělal na běžícím motoru, ohřátém na cca 75 st.C, horkou vodou z bojleru,dokud odtékala zabarvená. Nějaké zvláštní odvzdušnění není třeba, poněvadž nejvyšší bod chladící soustavy je těleso topení a to má přepad do expanzní nádržky. Proto stačí po projetí vozu (do otevření termostatu) dolít cca 0,3 litru a je odvzdušněno.

Re: Chladící soustava

PříspěvekNapsal: sob zář 17, 2011 23:26
od dmatej
Petr HC píše:
dmatej píše: ... Průplach jsem dělal myslím jeden, bez pořádného odvzdušnění...

Průplach jsem dělal na běžícím motoru, ohřátém na cca 75 st.C, horkou vodou z bojleru,dokud odtékala zabarvená. Nějaké zvláštní odvzdušnění není třeba, poněvadž nejvyšší bod chladící soustavy je těleso topení a to má přepad do expanzní nádržky. Proto stačí po projetí vozu (do otevření termostatu) dolít cca 0,3 litru a je odvzdušněno.


Tak na Kalině s tímhle rozhodně nepochodíš :-)
Vzduch se jen tak ven vyhnat nedá; expanzka je napojená jednak jako slepá větev spodní hadice, co jde od chladiče do čerpadla, jednak je tenkou hadičkou spojená s chladičem kvůli přetlaku. Když se motor ohřívá, tenkou hadičkou začíná "slintat" do expanzky.

Odvzdušňoval jsem tak, že jsem nechal motor běžet na volnoběh a střídavě utahoval a povoloval víčko expanzky, občas poklepal na nějakou hadici. Prostě neustálé změny tlaků, asi jako když mám zaražené prdy, mnu si břicho a uleví se mi :D
Nakonec jsem nalil množství, co jsem vypustil, takže to zřejmě fungovalo.

Právě při průplachu jsem si myslel, že se to odvzdušní samo, bylo mi divné, že se tam vešlo snad o litr nebo dva míň vody ...
Když jsem si myslel, že jsem hotov, při vyjíždění z garáže a troše popojíždění sem a tam mi teplota začala růst kamsi. Tak jsem to chcípl, po asi 10 minutách znova natočil a začal experimentoval. To s tím víčkem zabíralo nejvíc. Motor se od té doby nikdy nepřehřál. Vozil jsem ještě asi měsíc destilku, ale nebylo třeba vůbec dolívat.

Nechce se mi teď hledat, kde má Kalina topení, ale hádám, že jinde, resp. celé je to trochu jiné. Ale zajímavé to srovnávání je :-)

Re: Chladící soustava

PříspěvekNapsal: ned zář 25, 2011 20:49
od dmatej
Zajímavé, nemůžu editovat příspěvky ...

Jen doplňuji, že cestou do Jedovnice se ještě dodatečně odvzdušnilo topení a po Markovo upozornění jsem dolil z MIN na MAX. rysku. Cestou zpátky už to nekleslo ani a ždibec.
Normálně ve mě zatrnulo, když mi to Marek říkal, "dolej si vodu" :D

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: pon dub 09, 2012 11:56
od PavelV25
Ahoj chlapy,mám 2110 z roku 2003,začala mi téct expanzní nádobka. Nevíte kde by se nechala sehnat jiná,nebo jak ji opravit? Teče to v místech kde se spodní část v ohybá směrem nahoru u nádobky na ostřikovače. :roll: :rolleyes:

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: pon dub 09, 2012 18:03
od zelvotron
Že by, že by? :) http://www.lada.cz/dily.asp Mimochodem máš nádobku s čidlem nebo bez?

A vítej na fóru. ;)

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: pon dub 09, 2012 19:22
od PavelV25
Nádobka je bez čidla.

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: pon dub 09, 2012 19:48
od PavelV25
Tak nádobku sem tam našel,teď čekám za kolik bude. Díky za tip. :-D

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: pon dub 09, 2012 20:00
od Hurikán
Nepiš dvojpříspěvky. Použij tlačítko UPRAVIT. ;)

Re: Problém s ventilací/topením

PříspěvekNapsal: pon dub 09, 2012 21:12
od zelvotron
Do pětistovky se vlezeš myslím. Jinak mám i jednu volnou, ale je taky prasklá, i když líp - nahoře, takže jezdit se s tím dá, ale montovat to do auta nemá smysl.

Hurikán: já to stejně budu muset přesunout, myslím že tu je někde vhodnější téma "problémy s chladící soustavou" nebo tak nějak, ale dnes už na to prdím.

Výmena chladiacej kvapaliny?

PříspěvekNapsal: sob říj 13, 2012 14:25
od lucifero89
Zdravím,

chystám sa vymeniť chladiacu kvapalinu na 2110-ke a keďže v knižke ku autu o tom takmer nič nepíšu, potreboval by som poradiť. Dočítal som sa jedine, že jej tam ide 7,8 litra a hladina sa má merať pri studenom motore.

Stáva sa mi, že keď dlhšie stojím v kolóne alebo na semafóroch, chladiaca zmes dosiahne cca 100°C, začne chladiť ventilátor a voda kypí von aj popod zavreté veko. Keď sa motor vychladí, tak hladina v nádržke zase klesne, ale až úplne na dno nádržky, pod MIN. Takže občas dolievam destilovanou vodou.

Naposledy mi menili kvapalinu pred rokom, auto prešlo cca 30 tisíc km a voda už má zvláštnu konzistenciu, je to hnedá brečka. Auto bude stáť celú zimu vonku, chcem ju radšej vymeniť.

Akú mám kúpiť? Ružovú G12 alebo modrozelenú G11? Aký je postup vypúšťania? Na chladiči vidieť nejakú skrutku, ešte by mala byť ževraj nejaká aj na bloku motora, kde presne prosím vás? Vytečie všetko samo alebo tomu treba nejako pomôcť? Vo fóre k Nive niekto písal niečo o preplachovaní, mal by som aj tu prepláchnuť? Ako?

Veľká vďaka.

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

PříspěvekNapsal: sob říj 13, 2012 20:59
od plavec
Skrutkou na chladiči vypustíš vodu ven (při otevřeném víčku epanzky) . Možná by bylo vhodný obalit nějakou folií nebo kusem plechu(ale bacha na možnej zkrat) alternátor, aby do něj nenateklo.
Vypustil bych zahřátou, čili promíchanou směs. Anebo když studenou, tak bych pak chvíli prolejval čistou vodou, dokud nebude vytékat čistá voda. Na bloku je taky výpustnej šroubek. Pokud máš 8ventilovej motor, tak musíš sundat zapalovací blok a pod ním je ten šroubek shovanej.Pokud z něj nic nepoteče, stačí hřebíkem nebo špejlí prošťouchnout sajrajt a poteče.
Kohout topení to nemá, takže otevření x zavření topení neřeš.
Fridex bych použil G48 jako do favorita (modrozelenej) .

Re: Výmena chladiacej kvapaliny?

PříspěvekNapsal: sob říj 13, 2012 21:14
od lucifero89
Vďaka. Len doplním, že ide o motor 1.5 16V (66 kW/90 HP), rok výroby 2003.