Petr HC píše:dmatej píše: ... Průplach jsem dělal myslím jeden, bez pořádného odvzdušnění...
Průplach jsem dělal na běžícím motoru, ohřátém na cca 75 st.C, horkou vodou z bojleru,dokud odtékala zabarvená. Nějaké zvláštní odvzdušnění není třeba, poněvadž nejvyšší bod chladící soustavy je těleso topení a to má přepad do expanzní nádržky. Proto stačí po projetí vozu (do otevření termostatu) dolít cca 0,3 litru a je odvzdušněno.
Tak na Kalině s tímhle rozhodně nepochodíš
Vzduch se jen tak ven vyhnat nedá; expanzka je napojená jednak jako slepá větev spodní hadice, co jde od chladiče do čerpadla, jednak je tenkou hadičkou spojená s chladičem kvůli přetlaku. Když se motor ohřívá, tenkou hadičkou začíná "slintat" do expanzky.
Odvzdušňoval jsem tak, že jsem nechal motor běžet na volnoběh a střídavě utahoval a povoloval víčko expanzky, občas poklepal na nějakou hadici. Prostě neustálé změny tlaků, asi jako když mám zaražené prdy, mnu si břicho a uleví se mi
Nakonec jsem nalil množství, co jsem vypustil, takže to zřejmě fungovalo.
Právě při průplachu jsem si myslel, že se to odvzdušní samo, bylo mi divné, že se tam vešlo snad o litr nebo dva míň vody ...
Když jsem si myslel, že jsem hotov, při vyjíždění z garáže a troše popojíždění sem a tam mi teplota začala růst kamsi. Tak jsem to chcípl, po asi 10 minutách znova natočil a začal experimentoval. To s tím víčkem zabíralo nejvíc. Motor se od té doby nikdy nepřehřál. Vozil jsem ještě asi měsíc destilku, ale nebylo třeba vůbec dolívat.
Nechce se mi teď hledat, kde má Kalina topení, ale hádám, že jinde, resp. celé je to trochu jiné. Ale zajímavé to srovnávání je