Stránka 1 z 37

Chladící soustava

PříspěvekNapsal: čtv bře 06, 2008 18:13
od plavec
Abych to shrnul: Ztrácí se mi fridex pořád a to už od té doby co jsem to koupil(prázdniny 2007). Postupně jsem řešil případné viníky úniku, a to výměnou za nový díly: Vodní pumpa, víčko expanzky, expanzka(už je tam ta nová bez čidla, stará tekla),radiátor topení, pak jsem nalil tu sračku na utěsnění chladiče a radiátoru, projel, aby se motor pěkně zahřál , už se naztrácí tak moc, ale přece po 150km ubyde tak z maxina skoro na tu prostřední rysku v expanzní nádržce.Ještě zkusím vyměnit chladič, a pak už bych to viděl na těsnění pod hlavou nebo nějaký špatný kanálek někde v hlavě.Ikdyž pak je divný, že bych jezdil rok s prasklým těsněním pod hlavou a tlakem by se neprorvalo a voda v oleji není.
Chtěl bych se zeptat, jaké dáváte šance tomu, že by to byla právě ta hlava, nebo těsnění pod hlavou, a jak by se správně měl používat ten přípravek na zatěsnění chladiče?Já jsem ho tam prostě nalil za studena a hned jsem motor nastartoval a jel jsem asi 30 km, a pak po asi hodinový pauze jsem jel 30 km zpátky.Nemá se tam spíš nalít až do zahřátého fridexu?Ale to by asi zase byl problém s otevřením nádobky, tlakem by to mohlo vylítat ven :cry:

[ Komentář přidal: zelvotron: ne květen 16, 2010 21:38 ]
edit názvu

PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2008 12:19
od zelvotron
Na jedný pumpa, na druhý zpuchřelá neoriginální hadička.

Plavec: a toho fridexu, cos tam nalil a co tim proteklo... :wink:

Re: mizí Fridex

PříspěvekNapsal: pát bře 07, 2008 16:23
od JmJ
plavec píše: a jak by se správně měl používat ten přípravek na zatěsnění chladiče?Já jsem ho tam prostě nalil za studena a hned jsem motor nastartoval a jel jsem asi 30 km, a pak po asi hodinový pauze jsem jel 30 km zpátky.Nemá se tam spíš nalít až do zahřátého fridexu?Ale to by asi zase byl problém s otevřením nádobky, tlakem by to mohlo vylítat ven :cry:


Moje zkusenost je nejezdit, nechat na volnobeh ohrat az do sepnuti ventilatoru a az sepne, tak klidne nechat jeste 5 minut bezet. Proste co nejvice chladic ohrat, aby se voda co tece ven odparovala hned jak se ven dostane a neodparene usady aby ucpaly diru.

PříspěvekNapsal: sob bře 08, 2008 15:06
od rudo.
Ak by bola prasknutá hlava, tak je to tak ako píšeš a určite by si všimol vodu v oleji. Ale čo ak je hlava puknutá smerom von a nie do vnútra? A čo ak je takto puknutý blok? Ja by som hľadal únik kvapaliny na mieste a na voľnobehu pri zvýšených otáčkach motora, tak aby vznikol v chladiacej sústave večší tlak. Hľadal by so všade, kade len voda prechádza aj vpredu pod kobercom. Ale toto sú len úvahy v snahe ti pomôcť, lebo takýto zapeklitý problém som nemal. Ešte z vlastnej skúsenosti, ak sa voda stihne odpariť, tak po sebe zanechá stopy.

PříspěvekNapsal: sob bře 08, 2008 17:32
od plavec
rudo. píše:Ale čo ak je hlava puknutá smerom von a nie do vnútra


Tak to by sedělo, na hlavě je zezadu vidět zaschlý čůrek od fridexu, jen je to hůř vidět, jestli to prolíná hlavou jako takovou, nebo jen těsněním pod hlavou. Myslím vzadu, jako tak, že si lehnu pod auto a koukám na motor zespodu jakoby od KATu. Ale stejně když by tam byla díra, (která se za teplýho a natlakovanýho motoru roztáhne) , tak by se s tím přeci nedalo jezdit rok, protože by se po čase ta dírka změnila ve velkou ďuznu a ztrácelo by se toho fridexu mnohem víc.Dřív se mi ztrácely hrozný kvanta, to je fakt, ale bylo to tou starou expanzní nádržkou- kolem čidla to jen vycmrndávalo ven. Ten utěsňovač chladiče(přípravek) by zapůsobil ve větším množství i na děravou hlavu?

PříspěvekNapsal: sob bře 08, 2008 19:36
od rudo.
To neviem, ale je to možné, záleží zrejme od veľkosti tej diery. Ale to len uvažujem, lebo s takým prípravkom na upchatie dier chl. systému skúsenosti nemám. Ešte by som skúsil pri nahriatom motore na vyšších otáčkach sa ubezpečiť, že naozaj voda uniká z hlavy, veď by to malo byť aj pri takom množstve uniknutej vody vidieť, ale to len zasa uvažujem. Skrátka si myslím, že by si si mal byť istý, že je to hlava, príp. tesnenie pod ňou.

PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 10:18
od Jiri
asi bych to nechal resit značkový servis...byt furt zalezlej v motoru a hledat kudy to tece..l:-( muze tot hlava, muže to byt tesneni pod hlavou

PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 10:57
od Wolf
Ruske stroje jsou unikaty. Hodne zalezi na pracovni nalade montaznich delniku, ale i treba na tom, ze zrovna piskli poledni pauzu :D . Ja vim sice trochu prehanim, ale byla doba, kdy jsem mel take problemy s unikem chladici kapaliny, byt na koncepcne mnohem starsim stroji, a dospel jsem az ke stavu, kdy se mi ztracela kapalina asi tak v mnozstvi 1dcl za tri mesice. A v teto chvili jsem uz nemohl prijit na mozny unik, protoze nebylo nikde nic patrne. Az jsem si vsimnul, ze na cerpadle je trochu fialova skvrna (pouzivem fridex G plus, ale cerpadlo neteklo. Nikde nebylo nic videt a tak jsem jenom pohmatem zjistil, ze na spodnim hrdle rozbocky (k chladici a k termostatu) na vystupu z hlavy je kapka fridexu. dotazeni hadic nepomohlo, nepomohla ani vymena hadic za nove a tak jsem koupil nove tesneni s tim, ze prirubu pretesnim. Jake bylo moje prekvapeni, kdyz jsem po demontazi matice z jedne strany priruby, pod kterou byl chycen kabel od baterie zjistil, ze druha matice nekladla zadny odpor :shock: , zrejme byla dotazena jenom rukou. Nastesti tu prirubu drzi 2 matice a ta druha byla dotazena. A od te doby nemam zadny ubytek kapaliny :wink: . Tim chci jenom rict, ci spise napsat, ze neni treba hned myslet na tesneni pod hlavou, ci prasklou hlavu, ale ze to muze byt nejaka podobna drobna zavada.

PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 11:44
od Jiri
Wolfe, máš sice pravdu ale podle všeho tahle lada teče jak cedník a vyzkoušeno bylo už mnohé. Chce to aby se na to kouknul někdo jiný...... jsou všci kterých si člověk opakovaně z nejakého důvodu třeba nevšimne i když má dojem že zkontroloval všecko..

PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 11:46
od Wolf
Jiri píše:...... jsou věci kterých si člověk opakovaně z nejakého důvodu třeba nevšimne i když má dojem že zkontroloval všecko..

To je pravda, to uznavam.
:D Neni nad motor vzduchem chlazeny :D

PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 18:56
od radek mb
Wolf píše:se mi ztracela kapalina asi tak v mnozstvi 1dcl za tri mesice


šťastný to člověk,mě se za měsíc z mojí 2110 ztratí běžně přes litr chladící kapaliny,řešit to budu tím,že to dám na Mělník,stejně mi musej dělat rozvody a výměnu oleje :|

PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 19:14
od JmJ
radek mb píše:
Wolf píše:se mi ztracela kapalina asi tak v mnozstvi 1dcl za tri mesice


šťastný to člověk,mě se za měsíc z mojí 2110 ztratí běžně přes litr chladící kapaliny,řešit to budu tím,že to dám na Mělník,stejně mi musej dělat rozvody a výměnu oleje :|


nehraj si na to, ze to je "novy" auto a sup s tim na rampu :P :wink:

PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 19:35
od radek mb
JmJ píše:nehraj si na to, ze to je "novy" auto a sup s tim na rampu :P :wink:


hm,hlavně aby to nebylo šup s tim ze skály :twisted: vlastně je toho víc,co tam potřebuju udělat,ale nechtěl jsem to psát všechno,Plavec by si myslel,že na tom vlastně neni tak zle :D

PříspěvekNapsal: pon bře 10, 2008 23:12
od plavec
radek mb píše:
JmJ píše:nehraj si na to, ze to je "novy" auto a sup s tim na rampu :P :wink:


hm,hlavně aby to nebylo šup s tim ze skály :twisted: vlastně je toho víc,co tam potřebuju udělat,ale nechtěl jsem to psát všechno,Plavec by si myslel,že na tom vlastně neni tak zle :D


Jo to hůř ještě být může. Stačí jen pomyslet na ŘJ, nebo zapalovací blok a podobné lahůdky, jestli mi to vyjde tak ve čvrtek, si zajedu na diagnostiku, už mi přes týden svítí Check Engine, tak se třeba zase něco převratnýho dozvím. :shock:

PříspěvekNapsal: úte bře 11, 2008 06:32
od Wolf
plavec píše:Jo to hůř ještě být může. Stačí jen pomyslet na ŘJ, nebo zapalovací blok a podobné lahůdky, jestli mi to vyjde tak ve čvrtek, si zajedu na diagnostiku, už mi přes týden svítí Check Engine, tak se třeba zase něco převratnýho dozvím. :shock:

:shock: To snad aby jsi nechaval stat odemcene a s klickem v zapalovani, pokud by to nekdo ukradl, byla by to jiste pro Tebe vyhra :D