Chladící soustava

Moderátor: Moderátoři

Máte nebo měli jste problémy s chlazením?

Ano,mám
16
26%
Ne, o chlazení nevím, že je
20
32%
Měl jsem problémy, už jsem vyřešil
26
42%
 
Celkem hlasů : 62

Příspěvekod žež » ned lis 16, 2008 21:26

Majo2103 píše:Na chladiči by mal byť ventil na spodku a na bloku motora povolíš matku na 13 kľúč.Nachádza sa trocha viac vpravo od olejového filtra.


Ráno na to kouknu. Mám za to že na chladiči ventil není, tak se pokusím najít ten šroub.
Díky :D
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Příspěvekod Jelen » ned lis 16, 2008 21:32

Teď jen doufej, že 2111 má stejně všechno, jako starej žigul, Majo2103 podal informace o vypouštění z klasické krabice :-D , s tímhle ti spíš poradí nějaký zkušený 2111kář :)
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod Majo2103 » ned lis 16, 2008 21:42

Sory,nevšimol som si,že to je nová rada :oops: Budem pozornejší
Tešiť sa dá aj z maličkostí, napríklad z výplaty...

Najlepšie je nič neriešiť, veď ono sa to už poserie aj samo..

Nealkoholické pivo je ako porno v rádiu...
Uživatelský avatar
Majo2103
 
Příspěvky: 555
Registrován: pát lis 16, 2007 19:17
Bydliště: Ploské 79

Příspěvekod Hlavi » pon lis 17, 2008 02:31

Výměnu chladicí kapaliny zvládne na této Ladě i blbec (tedy i já). Dole v rohu je na chladiči výpustní ventilek, jenomže nad ním je na chladiči malá krycí destička, takže bez demontáže destičky nejde rukou ventilek otevřit - soudruzi poněkud nedořešili :evil: .

PS:Minule mi jí vypouštěli v servisu přes hadici, jenom jí pak zapomněli zase přisvorkovat - copak se asi cestou domů stalo :?:
Hlavi
 
Příspěvky: 102
Registrován: úte led 23, 2007 22:23
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod plavec » pon lis 17, 2008 10:22

Hlavi píše:Dole v rohu je na chladiči výpustní ventilek,


Přesně tak, je černý a vypadá jako zmenšený vodovodní kohoutek. Pod ním pak je měděná podložka, tak si jí neztrať.
A tu plechovou destičku bych nevyndaval, mohlo by to natýct do alternátoru. Nojo teče to pak po tý trubce a potažmo i po plechu pod motorem, takže jelepší mít nádoby všude :roll:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod žež » pon lis 17, 2008 21:21

Díky!
Přístup je v pohodě, nemám tam teď nárazník ani ten spodní plech pod motorem. :D
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Příspěvekod plavec » úte lis 18, 2008 09:29

žež píše:Díky!
Přístup je v pohodě, nemám tam teď nárazník ani ten spodní plech pod motorem. :D
Tak potom je to lahoda a můžeš pracovat i ve fraku :P
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Hlavi » stř lis 19, 2008 21:59

Taky máte místo chladící kapilny takovej nahnědlej sajrajt ?

Nepomohla ani výměna a to jsem to propláchnul.
Hlavi
 
Příspěvky: 102
Registrován: úte led 23, 2007 22:23
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod plavec » stř lis 19, 2008 23:20

Hlavi píše:Taky máte místo chladící kapilny takovej nahnědlej sajrajt ?

Nepomohla ani výměna a to jsem to propláchnul.


Nee, já mám Fridex G48, to samý jako ve favoritu barva taková modro-zelená.
A není ten sajrajt jako tmavě červený, jako stará cihla? To bys tam měl ještě ruskou kapalinu TOSOL. Většinou kdo ji měl, tak jí vypustil a nahradil naším fridexem. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Hlavi » čtv lis 20, 2008 00:36

A nemohli by to tedy být ještě zbytky ještě původní kapaliny ? V nové kapalině to vytváří červený chuchvalce, ale to už je hodně dlouho co tam byla ta původní. Přinejhoršim zase vyměnim, teď jsem tam schválně dal tu biologicky odbouratelnou a půlka pixly mi tam ještě zbyla. V Kauflandu stála pár korun.
Hlavi
 
Příspěvky: 102
Registrován: úte led 23, 2007 22:23
Bydliště: Ústí nad Labem

Tosol

Příspěvekod FOMA » čtv lis 20, 2008 09:42

Na Tosol nedám dopustit,měli jsme ji v 21061 orig naředěnou na -60 a světe div se vydržela krásně zelená a dokonce neprožrala ani chladič :shock: .No a pak tam šel zase Tosol a naprostá spokojenost :wink:
v 2111 je ještě taky zelená tak předpokládám,že je orig,ale budu ji měnit jen nevím jestli se mi podaří opět sehnat u nás Tosol(snad bude v Ladě :roll: )
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod radek mb » čtv lis 20, 2008 12:00

FOMA píše:jestli se mi podaří opět sehnat u nás Tosol


ještě že jsem dostal od manželčinýho strejdy v Kyjevě 5 l Tosolu,co mu zbyl z dob,kdy měl desítku.

Jinak únik chladící kapaliny byl dřív značný.Když jsem nechával na Mělníku dělat rozvody,chtěl jsem,aby zjistili,kde uniká chl. kapalina a utěsnili to.Fachalo to v pohodě asi měsíc,pak se kapalina zase začla ztrácet.Problém je v tom,že se ztrácí velice nerovnoměrně.Tzn.,že třeba po měsíci ježdění neubude ani kapka a pak během dne,mi to prostě zmizí a musím dolít třeba až 1,5 litru.poznám to jen podle toho,že se mi zvedne teplota oproti normálu a v autě je jakoby cítit puch vyvařující se chl. kapaliny.Tak nevim,co s tim.Přes léto jsem tam doléval vodu,teď tam asi budu prát ten Tosol. :|
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Příspěvekod Majo » čtv lis 20, 2008 21:38

Ja mam Tosol v Nive a po dvoch rokoch je z neho prave ten nahnedly sajrajt. Chystam sa to vymenit(uz 2 roky). V Priore je to tiez, aspon podla nalepky na expanzke, zatial pekny modry.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod plavec » čtv lis 20, 2008 23:29

radek mb píše:inak únik chladící kapaliny byl dřív značný.Když jsem nechával na Mělníku dělat rozvody,chtěl jsem,aby zjistili,kde uniká chl. kapalina a utěsnili to.Fachalo to v pohodě asi měsíc,pak se kapalina zase začla ztrácet.Problém je v tom,že se ztrácí velice nerovnoměrně.Tzn.,že třeba po měsíci ježdění neubude ani kapka a pak během dne,mi to prostě zmizí a musím dolít třeba až 1,5 litru


Kamaráde jsem na tom stejně, ale zase 1,5 litru jsem poslední dobou nedolejval. Taky někdy jedu do práce a domu a zmizí mi z rysky maxima tak o 1cm nebo o 2cm fridexu a někdy jedu dálku, třeba minulou neděli jsem jel asi 600km a nezmizelo nic a ten motor běžel skoro pořád vkuse, taky to nechápu, ale ten prvotní velký únik byl jistojistě starou expanzkou kde to teklo kolem čidla a tím pádem nádobka už nebyla expanzní ale jen vytékací :D
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod zelvotron » pát lis 21, 2008 10:38

No já sem za celou dobu nedolil vůbec nic :-P když nepočítám tu trošku co utekla při preventivní výměně zpuchřelý hadičky, jenom doufám, že mi to teď po opravě nezačne někde týct :(

Mimochodem v prosinci to budou dva roky od výměny vodní pumpy na Ladovce rodičů, za tu dobu se hladina pořád drží mezi max a min bez dolývání :shock:
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků