Chladící soustava

Moderátor: Moderátoři

Máte nebo měli jste problémy s chlazením?

Ano,mám
16
26%
Ne, o chlazení nevím, že je
20
32%
Měl jsem problémy, už jsem vyřešil
26
42%
 
Celkem hlasů : 62

Příspěvekod pjaksa » sob pro 25, 2010 11:36

To je zajímavé. Jaký máš typ termostatu? Já mám 21082-1306010 a ten Vernet do něho sedl jako "zadek na hrnec".
pjaksa
 
Příspěvky: 7
Registrován: pát pro 10, 2010 18:46
Bydliště: Havířov

Příspěvekod plavec » sob pro 25, 2010 13:20

nač ten údiv? Co kus to unikát přeci :(
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod honzat » pon pro 27, 2010 13:48

Já mám termostat 21082-1306010-10. Pátral jsem na všelijakých ruských stránkách a všude jsem jej viděl jen jako celý ten hliníkový odlitek a nikde jen samotný termostat.
honzat
 
Příspěvky: 198
Registrován: stř dub 26, 2006 07:49
Bydliště: Tachov

Příspěvekod Petr HC » úte úno 15, 2011 13:21

Tak mně také potkal problém s chlazením. Teče mrázpojistka pod rozvodovým řemenem podle ruské dokumentace to je č.dílu 10158601 / 14329201 Jsou tam uváděna dvě čísla (jsou to průměry???) 16 a 36. A proč je ze dvou dílů ? Vypadá to, že jsou vsazeny v sobě. Nevidím tam dobře, poněvadž zatím nechci sundávat rozvody. Hodlám to svěřit p. Nedbalovi a dojet tam "po ose". V klidu utíká tak 1/4 l za 24 hodin, za jízdy o dost více i když povolím zátku na expanzi.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

zátka

Příspěvekod žež » úte úno 15, 2011 15:46

Kterou to teče, tou v hlavě nebo v bloku?
Přílohy
P5110559.JPG
blok
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Re: zátka

Příspěvekod Petr HC » úte úno 15, 2011 17:55

žež píše:Kterou to teče, tou v hlavě nebo v bloku?

Na 90 % tou v bloku. Nesundával jsem rozvody,ale při zahřívání motoru s přitaženou zátkou expanzky to "čůričkem" stříkalo pod přední pomocnou kladkou.
Dotatz : Jsou obě stejné? Z té fotky to není příliš vidět. Ale díky i tak.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod žež » úte úno 15, 2011 21:09

Podle katalogu by měly být zátky odlišné. Zátka v hlavě mně připadá větší.
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Příspěvekod Petr HC » pon úno 28, 2011 10:28

žež píše:Podle katalogu by měly být zátky odlišné. Zátka v hlavě mně připadá větší.

Motoráři help! Vypustil jsem Tosol, propláchl teplý motor horkou vodou z bojleru (vytekla spousta svinstva) a po úplném vychladnutí naplnil dešťovou vodou. Mrázpojistka (MP) ani nekápne, ale zatím nedotahuji zátku expanze . Není možné, že nefunguje dobře přetlaková zátka expanze, MP se "povystrčila" a při chladnutí motoru se zas zatahla podtlakem zpět ? Už jsem najel cca 200 km a hladina v expanzi se ani nehnula. Že by MP prorezla po 6ti letech a 30 kkm se mi nezdá. Nechci nalévat "nezmrzku" dokud neobjevím příčinu. Někde jsem vyčetl, že přetlak v chladící kapalině má být 0,9 - 1,2 Atp. To se mi zdá hodně.
To Žež - mrkni ještě na ty MP, (průměry) pokud máš rozvody polorozebrané a napiš zda je nutno demontovat dělící kotouč pro snimač klikovky.
Dík za kvalifikované rady.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

MP

Příspěvekod žež » pon úno 28, 2011 20:34

To Žež - mrkni ještě na ty MP, (průměry) pokud máš rozvody polorozebrané a napiš zda je nutno demontovat dělící kotouč pro snimač klikovky.

Rozvody mám dávno složené - foto jsem použil když jsem je dělal poprvé.
Dělící kotouč, myslíš řemenici. Jo ta musí dolů - čidlo zůstává.
Není možné, že nefunguje dobře přetlaková zátka expanze,

Tak dotáhni zátku a uvidíš jestly to po zahřátí poteče.
Vypustil jsem Tosol,

To je hroznej šmejd, antikorozní účinky nulové. Jak jsem dělal těsnění pod hlavou, tak jsem se snažil co nejvíc koroze dostat ven z motoru ale je to marnej boj. Usady koroze u třetího a čtvrtého válce cca 2cm :shock:
Kdybych si kupoval novou ladu, byla by to první vjec co bych vyměnil.
Chladící kapalinu používám glyco shell. Je sice dražší ale 100% kvalita.
Někde jsem vyčetl, že přetlak v chladící kapalině má být 0,9 - 1,2 Atp. To se mi zdá hodně.
Měl jsem natlakovanou chladící sustavu na 2,2 Atp a nic nevystřelilo - při 2,7 Atp už mě to syčelo kolem zátky. Je to zátka z nějakého kanystru. :)
Přílohy
nádobka.doc
(203.5 KiB) 236 krát
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

Re: MP

Příspěvekod Petr HC » čtv bře 03, 2011 15:15

Dík za informace - ještě se dotáži, jestli na výměnu mrázpojistky bude dost místa,aniž by se muselo nějak hýbat s motorem. Teď ještě sháním vhodnou zátku na natlakování.
Paradoxem je, že voda v chladící soustavě neubýva (alespoň ne znatelně).Ale je to asi "časovaná bomba".
Na fotografii MP jsem viděl jakoby "naseknutý křížek" - takže to může být další z ruských šlendriánů.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod žež » čtv bře 03, 2011 21:43

Místa je tam v celku dost.
"naseknutý křížek"
nejsem si jist jestli je to do té zátky vyražené.
žež
 
Příspěvky: 214
Registrován: úte čer 17, 2008 20:39
Bydliště: Křtiny

barva chlad. kapaliny

Příspěvekod usirew » pon čer 06, 2011 09:45

Zajimalo by mě, zda je to normální, že se mi nádržka na chladící kapalinu zabarvila do hněda od nějaké mazlavé srač.y... Je možné že je to kvůli nějaké kdysi použité chlad. kapalině?? A jak by se to dala případně vyčistit?
Kdo se v tom má vyznat o_O
usirew
 
Příspěvky: 87
Registrován: sob bře 05, 2011 12:55
Bydliště: Orlová

Příspěvekod Hlavi » pon čer 06, 2011 12:01

Hnědou nádržku mají asi všichni, kdo jí už neměnili :D

Když jsem auto přebíral, tak tam ještě plavalo svinstvo. Soudím, že původní směs nebyla mísitelná s běžně prodávanou nemrznoucí směsí :?:

Co to zkusit propláchnou s hadicí ? Já to naposled proléval v garáži vodou z kanystru a od té doby mi lépe funguje regulace topení.
CLIO II
Astra Sport Tourer
Hlavi
 
Příspěvky: 102
Registrován: úte led 23, 2007 22:23
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvekod usirew » pon čer 06, 2011 12:48

A je možné že to má negativní vliv na chlazení?? Přecejen je to na omak jak nějaká zašlá mastnota :?: jinak dík za info
Kdo se v tom má vyznat o_O
usirew
 
Příspěvky: 87
Registrován: sob bře 05, 2011 12:55
Bydliště: Orlová

Re: barva chlad. kapaliny

Příspěvekod Petr HC » pon čer 06, 2011 16:32

usirew píše:Zajimalo by mě, zda je to normální, že se mi nádržka na chladící kapalinu zabarvila do hněda od nějaké mazlavé srač.y... Je možné že je to kvůli nějaké kdysi použité chlad. kapalině?? A jak by se to dala případně vyčistit?

Nádržku jsem vyndal, nasypal do ní hrst litinové drťi - používá se v "pískovačkách" ,nalil jsem tam asi třetinu objemu horké vody a třepal a třepal a... Samozřelmě se zaslepenými otvory pro hadice. Pak se musí litinová drť dokonale odstranit - zejména z nátrubků a otvorů v přetlakové zátce. Nádobka byla jak nová, časem se opět velmi pomalu zanáší i když jsem na léto naplnil chladící systém dešťovou vodou.
Pochybuji však o vlivu na regulaci topení, poněvadž se reguluje pouze vzduchovou klapkou.
Vliv těch hnědých úsad na chlazení je možný, ale co se odstraní z nádržky bude jen nepatrné procento toho, co zůstane v motoru, chladiči, hadicích atd.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků