Je to ta černá věc za stropním světýlkem, jedná se o čidlo automatický regulace topení, je v něm malinkatej větráček, kterej asi po 50 tkm začne bejt slyšet čím dál víc. Mimochodem, není to zase až tak neobvyklý, třeba XM to má taky
edit: oprava překlepu vrtáček -> větráček
Přílohy
je to uříznutý, protože je to vyříznutý z fotky, která tam měla zrovna horní okraj
Naposledy upravil(a) zelvotron dne ned kvě 04, 2008 17:25, celkem upraveno 1 x.
Asi aby kolem čidla proudil vzduch a tím víc odpovídala naměřená hodnota skutečný teplotě v interiéru, ale podle mě si to klidně mohli odpustit, ten systém má úplně jiný mouchy...
Motto : co vrčí to žije ev. funguje . Ale vážně - kvalitní regulace teploty interieru mají dvě čidla jedno vnitřní a jedno venkovní (vlečná regulace) . Tím je dosaženo toho ,že vnitřní teplota je korigována teplotou venku a regulace reaguje rychleji a přesněji . Zde zřejmě konstruktéři volili jedno čidlo v prostoru ,kam je vzduch z interieru vháněn ventilátorkem a zároveň na čidlo působí chlad procházející plechovou střechou a tím dosahují zmíněné korekce venkovní teplotou . Podružným vlivem může být vhánění teplého vzduchu do prostoru mezi tepelně isolační "tapecírunk" a plechovou střechu čímž se omezí kondenzace vodních par na chladném plechu - ale to je spíše domněnka vzhledem k malému výkonu ventilátorku .
No teplo se okolo čidla očividně ztrácí, třeba když je na střeše namrzlej sníh, tak uprostřed střechy se krásně roztaje kolečko přesně v místě čidla a světýlka.
neviem ci sa to tu uz vyriesilo, ale mam podobny problem, mam nivu na lpg/benzin, cerpadlo mi stale vkuse vrci aj ked prepne na plyn, je to tak normalne? proste ide v kuse a bojim sa ze mi zhori. dakujem za odpoved
Nezhori, ono nejde na prazdno. Je to to iste ako keby si jazdil na benzin. Akurat si treba dat pozor aby si v nadrzi nejaky benzin mal..lebo vtedy pojde na sucho a fakt zhori.