Stránka 7 z 9

PříspěvekNapsal: pon úno 22, 2010 19:13
od BontSK
Dikes za rady :)

A este mam jednu otazku. Dnes som skusil dat dolu koleso, kedze som to este nerobil, nech viem, ako to funguje :P No a okrem styroch srobov, na ktorych je uchytene, su tam este take 2 mensie koliky (upevnovacie? zaistovacie? nejake ine?), ktore zapadaju do tych mensich dierok na plechovom disku. Chcem sa spytat, ci su tam dolezite, alebo ked sa daju dole, tak to nicomu nevadi - pytam sa preto, lebo ma pred kupou hlinikovych diskov urcenych pre Lanciu, ktorych rozmery mi sedia na Ladu, zaujima, ci tie koliky niekam tiez zapadnu, alebo tam vobec nemusia byt ... ak tam musia byt a ten disk, co kupim, na to nebude usposobeny, tak by to pekne nastvalo ....

Inak uvazujem o tychto diskoch, su za skvelu cenu a nevyzeraju zle :twisted:
http://www.topdisky.sk/detail/306

PříspěvekNapsal: pon úno 22, 2010 19:16
od Maysner
ty srouby ti drzi kotouc/buben. pokud ty steftiky zavazi litakum, staci je vetsinou vymenit za obyc sroub M8 zhruba stejne delky :wink:

PříspěvekNapsal: pon úno 22, 2010 19:23
od Vláďa B
Fiat, Lancia, Alfa. Vše je stejné jako u Lady jen středová díra je menší o 5 desetin. To znamená, že jsou na nich i ty malé dírky. Co se týká hliníkových disků, na své 112 je mám a jak ty říkáš kolíčky, ničemu nezavazí.

PříspěvekNapsal: pon úno 22, 2010 19:45
od BontSK
Super, diky moc za rady a skusenosti :)

Tym padom sa nebojim objednavat a tento tyzden to hned aj riesim, nech mozem menit disky s letnymi pneu hned, ako na to bude spravny cas :P

PříspěvekNapsal: pon úno 22, 2010 19:48
od BontSK
a predsa este jedna otazka :)

Kedze nove disky lahkej zliatiny, tak tam pridam aj bezpecnostnu skrutku ... ale kedze som ponachadzal hned niekolko vyrobcov a moznosti v naozaj roznych cenach - co odporucate? A aky ma vlastne lada 112 rozmer skrutiek? nad tym som sa tiez este nezamyslal :D

PříspěvekNapsal: pon úno 22, 2010 19:55
od Maysner
M12 x 1,25 x dylka kterou si zmeris po koupeni kol, aby ti sroubky zazedau koukali stejne jako plechacu

bezpecnosti srouby. mno. nejlip si zajit do nakyho obchodu s dilama, tam je taky casto maji, a podivej se.

PříspěvekNapsal: sob bře 06, 2010 16:36
od BontSK
Maysner píše:M12 x 1,25 x dylka


Co znamenaju konkretne tie cisla? Najma ma zaujima to 1,25 ...

PříspěvekNapsal: sob bře 06, 2010 16:48
od Křečík Barbuška
1,25 je stoupání závitu, to M12 je průměr šroubu, tam si, ale až tak jistý nejsem, já se orientuji podle velikosti klíčů :mrgreen: .

PříspěvekNapsal: sob bře 06, 2010 17:10
od Maysner
Koko Loko píše:1,25 je stoupání závitu, to M12 je průměr šroubu, tam si, ale až tak jistý nejsem, já se orientuji podle velikosti klíčů :mrgreen: .


presne tak. a bejvaji na 19ku klic

PříspěvekNapsal: sob bře 06, 2010 17:28
od BontSK
super, tak som uz mudrejsi :D tych 12 ze je priemer, to som vedel a tych 1,25 som tusil, ze to bude nieco s tym zavitom :)

A este jednu otazku mam ... teraz riesim akurat, ake skrutky kupit k novym hlinikovym diskom (lebo som si myslel, ze tam budu pasovat tie povodne, no clovek sa uci na vlastnych chybach, nedal som si to zaslat s diskami, musim dokupit vsetky teraz)

A neviem, aka ma byt presne ta dlzka ... nejaku tabulku som nasiel, podla nej mi to vychadza, ze 30, na nejakych strankach som nasiel skrutky 28 alebo bezpecnostne (27C - co je to C?)

Su v tom velke rozdiely v tych 2 milimetroch? ked bude dlhsi ako ma byt, tak ho tam asi nezakrutim (predpokladam), ked bude o 2 mm kratsi, je to velka chyba???

PříspěvekNapsal: ned bře 07, 2010 12:35
od radek mb
BontSK píše:Su v tom velke rozdiely v tych 2 milimetroch?


28 je tak ,jak má být

PříspěvekNapsal: ned bře 07, 2010 17:53
od BontSK
Možno som už aj trochu otravný :D ale chcem sa spýtať, len tak čistou náhodou, neviete mi niekto poradiť nejaký normálny obchod (mototechnu, auto-moto ... atď), kde v pohode zoženiem aj obyčajné skrutky tohto typu, aj bezpečnostné? :?:

V BRATISLAVE

Pokrivene kolesa???

PříspěvekNapsal: úte říj 26, 2010 20:38
od BontSK
Zdravim :)

Zaujimali by ma vase skusenosti v jednej veci. Na svojej 112, ked to dam na zdvihak, a tocim prednymi kolesami, tak mi to na oboch stranach v istom bode trochu brzdi ... z toho usudzujem, ze su asi trochu pokrivene brzdove kotuce (alebo cele to koleso, na ktore sa montuje disk) ... je to uplne bezne alebo by som s tym mal ist do servisu narovnat to???

Pri beznej jazde (do 100 km/h) nemam ziaden problem, ked idem okolo 100, tak mi trochu trasie volant (na plechovych diskoch). Ked som mal ale toto leto prvy krat hlinikove, tak sa to roztriaslo poriadne od kolies (predpokladam, ze to preto, lebo hlinikove su pruznejsie, takze na plechove to az tak velmi neposobi) ... takisto citim podobne rusive trasenie pri intenzivnejsom brzdeni z vyssich rychlosti - vtedy v brzdovom pedaly ...

mate s tym skusenosti??? je velmi nutne riesit to v servise, ked mi to pri plechovych diskoch nesposobuje skoro ziadne problemy (ale pri hlinikovych riadne - zvazujem ze ich predam kvoli tomu)

co si o tom myslite? :D ak ma niekto nepochopil, co presne myslim, rad to konkretne objasnim, len chcem vediet, co by ste robili na mojom mieste ... ci to riesit a ak to riesit, ci jednoznacne cez znackovy (a teda drahsi) lada servis alebo to vedia dat dokopy aj taki "dedinski" mechanici?

vopúred dik za reakcie

PříspěvekNapsal: úte říj 26, 2010 20:51
od MartasBrno
No, jestli ti ty kola drhnou v jednom bodě, pak můžou být křivý kotouče. To se dá vyřešit třeba výměnou kotoučů :) .
Vliv kol na vibrace do volantu může být taky nevyvážením kol, nebo jejich deformací, což ti zkontrolujou, případně vyváží v pneuservisu.

Každopádně jestli to jde cítit v brzdovém pedálu, je to špatně. Vyměnil bych kotouče a preventivně zkontroloval ložiska kol a zbytek brzd.

PříspěvekNapsal: úte říj 26, 2010 20:54
od BontSK
kolesa su urcite fajn vyvazene, aj nove pneu a nove disky to boli v lete :) to je ta najzakladnejsia vec, ktora to moze byt, ked sa take vyskytne :)

no a ak by bolo treba vymenit brzdove kotuce mozno, kolko to moze stat??