Stránka 10 z 11

Re: Výměna oleje v motoru

PříspěvekNapsal: sob čer 19, 2010 23:04
od dmatej
plavec píše:Rád bych jen vědel několik informací, jak vyměnujete olej? Sundaváte ten plech pod motorem? A na Filtr lezete taky zespodu? Já budu muset, protože, zvrchu mi vadí lpg vedení.

Kalina: plech jsem nesundaval dokonce ani u výměny převodovýho oleje ne. Na filtr lezu zespoda, líp se vyndavá (shora se mi to snad ani nikdy nepovedlo).

Psát ti po dvou letech "zaber" asi smysl nemá :D

Nalejvám teď Elf/Total Classic 10W40 3l za 411 (3x137) Kč od firmy http://olfima.cz - v dodávce jsou dokonce i technické listy atp., což u mě zabodovalo :)
Filtr kupuju Filtron 520/1 olejovej a AP006 vzduchovej.

Bílý filtry dělá Mann ... ale s latinkou :D

PříspěvekNapsal: ned čer 20, 2010 09:37
od radek mb
Tak jsem zjistil,že vlastně za celou dobu,co mám desítku,jsem ještě neměnil olej.Jen ho doléval.Přes 50 000 km.... :oops: .Opravdu se stydím,budu muset desině udělovat větší pozornost,je to taková popelka proti ,dříve sedmě,nyní šestce.
Takže byla nalita polosyntetika ,olej značky XT.Je nuevěřitelné,co může s motorem udělat nový olej.Motor je výrazně tišší.
Rovnou jsem vyměnil vzduchový filtr,Champion,který jsem koupil u pana Nedbala v Sadské.Motoru se lépe dýchá.Snad to není jen "placebo efekt",prostě se mi zdá,že to jede lépe.

PříspěvekNapsal: ned čer 20, 2010 09:51
od Michal Pokorný
radek mb píše:Tak jsem zjistil,že vlastně za celou dobu,co mám desítku,jsem ještě neměnil olej.Jen ho doléval.Přes 50 000 km

:koko:
Šmarja a já si minule u 2104 vyčítal i těch 10000, jezdím většinou couračky, tak raději měním dříve. Tak to jsem ještě dobrák 8)

PříspěvekNapsal: ned čer 20, 2010 09:57
od zelvotron
radek mb píše:Přes 50 000 km.... :oops: .Opravdu se stydím


Fuj, styď se :mrgreen: ale tak jestli se to průběžně obměňovalo samo :-)

Taky jsem se k tomu včera dokopal, byl to už hnus, přitom interval jsem dodržel, jak to asi musí vypadat po padesáti...

Mimochodem kolik tak obměníte? Já s bídou tři litry. A na filtr lezu zásadně zvrchu. :P

PříspěvekNapsal: ned čer 20, 2010 14:47
od tavri
Já zásadně zespodu. Vždy na rampě.
Taky asi 3 litry. Ze 4 litrového kanystru zbyde asi litr a ten použiju na dolévání do příští výměny, olej mi auto moc nežere.

PříspěvekNapsal: ned čer 20, 2010 14:50
od Štěpán
Radku, nech tam ten olej do odjezdu do estonska a před odjezdem tam radši dej ještě jednou novej čistej i s filtrem. Abys pak po návratu nemusel schánět novej motor nebo dělat generálku tomuhle.

PříspěvekNapsal: ned čer 20, 2010 14:55
od Laďuša
To bláho, Radku, doufej, že to tady nebude číst Marek :mrgreen:

PříspěvekNapsal: ned čer 20, 2010 15:49
od dmatej
Mám stejný motor, vypustím vždycky 2.9-3.0 litru, dolejvám 3.0-3.4. Měním po 10 tisících, poctivě i s filtrem, byť má Kalina psáno 15 tisíc.

Radku, Radku, ty ostudo! :lol:

PříspěvekNapsal: ned čer 20, 2010 15:56
od radek mb
dmatej píše:Radku, Radku, ty ostudo!


Dobrá,vyhlašuju sám na sebe veřejný ladalynč,zasloužím si to... :? :)

PříspěvekNapsal: ned čer 20, 2010 16:36
od plavec
radek mb, Na kolikpak Tě přišla ta "jarní očistná kůra"

PříspěvekNapsal: ned čer 20, 2010 21:26
od radek mb
Olej 350 kč za 5 litrů (běžně se prodává za 160 kč litr),olejový filtr cca 80 kč a 250 kč za vzduchový filtr.

PříspěvekNapsal: pon čer 21, 2010 08:07
od zelvotron
Rampa, takovej luxus nemám :) , ale k tomu filtru zespoda se musí blbě když se nesundá plech, ne? Zvrchu je tam slušnej přístup.

PříspěvekNapsal: pon čer 21, 2010 12:37
od tavri
Kdepak, jak končí plech, strčit tam ruku spíš od středu vozidla než od kola, kousek vedle lambda sondy, neříznout se a nespálit se o svody.
Otevřít kapotu, denní světlo to prosvítí, není nutná baterka. Teda já mám rampu open air :-)
Nějak si to neumím představit z vrchu, strčit hlavu k motoru a rukou šmrdlat kdoví kde :-)

PříspěvekNapsal: pon čer 21, 2010 13:05
od zelvotron
Je to právě v pohodě, jenom se samozřejmě musí dávat bacha na vejfuk a trubku od vodního čerpadla. Stoupneš si k pravýmu blatníku čelem proti směru jízdy, trochu se nahneš a pravou ruku zanoříš za motor a je to. Nebou levou a to pak se chce od blatníku naklonit nad motor, nahoře nepálí jen tak příjemně hřeje :)

PříspěvekNapsal: pon čer 21, 2010 14:13
od plavec
Nejlepčí je přístup u favorita.Pěkně zvrchu a zepředu :mrgreen:
Jinak když u lady není ten plech pod motorem,tak se to pěkně dá zespoda taky.
Když na pravý straně nejsou lpg blbosti tak je to zvrchu slušnej přístup.