Výměna oleje v motoru

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod zelvotron » pon zář 07, 2009 10:06

Za 500/4litry se pro ladamotor koupí olej jak víno, cokoliv dražšího je vyhazování peněz, zejména, když je člověk socka, jako třeba já :-P Ale no flejm ;)
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod plavec » čtv čer 03, 2010 20:39

tavri píše:Olejový filtry měli dva, jeden jak pixla od broskví, ten je na starý krabice a pak jeden jak konzerva od lančmítu, ten je na modely 2105 až 2112. Ten tenčí beru hlavně kvůli tomu kablíku.

Když bych tam dal ten větší filtr (jako od broskví) , tak se nic nestane ne? Pominu-li kablík k tomu čidlu..
http://www.autodilyfs.cz/autodilyfs/esh ... 5-2-PARAMO co byste vybrali z tohohle kšeftu za olej? (paramo)
Nebo radši mogul? http://www.autodilyfs.cz/autodilyfs/esh ... /4-2-MOGUL
Je to do kočkolapu, nikdo netuší co se tam lilo, jestli vůbec se tam lilo.Soudě podle toho zrezlýho filtru asi ne.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod tavri » pát čer 04, 2010 06:10

plavec píše:Když bych tam dal ten větší filtr (jako od broskví) , tak se nic nestane ne? Pominu-li kablík k tomu čidlu..

Ano, jde hlavně o ten kablík... Na koněvce mi nabízeli Mann-hummel asi za 300 a vypadal jak konzerva od tuňáku. Velikost paštiky i cena se mi nepozdávala tak kupuji v Trutnově polský pro Samaru za 90 Kč.
Olej: Jak psal jednou želvin, cokoli nad 500 je vyhazování peněz :-)
Dodge Avenger 2.0 VVT
Uživatelský avatar
tavri
 
Příspěvky: 1393
Registrován: pát čer 24, 2005 12:43
Bydliště: Trutnov

Příspěvekod plavec » pát čer 04, 2010 07:38

Jasně,ale minerál radši nebudu dávat.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod zelvotron » pát čer 04, 2010 08:55

A jak řekl, tak udělal, teď to ještě vyměnit.... A filtr Frad za 70,-

plavec píše:Jasně,ale minerál radši nebudu dávat.


simtě, tohle rozlišování je nesmysl, buďto to plní požadavky a nebo ne, "minerál" se běžně leje i do 16v, když vemeš ten Mogul GX, tak si bude motor mlaskat, bůhví co se do toho lilo předtím, jestli vůbec něco.

Jo, co tam je za klíč na výpustným šroubu ;) 17 ?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Cory » pát čer 04, 2010 09:24

Na samarach je 17ka, tak asi aj tam.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod plavec » pát čer 04, 2010 09:40

Tak mám k dispozici Mineral Delphi 15w-40 a polosyntetiku Mogul GX-FE 10w-40 .Mám tam nalejt ten mogul a Delphi dát do favorita?
Jinak výpušťák je na 17ku klíč určitě. :)
EDIT: Tak jsem tam nakonec nalil ten Mogul GX-FE 10w-40.kanystřík 4litry stál asi 463kč Delphi dám pak do favorita. Vypustil jsem z toho olej černej jak bota.
Výpustnej šroub šel docela snadno povolit (sem se divil) filtr šel taky pěkně, akorát se mě málem rozpadl v ruce, jak byl rezatej.
Přílohy
Filtr kockolap.jpg
no name
Filtr kockolap.jpg (35.9 KiB) Zobrazeno 3233 krát
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Chester » ned čer 06, 2010 16:18

Filtr kockolap.jpg

:shock: :shock:
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
Chester
 
Příspěvky: 848
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Příspěvekod zelvotron » ned čer 06, 2010 16:58

Pěkně a pak řeš jakej tam dát olej :-) Jde z toho nějak vydedukovat výrobce? asi těžko, co?
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod FOMA » ned čer 06, 2010 19:24

:shock: vypadá to jako by ten filtr byl snad původní-to snad není pravda :o :roll:
...to snad s tím autem jezdil v solné jeskyni ne? :shock:
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod Laďuša » ned čer 06, 2010 19:29

A já jsem byl na tom, že olej konzervuje :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod zelvotron » ned čer 06, 2010 19:37

No ale jen zevnitř, takže vina je na malým úniku oleje vrchem :-P

Mimochodem trošku povrchově orezlej filtr jsem měl po roce, tohle bude tak min. 5 let.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned čer 06, 2010 19:47

plavec píše: ... Vypustil jsem z toho olej černej jak bota ...
To tak většinou bývá, spíše jde o to jak je ten motor zanasený. Když nakoukneš víčkem, případně prstíkem poškádlíš obal vačky a stěnu víka, co nahmatáš?
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11021
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Dusan » ned čer 06, 2010 20:14

jak to vidim mam iste obavy... neviem ci si nemal troska preplachnut motor :D pr inajhorsom rozriedit stary olej s benzinom ale to uz je hardcore...
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod plavec » ned čer 06, 2010 20:27

Dusan píše:neviem ci si nemal troska preplachnut motor

Taky jsem myslel, ale proplachovací oleje se už neprodávají :( Tak brutálně zkrátím výměný interval.
Jo pod víkem ventilů to chce vyměnit těsnění, ale to udělám až po seřízení ventilů, pak to trochu prolínalo pod víčkem, přihnul jsem jen pružinu, neosvědčí-li se to, vyměním víčko, mám tu jedno nový v syslátu.
zelvotron píše:Jde z toho nějak vydedukovat výrobce? asi těžko, co?

Jsou tam jakési hieroglyfy kmene Si- ťang :P :lol: Původně byl bílej.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

PředchozíDalší

Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků